Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
|
65
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1969 Sikaen Håkon
|
på: juni 11, 2011, 21:50:16 pm
|
Jo takk det trenger jeg Utriggerne bak ser greie ut, men man vet jo aldri. Det gjenstår å se.. de er fra csp, stod ikke noe om mexico, men kan godt være de kommer derfra :p
|
|
|
66
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1969 Sikaen Håkon
|
på: juni 11, 2011, 13:03:47 pm
|
nå er det ikke lenge igjen til sommerferie, 5 dager til så går jeg igang for fullt. Jeg har fått et lass med sveisedeler og annet småtteri i hus nå så det meste skulle være klart til å gå i gang! Jeg rekker ikke å lage like mye plat som jeg hadde håpet på så ble nødt til å kjøpe det meste for å ha sjans til å bli ferdig. Mye som skal gjøres på kort tid men jeg håper på å få bilen opp å kjøre igjen mot slutten av juni/starten av juli. Fant ut i dag at jeg må ha den på eu-kontroll i august så det haster litt.. -dvs. gjøres ferdig her i københavn og kjøres til norge har fått utriggere + jekkfester forann og bak, gulvbjelker U-profil, innerkanal begge sider, ytterkanal begge sider, stykke mellom hjulbue og lasterom høyre side. Har også fått meg en boks volvo sveisgrunning som jeg gleder meg til å bruke [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
67
|
Forum / Problemløseren / Latebay bensintank i earlybay?
|
på: juni 11, 2011, 09:06:54 am
|
Jeg lurer på om det lar seg gjøre å sette en latebay bensintank inn i min earlybay pickup uten større modifikasjoner?? Hva er forskjellen på disse?
Det er en slik tank som har sittet i: [attachment=1]
-David
|
|
|
72
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1969 Sikaen Håkon
|
på: mai 26, 2011, 09:17:16 am
|
Takk for tilbudet mags. Kunne vært fint å få det gjort, men det er sånn at det hele befinner seg i København hvor jeg studerer for tiden så blir nok litt langt å gå veien om norge
|
|
|
73
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1969 Sikaen Håkon
|
på: mai 25, 2011, 22:43:17 pm
|
Takk for det tistlo. fin illustrasjon jeg får tenke litt på hva jeg gjør og hva som lønner seg.. plusteslig finner man ut at det nesten er billigere å kjøpe en ny. Arbeid har jeg jo nok av ellers så kanskje jeg kunne spart meg litt tid her. Da har jeg fått en oversikt over muligheter hvertfall! takk for svar.
|
|
|
75
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1969 Sikaen Håkon
|
på: mai 25, 2011, 18:20:24 pm
|
Her skjer det desverre nesten ingen ting.. Jeg har så mye å gjøre på skolen at det ikke er tid og overskudd til så mye annet.. Satser på å få en skikkelig økt når skolen er ferdig, før jeg drar til norge for sommeren. Satser på en 14 dager med intensivskruing i slutten av juni.. Håpet var å få den ferdig sånn at jeg kunne kjøre med den til norge, men det håpet begynner å forsvinne.. småting blir gjort og stadig nye ting dukker opp som må gjøres.. Har fått pusset og lakkert opp det meste av deler som skal sitte rundt motor [attachment=1][attachment=2] børstet litt på tanken og fant en del hull rundt uttaket og noen små i det ene hjørnet Var nok på tide med en liten inspeksjon på bilen nå ja.. Er det noen som har gode tips til tankfiks? har ligget ute i 3 mnd nå og luftet.. [attachment=3] [attachment=4]
|
|
|
78
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1969 Sikaen Håkon
|
på: mai 10, 2011, 14:08:33 pm
|
Tja, her skjer det ikke så mye for tiden. Det har desverre ikke vært mye tid til rådighet. Jeg var på 1. mai treff i Hannover og fikk fatt på noen smådeler til bilen. Har fått renset motoren ganske greit nå, den lekker ikke og går fint så jeg kommer ikke til å pille den mer fra hverandre. Det gjenstår å rengjøre (helst sandblåse) og lakkere motorblikk og sette det hele sammen. Har også en god sveisejobb forann meg Får se om det ikke blir noen timer nå til helgen. Begynte såvidt å pusse frem litt historie på lemmen bak. Tenkte det var dumt å kjøpe en "N" når jeg hadde en gammel en under lakken Noe annet med historien er at jeg encodet m-platen i bilen og fikk vite at det er en 1970, mens i vognkortet står det at den ble registrert i 1969 Merkelig..(i tilegg hadde jeg skrevet 1968 her i forumet.- snakk om forvirring!) Motoren begynner å bli klar [attachment=1] [attachment=2] Og her kom det til syne en N, under sto det nøtterøy [attachment=3]
|
|
|
80
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting
|
på: mai 09, 2011, 15:42:37 pm
|
spotta to blå på E6 fra sør på vei mot oslo i går. En westfalia, og krølle´s pickup? Skal se om jeg finner bilder
|
|
|
81
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av min første bil "Olga"; T2a 1972.
|
på: mai 08, 2011, 21:12:16 pm
|
Da fikk jeg meg en tur til norge i helgen og fikk startet opp Olga etter vinterdvalen! Hun har stått ute hele vinteren, og var glad for å få litt oppmerksomhet igjen. Fikk satt i batteriet og startet på 2 forsøk! Trofast bil! Girene satt litt godt til å begynne med, men etter litt frem og tilbake ble det fart på sakene. Fikk kjørt en liten runde. Dro faktisk ordentlig godt i forhold til hva jeg er vant med til med håkons 1.6l. Var gøy å få kjørt en liten runde i vårværet. Det var også motiverende og kikke under bilen; rustfri- original lakk og orginale sveisninger.. mmm en fin avveksling til Håkon.. han får jo nok av oppmerksomhet for tiden så var godt å vie litt tid til min kjære Olga! Her har hun stått hele vinteren: [attachment=1] [attachment=2] Gjensynet skapte gode minner fra den 3mnd lange turen jeg hadde med bilen i fjor på denne tiden [attachment=3] mmm, rustfritt med et fint lag voks.. kan ikke se mye bedre ut enn det [attachment=4]
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1969 Sikaen Håkon
|
på: april 18, 2011, 12:22:26 pm
|
Ja det tror jeg er riktig! i-bjelkene er jo den ultimate rustfellen egentlig Kan jo hende jeg kan dele u bjelkene i midten og sveise de sammen igjen rundt røret til girvelgeren. Vet ikke hvordan jeg ellers skulle få det til..
|
|
|
86
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Sikaen Håkon
|
på: april 18, 2011, 07:28:26 am
|
Ja det er litt å gjøre, men er ikke like ille som på dokaen ser det ut til. to av gulvbjelkene (u-bjelkene) er i god stand så de har riktig lengde, det er kun I-bjelkene som har rustet.. Takk for tips, jeg har ikke kappet de enda, den lengden har rusten tatt seg av Jeg får tenke på en løsning til lasteromsgulvet.. tror det kan være mulig å restaurere det stykket og bare legge repplater over resten.. får se. Skal på 1.mai treff i Hannover (ikke med håkon desverre) så satser på å få det meste av deler (som kan tas med) der.. så frem til da blir det mest klargjøring og småfiks. ta av gamle utriggere osv. Vil alltid være noe å gjøre, motoren står jo også ute
|
|
|
87
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Sikaen Håkon
|
på: april 17, 2011, 21:36:34 pm
|
Har også skåret ut litt mer.. [attachment=1] skjulte seg ikke uventede overraskelser.. [attachment=2] Da jeg begynte å pusse litt på motoropphenget oppdaget jeg at det ene festet nesten satt løst.. [attachment=3] Sveiset fast igjen og slipt ned: [attachment=4] Og grunnet, skal lakkes svart tenker jeg. [attachment=5] Har også laget meg en sandsekk Den skal jeg nok få bruk for. [attachment=6]
|
|
|
88
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Sikaen Håkon
|
på: april 17, 2011, 21:29:32 pm
|
Fikk en god arbeidsøkt i dag hvor jeg fikk sveiset igjen alle hullene på lasteplanet, skåret ut resten av lasteromsgulvet, sveiset motoroppheng ++
[attachment=1] Et større hull som måtte lappes, brukte deler av lasteromsgulvet som reservedel. slipt og grunnet: [attachment=2] [attachment=3] Håper på at det har blitt tett nå.. tok litt tid å lappe alle disse hullene.. [attachment=4] Fått ut resten av lasteromsgulvet: [attachment=5] Disse gulvbjelkene var ganske spist opp.. Vurderer og bytte de ut med u-bjelker.. [attachment=6] Har renset og sett litt på dette stykket som er den delen av lasteromsgulvet som går ut mot luka. Kan hende jeg må lage denne selv eller restaurere denne, da jeg ikke har sett noen som har det stykket. [attachment=7] Dette var det som var igjen av originale kanalstykker etter å ha fjernet det andre. Tenkte å bruke dette som mal for å lage noen nye. [attachment=8]
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Sikaen Håkon
|
på: april 11, 2011, 21:45:30 pm
|
Begynt på venstre siden av lasteromsdøren, det samme må gjøres på andre siden også: [attachment=1] Hjørnet bak på plass: [attachment=2] Og grunnet og slipt. Døren må også rettes litt opp etter at jeg slipte bort et lag på 2 cm med sparkel. Det for bli en annen dag [attachment=3]
|
|
|
90
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Sikaen Håkon
|
på: april 11, 2011, 21:40:41 pm
|
På søndag gikk jeg såvidt i gang med å pille ut resten av lasterommet og ta av ytterkanal ++ for å komme bedre til. [attachment=1] [attachment=2] Her er kanalstykket jeg skar ut mellom b og c stolpen. Det var et trist syn, lapp på lapp, punktsveiser, aluplater, sparkel, karosserikitt og masse mer.. Jeg fikk av ytterkanalen hel, slik at jeg kan bruke den som mal for å lage en ny en. Tror jeg skal satse på å lage alt av kanaldeler selv. [attachment=3] [attachment=4] [attachment=6] Jeg fikk også slipt ned resten av rusten på lasteplanet og oljet inn med ferromax rustkiller ++. Liker patineringen på planet virkelig godt. [attachment=5] I dag fikk jeg begynt å sveise på de platedelene jeg hadde laget til lasteromsdøren. Deilig å sveise litt igjen
|
|
|
|