mai 16, 2024, 00:55:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tri mil eksospotte på 1680??  (Lest 2066 ganger)
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« på: mars 25, 2009, 19:15:28 pm »

Har lyst på eksospotte som kommer ut i originalhøla. Motoren er en 1680 med 044 topper, Engle 120 kam,10,75:1 i komp og Dellorto drla 40 gassere. Hvordan vil denne reagere effektmessig på tri mil potte kontra dobbel glasspack anlegget som står på og bråker nå? Har sett at det er en litt ugunstig fasong på tri mil potta når det gjelder rørlengder.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #1 på: mars 25, 2009, 19:42:35 pm »

Kan dette være til hjelp:

http://www.vwtrendsweb.com/tech/0109vwt_volkswagen_exhaust_test/

?
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #2 på: mars 25, 2009, 21:08:57 pm »

Jau det sto da litt nyttig info der. Det må da være noen som har prøvd slik potte på trimma motor.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #3 på: mars 26, 2009, 00:31:42 am »

Espen S Andresen kan ha ett slikt anlegg til salgs. nummeret står i profilen hans.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #4 på: mars 26, 2009, 07:51:12 am »

Jeg har tri-mil potte på en original 1600 og der ga den hvertfall merkbar forskjell ifht original. Fin lyd også.
Har den som er "ceramic coated" og den ser meget bra ut på bilen. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med den.
Loggført

73 GTV
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #5 på: mars 26, 2009, 11:01:33 am »

Espen S Andresen kan ha ett slikt anlegg til salgs. nummeret står i profilen hans.


Det er korrekt, har dette anlegget til overs nå (Empi 2-tip GT):



Brukt svært lite, ca 2 mndr i fjor høst.
Lakkert med sort matt høytemp-lakk.

Som du ser, er rørlengdene litt annerledes på dette enn på tri-mil'en, jeg mener dette er mer gunstig ift. flow.

Kom med et fornuftig bud.
Loggført

Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #6 på: mars 26, 2009, 11:11:17 am »

Jeg har allerede kjøpt meg potte.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #7 på: mars 26, 2009, 11:32:21 am »

.
« Siste redigering: april 08, 2011, 16:40:28 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #8 på: mars 26, 2009, 11:36:15 am »

Får vel sette inn igjen 30 hesteren da Osteaktig
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 26, 2009, 13:13:30 pm »

Hei.
Jeg har også lyst til å bruke anlegg av denne typen, men jeg skal ha en T4 2.0 liter baki der.
Lar dette seg gjør ved hjelp av litt modding, og vil dette anlegget fungere sammen med en slik motor(underdimensjonert?).

Beklager om jeg kaprer tråden, men har lurt på dette en stund, og så at dere diskuterte nettopp dette systemet her.

Mvh
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #10 på: mars 26, 2009, 13:52:19 pm »

Bare å kapre i vei her. Du lurer tydeligvis på mye av det samme.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: mars 26, 2009, 16:04:09 pm »

Hei.
Jeg har også lyst til å bruke anlegg av denne typen, men jeg skal ha en T4 2.0 liter baki der.
Lar dette seg gjør ved hjelp av litt modding, og vil dette anlegget fungere sammen med en slik motor(underdimensjonert?).

Beklager om jeg kaprer tråden, men har lurt på dette en stund, og så at dere diskuterte nettopp dette systemet her.

Mvh
Siden dette anlegget er beregnet for T1, og du har en T4, så vil det innebære en god del ombygning for å få det anlegget til å fungere godt. Du må flytte rørene som eksosen går inn i, og sveise på en flens på rett sted. Jeg ville nok heller gått for en av disse anleggene:

http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=10208
http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=10220

De passer rett på originale varmebokser og F-tubes til T4-motorer, men selve potta må nok flyttes noe for å gå klar av karosseriet. Varmeboksene/F-tubes'ene må nok kortes inn noe for at det ikke skal stikke alt for mye ut bak.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #12 på: mars 26, 2009, 16:33:38 pm »

Dem eksos anlegga som er vist på tråden som unnebrg har er ikke så bra effektmessig!
hvorfor ikke kjøre med mittbas eller sidebas på t4 som er utprøvd i mange år og som alle
har målt mye efektøkning med??
Loggført

Vw 1302
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #13 på: mars 26, 2009, 16:38:51 pm »

I forhold til det WünderBug vurderte (tri-mil modifisert til å passe T4) så vil nok et av de anleggene fra Unneberg gi minst like god effekt vil jeg tro. At BAS-anlegg gir enda bedre effekt tror jeg nok også, men dette koster deretter... Ikke alle som har råd til det flotteste Øyerulling
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #14 på: mars 27, 2009, 01:22:14 am »

Noterer de anlegga ned bak øret. :-)
Sant det at jeg må passe på litt hva jeg bruker pengene på, men grunnen til at jeg kunne tenkt meg et tri-mil anlegg
er at jeg har lyst til å få det seendes litt originalt ut. Ikke så avslørende som å kjøre med en fatboy hengende ut av
bakenden. Ikke misforstå, synes det og ser fett ut, men ikke helt det jeg vil ha. Blunker

Mvh
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!