Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 25
|
156
|
Bruktbørsen / Deler selges / Mastersylinder 65-67 en-krets.
|
på: mars 24, 2018, 17:35:50 pm
|
Ubrukt. Ligget lagret i flere år. Kjøpt på hot shop. Mangler gummideksel som er tilgjengelig for Kr 89,- fra samme sted. Dagens pris er 820 så 300 er vel en grei pris.
Hentes på Fjerdingby utenfor Lillestrøm. Tlf 47400304.
|
|
|
158
|
Bruktbørsen / Deler selges / Alu toppdeksler T1
|
på: mars 24, 2018, 17:30:01 pm
|
Et sett med brukte alu toppdeksler selges. Type clip-on. Ukjent merke. Følger med pakninger. Kr 300. Hentes her i Fjerdingby utenfor Lillestrøm. Tlf 47400304
|
|
|
159
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1641 motor selges
|
på: november 16, 2017, 19:56:18 pm
|
Hei! Har du noe mer detaljert info om innholdet i motoren? Tenker på løftere, vippearmer, balansert/ikke balansert veiv, 4-stift eller 8-stift veiv mm. Greit å vite når man skal prissette dette.
|
|
|
161
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Isolere gulv
|
på: september 02, 2017, 18:31:47 pm
|
Jeg bruker dempematter fra bilstereosenteret.no som heter Silent coat. Myke og enkle å jobbe med og demper støy etter det jeg kan lese av tilbakemeldinger.
|
|
|
166
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge om pre 65 med 5x205, 1915 motor og senk for godkjenning. Tips ?
|
på: mai 30, 2017, 10:42:57 am
|
Legger ved bilde av søknaden jeg fikk svar på i herrens år 2001. Men det et de samme reglen som gjelder nå på biler eldre en 010195 når det kommer til ombygging. Som du ser av søknaden gjelder denne en 1600 motor. De kjente til skrivet fra Tüv på 100 hk/160 kmt i toppfart med originale skivebremser. Dette mente de dog var for mye og jeg fikk en muntlig aksept noe senere på 1700 T4 motor på 77 hk på skivebremser.
Ellers fikk jeg godkjent forskjellige dekkdim foran/bak gitt at dekk/felg passet sammen ihht tabeller. Greit nok. Senking er ok med puma men de festet seg litt på ordlyden "fastsveising" som det står i brevet fra Møller jeg fikk den gang. Om de krever at den sveises i fast høyde vet jeg ikke men du får høre med lokal trafikkstasjon. Ratt står det også noe om her da jeg har nardi uten noe papirer. Har elektriske dører med el åpning, dette er også ok etter tidligere ankesaken. Tror noen hot rod gutta har tråkka opp den stien. Mørke onepiece fra hot Shop er tommel opp☺
Les og se om dette kan bidra på noen områder. Ellers anbefaler jeg å kjøpe boken Krav til kjøretøy der man finner gjeldende regler. Det kan være smart å være litt opplest på div temaer når det gjelder ombygging og dialog med trafikkstasjonene.
|
|
|
167
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge om pre 65 med 5x205, 1915 motor og senk for godkjenning. Tips ?
|
på: mai 29, 2017, 18:24:46 pm
|
Hadde en meget god dialog med ombyggingsgruppa på Risløkka trafikkstasjon i forbindelse med ombygging av min 1966 T1. Fikk vel skriftlig positivt svar på det jeg søkte om (senk, dekk/felger, ratt, motor, tonede onepiece) som er oppklarende på det området ihvertfall. Motor er dog en 1600, men de kjente til skrivet på 95 hk/160 kmt.
Kan se om jeg får lagt ut svaret jeg fikk fra de. Er noen år siden men reglene står fremdeles.
|
|
|
168
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Stigtrinn T1 1966
|
på: mai 11, 2017, 12:56:35 pm
|
Som headingen sier, ønsker å kjøpe stigtrinn. Har nye liggende, men er av billigste sort og har dermed elendig passform for å si det mildt. Må være god i stand uten rust og div. Gjør et stunt her før jeg går til innkjøp av nye.
Ta kontakt på pm eller send sms på 47400304.
|
|
|
170
|
Forum / Snikk-snakk / Kjøpe nye stigtrinn
|
på: januar 26, 2017, 11:15:51 am
|
Lurer på hvordan passformen til nye stigtrinn er og hva man evnt bør kjøpe. Jeg fikk tak i et par nye stigtrinn for maneg år siden som ble montert først i fjor, og som har dårlig passform for å si det meget mildt. Tenkte å bestille noen hos Cip1 da jeg skal legge inn en ordre der snart. Ser de har 3 typer OE style. Alt fra HD running Board (billigst), via Mexican HD running Board til German style. German style er de dyreste og trolig de med best passform. De billigst (HD running Board) bør jeg trolig styre unna. Så da er det Mexican HD igjen.
Vurderer også custom style i alu.
Erfaring rundt dette?
|
|
|
172
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Kick panel T1
|
på: januar 23, 2017, 13:11:53 pm
|
Ønsker å kjøpe et par kick panel foran til høytalere til T1. Enten noe som er bygd selv eller de man får kjøpt hos div leverandører. Gi et lyd av hva du har. Alt av interesse så lenge passformen er ok.
|
|
|
173
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: oktober 23, 2016, 19:09:34 pm
|
Skrider sakte videre arbeidet her. Fikk meg en liten set-back i dag ang rust. Har jobbet med å sette på plass høyre bakskjerm som bare har hengt i skruene i lang tid. Fikk endelig fingen ut og kjøpte nye skjermlister til begge bakskjermene. Ordnet først venstre og skulle ta høyre i dag. Gjengene på bolten nedre feste ved innerskjerm/kanal var dårlige og måtte gjenges opp, med litt avflassing av tectyl på slutten. Bak der var det rust rundt selve bolten. Gravde litt og dette er resultatet. Her må det sveising litt ....av noen andre enn meg. Er nok litt mer enn det man ser her men virker som det er mye friskt metall rundt også. Nedre sidepanel blir nok berørt vil jeg anta og da blir lakken berørt også. Akkurat det kjenner jeg litt irritasjon over akkurat nå.
|
|
|
176
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: EU godkjenning uten varmepotter eller bensinvarmer?
|
på: august 20, 2016, 22:02:36 pm
|
Hadde en runde med Risløkka stasjon for flere år siden. Kravet til varme og ventilasjon kom 1.1.71. Likevell ville de ikke godkjenne uten varmepotter på min 66. De var av den oppfatning at man måtte ha noe form for ventilasjon for å kunne fjerne dugg. Nå ble det ikke T4 med porschekjøling men T1. Da ble det varmepotter likevell.
Man får nok mange forskjellige svar hos trafikkstasjonene der ute.
|
|
|
|