Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
|
151
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tips/hjelp med starteren
|
på: april 16, 2016, 11:06:19 am
|
Ja jeg skal ikke skryte på meg at jeg har full kontroll på denne strømmen , har stor respekt for den ,så om jeg har noen feil på el. anlegget kan godt være. Men har vært rimelig nøye med kablene ovs
Batteriet som står i bilen måler 12,7 V. Det er på 60 Ah og ladingen i bilen er på 14.1 V. Dette er et nytt batt.
Koblet opp batt fra caddyen som måler 12,56 V har 71Ah å starteren har en annen fart med en gang å bilen starter (dette er et gammelt batt.)
Trodde starteren jeg har er på 1,3kw noe som jeg mente skulle holde?
|
|
|
152
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tips/hjelp med starteren
|
på: april 15, 2016, 22:59:00 pm
|
Det var jo godt å høre Magne at jeg ikke var alene om disse symptomene.Det hørtes interessant ut om starteren din, hvor eller hvordan fikk du bygget om starteren din og var denne også til 901 kasse, eller fikk du kjøpt ny ferdig ombygd? Hvor?
|
|
|
153
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tips/hjelp med starteren
|
på: april 15, 2016, 17:25:31 pm
|
Prøvde å starte bilen i dag(kald motor)uten å ha gjort noe som helst, uten suksess . Så tok jeg batterier fra caddyen ( som har mer kapasitet på startdelen) med startkabler å bilen startet med en gang. Batteriet som jeg har i bobla er helt nytt men da jeg kommet fram til at det er for lite for startdelen. Hvor stort batteri kjører dere som har store motorer i bilene deres , eller er det bare å gå for samme data som en diesel for å drive starteren
|
|
|
155
|
Forum / Problemløseren / Tips/hjelp med starteren
|
på: april 13, 2016, 20:45:00 pm
|
Klarer ikke helt å forstå meg på starteren min. Den står i en 901 kasse å skal drive en type 4 motor. Men jeg lurer på om den kan være for liten eller om jeg har for lite kapasitet på startdelen på batteriet . Flere ganger så klikker det bare når jeg vrir på tenninga å må prøve flere ganger å så kommer den , da kinnerden fint. Har hatt inne starteren hos doktoren i Kvinesdal til full sjekk ,men han finner ingen feil, den virker alltid men kun testet uten motstand i verkstedet hans . Har også prøvd med en annen starter i bilen for jeg tenkte det kunne være tenningslåsen å denne slår inn å virker hver eneste gang men den sliter med å dra rundt motoren. Så jeg er mottakelig for gode tips, trenger jeg kanskje en sterkere starter , om så hvor stor? Å hvor stort batteri bør en ha i startdelen på et bra batt. Finnes det noe form for motorvern i starteren, siden den ene bare klikker mens den andre slår inn men sliter å dra rundt? Har gått tom for gode ideer
|
|
|
163
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig
|
på: februar 24, 2016, 23:19:31 pm
|
Ja eg tok for god fisk at det var 73 mod du hadde Endre blir jo anderledes om du har nyere .Men har både Kercher , 944 med bakarm i stål, og 944 turbo med alu arm som jeg kan ta mål i fra om du ønsker , alt på 73 mod. Har ikke Porsche bremsene hjemme men du må bare ringe om det er noe jeg kan hjelpe med ? Det blir sikkert litt lettere
|
|
|
164
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig
|
på: februar 24, 2016, 18:21:43 pm
|
Tenker kanskje feil her men om du bruker orginal arm så blir det vel ikke noe forskjell på det . Kan sikkert være noe forskjell på de forskjellige biler men veldig grovt så kan en si en grad er en cm. Men dette er veldig grovt. Men jeg tipper at for du en god cm inn mot mitten vil hjelpe bra. Husk å fjerne den gamle plata til den orginale bolten å sveise inn en til den størrelsen du velger til den nye bolten . Tror jeg gikk for ø 40 mm
|
|
|
166
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig
|
på: februar 24, 2016, 09:36:10 am
|
Her er et bilde av orginalbolt sammen med to typer bolter jeg lagde selv. Jeg gikk for løsningen med å frese ut i feste på bilen samt bolt med større hode
|
|
|
167
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig
|
på: februar 24, 2016, 08:59:24 am
|
Et lite tips Endre om du ikke alt har gjort noe med det. Når du senker bilen framme kan det bli en utfordring å klare holde seg innenfor orginale mål på camperen . Nå skal ikke jeg påstå at bilen blir best med de orginale forstillingsmålene når den både blir senket å sikkert et annet felg/dekk valg en originalt , men det er de data BT forholder seg til ved visning ved ombygging . Det finnes flere måter å løse det på 1 Kjøpe fôringer som gir deg ca 1 grad ekstra stilling av camber 2 Slipe ut større vandring til bolten i bilen å lage deg nye bolter med større skiver (da må du ha tilgang til dreiebenk og fres) Sikkert mange andre måter å løse det på også men det er mye lettere å fikse det når du bare har bunnplate å ta hensyn til
|
|
|
168
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 03
|
på: februar 21, 2016, 18:02:28 pm
|
Om jeg ikke husker feil Endre så er det mulig å få kjøpt disse hos topline.parts
|
|
|
175
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bøye 1/2" aluminiumsrør (fuel)
|
på: februar 11, 2016, 17:33:01 pm
|
Kan selvfølgelig være noe galt med utstyret du bruker , men var borti noe lignende for en tid tilbake, jeg skulle bøye rør i rustfritt hvor de ble noe tendens til å bli flate i bøyen . Det viste seg i mitt tilfelle at jeg hadde valgt rør som var for tynne i godset eller med andre ord jeg måtte opp i utvendig diameter for å få rett innerdiameter som jeg ønsket å ha ,da ble de ikke flate for meg
|
|
|
|