mai 07, 2024, 18:49:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T4 i T1?  (Lest 772 ganger)
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« på: august 02, 2012, 08:37:52 am »

Har en bekjent med 1303 som har skaffet seg en 2L T4.
Noen som vet om en tråd som kan gi noen tips?
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: august 02, 2012, 12:53:47 pm »

Jeg modifiserte en T4 til å passe i min 1302 for noen år siden, det står jo litt i tråden her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8303.0.html

Den viktigste avgjørelsen er nok hvilken kjøling som skal brukes. Original kjøling tar veldig stor plass, så det må kappes mye for å få plass til det. Andre alternativer er å bruke T1 viftehus + diverse deler (dynamofot og kjøleblekk) som kan lages selv, eller kjøpes fra CSP:
http://www.csp-shop.com/products/Products/Engine%2CCooling_System/13261b/det/
http://www.csp-shop.com/products/Products/Engine%2CCooling_System/25482b/det/

Et meget bra og enkelt, men dyrt alternativ er DTM kjølesystem fra Jake Raby. Nettsidene er under oppussing nå ser jeg, men du kan sikkert sende en mail: www.aircooledtechnology.com

Ellers så finnes også diverse Porsche-kjølinger (og mer eksotiske systemer fra blant annet Riechert Tuning).
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #2 på: august 02, 2012, 14:35:37 pm »

Jeg modifiserte en T4 til å passe i min 1302 for noen år siden, det står jo litt i tråden her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8303.0.html

Den viktigste avgjørelsen er nok hvilken kjøling som skal brukes. Original kjøling tar veldig stor plass, så det må kappes mye for å få plass til det. Andre alternativer er å bruke T1 viftehus + diverse deler (dynamofot og kjøleblekk) som kan lages selv, eller kjøpes fra CSP:
http://www.csp-shop.com/products/Products/Engine%2CCooling_System/13261b/det/
http://www.csp-shop.com/products/Products/Engine%2CCooling_System/25482b/det/

Et meget bra og enkelt, men dyrt alternativ er DTM kjølesystem fra Jake Raby. Nettsidene er under oppussing nå ser jeg, men du kan sikkert sende en mail: www.aircooledtechnology.com

Ellers så finnes også diverse Porsche-kjølinger (og mer eksotiske systemer fra blant annet Riechert Tuning).
Takk for tipset
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: august 07, 2012, 07:57:40 am »

Jeg har en DTM for T4...et slikt enkelt uten plass for oljekjøler i viftehuset.
Frakten kom på nesten like mye som selve viftehuset...
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!