Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 22
|
151
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheap'o trimming av en gammel sliter
|
på: mars 15, 2009, 15:34:26 pm
|
Joda, jeg vet hva et skikkelig anlegg koster - og det er neppe duket for noe grymme greier her. Spørsmålet mitt retter seg mer mot collector-delen av anlegget, og hvorvidt man henter mye på å bruke en merged collector vs. den mer "stutte" standard ormbo typen (på dette motoroppsettet spesifikt). Det finnes en hel del billige grenrør der rørene samles på en smidigere måte enn den variantene der de fire rørene møtes i en "knyttneve" med flens direkte påmontert.. Når det gjelder j-tubes, hvordan ser egentlig en varmeboks ut inni - er det kun en innbygget j-tube? I såfall vil vel kombinasjonen kjip ormbo/j-tubes være fullstendig bortkastet, kontra å bruke varmebokser?
En varmeboks er en innebygget j-tube, så vidt jeg vet. Så lenge rørdimmen er det samme, tjener man nada på å bruke j-tubes istedet. Men; langt mer interessant; har du eksempler på de forskjellige (billige) variantene av grenrør? Hvilke er smidige, og hvilke er ikke? Jeg er nemlig på jakt etter grenrør sjøl, og har std. dim på porter og rør foreløpig. Vurderer et turbotrip-anlegg, sånt: er det den "stutte " typen? Budsjettet tilllater ikke anlegg i 5000,-klassen, men vil gjerne ha noe bedre enn dagens, som er dette:
|
|
|
154
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW OG LÆKRE DAMER
|
på: mars 08, 2009, 16:29:31 pm
|
Mener å huske at den heter Electric Blue og kommer fra nye Mini Eller slik? Sorry for litt off topic, men hvilken farge er det på den bilen. Navn og lakk kode altså? Absolutt herlig
|
|
|
155
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 411
|
på: mars 07, 2009, 22:05:23 pm
|
Nice job Henrik! Fremstår jo mer og mer som en perle. Gleder meg til å se'n!
|
|
|
163
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt
|
på: februar 17, 2009, 16:00:54 pm
|
Takk for hyggelige kommentarer! Endelig fått på plass en snasen liten sak; turteller! Lyset funker, og dimmer som instrumentbelysning skal. Installasjonsarket anbefalte å jorde på minuspolen på batteriet for å unngå forstyrrelser. Jeg jorda den på et jordingspunkt bak dashen og var litt bekymra for "støy på linja", men det gikk brillefint! Nåla beveger seg helt smoooth. Stay tuned, det skjer mer i løpet av vintern
|
|
|
167
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Reparasjon / feilsøking på ladesystemet
|
på: februar 15, 2009, 16:56:36 pm
|
Du kan jorde kabelskoen på pæra mot karosseriet med en ledningsbit når tenninga er på. Lyser det ikke da, er pæra kaputt. Men det har du vel sjekka alt? Lyser det, så har du en jordingsfeil mellom pæra og regulatoren, eller mellom regulator og dynamo, eller dårlig jording i dynamoen.
|
|
|
172
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW i snø
|
på: februar 10, 2009, 20:40:06 pm
|
Spør Hebben om du kan få kjøpt varmeren som satt i,,,den tror jeg er skikkelig billig Det er heeelt korrekt Gratis mot avhenting. Har ikke fått den til å fyre, men tipper det er snakk om en ørliten justering av bensintrykket, så er den i gang.
|
|
|
178
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW OG LÆKRE DAMER
|
på: januar 25, 2009, 00:58:07 am
|
Her er noen flere damer og gamle vws....lækker og lækker, frau Blom. Skal nå vartfall være enig med at bilene er "lækkre" Nydelig Hebmüller men noen spesielle frontlykter på den splitten Merk forskjellene på heb'en i forgrunnen og den i bakgrunnen. Hjulkapsler, lufteriller i luka, ikke samme skiltlys, "lenger" cab-trekk... Den foran er faktisk Hebmüller prototype nr. 2! Akkurat disse hjulkapslene ble kun brukt på to biler, denne, og en spesialutstyrt boble fra 1951. Da snakker vi sjeldenhet.
|
|
|
|