Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18
|
481
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: koble ekstralys
|
på: mai 06, 2009, 21:06:05 pm
|
Vet ikke om det er samme tallene på eldre relèer, men her er i hvertfall en enkel oversikt. 85=styrestrøm (fjernlys) 86=jord 30=batterispenning 87=fjernlys 87a brukes ikke i dette tilfelle (dette er et dobbeltvirkende relè)
|
|
|
482
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: koble ekstralys
|
på: mai 06, 2009, 20:55:34 pm
|
Ikke at jeg kjenner til 57, men jeg ville i hvertfall koblet med et relè som kun henter styrestrøm fra fjernlyset (slik at du ikke får spenningsfall på allerede "dårlige" lys. Så en jording fra karosseri til relèt og kjørt strømmen for pærene fra batteriet med en sikring på
|
|
|
483
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varme i hjullager?
|
på: mai 04, 2009, 20:59:33 pm
|
bare nyskjerrig,men greier varmen og forplante seg fra hjullagret og helt ut til felgene uten at det ryker no jevlig og lagra går til helvet?
Jepp.....
|
|
|
484
|
Forum / Snikk-snakk / Classic motor nr 5
|
på: april 29, 2009, 21:25:45 pm
|
2 bra reportasjer om VW samlemani i Sverige. 10 sider!! Bilder av alt fra rester etter bobler og busser til strøkne eksemplarer, må sees og nytes
|
|
|
489
|
Forum / Problemløseren / Sv: Feilsøking
|
på: april 06, 2009, 09:53:50 am
|
Det høres jo helt merkelig ut at det skal være svaret på alle problemer, men det jeg husker veldig godt fra jeg "praktiserte" selv ( før katalysator og insprøytningens tid ) var at jeg alltid sjekket "grunninnstillinger" før jeg feilsøkte alt mulig annet. Tenning (plugger, kabler, fortenning), forgasser og ventiler. Var dette i orden kunne man gå videre og dypere i materien.
|
|
|
490
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 T1-RAT
|
på: april 05, 2009, 19:35:48 pm
|
Har ikke skjedd mye den siste tiden, men det ser nå ut til at planen om å ha den på skilter i midten av mai skal gå greit. Tok ut tanken i dag og fikk tømt og rengjort den. Lar den stå ute til jeg har fått skiftet hovedsylinder, bremseslanger, pumper og bånd etter påskeferien. Så blir det å få tatt en eu-kontroll og så litt senk før den er klar for veien
|
|
|
492
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 52 Kapteinen - nå med kjent historie!
|
på: april 01, 2009, 21:03:34 pm
|
Man trenger ikke sjekke kalenderen for å skjønne at dette er jug!
*Splittradioen er sendt, for den "Den hør ju bilen till!" Og, takgrind, ”kuddor” til baksetet, kjettinger i originaleske og 16” pynteringer får man, mens Hazetboksen må denne Ovale57'en betale for? Tvilsomt....
Det er godt at VW byttet ut disse slappe 25hk motorene som ikke klarer å presse en skvett olje rundt engang... med noen skikkelige 12v motorer!
Mvh. Boblehue
12v og stolt!
|
|
|
497
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 T1
|
på: mars 21, 2009, 21:37:17 pm
|
Kul vogn detta, rett patina, bare senk igjen nå men ta en moderat senk så du kan bruke bilen Ja, har tenkt den tanken jeg også. Får jeg hjulene litt oppunder buene så er jeg fornøyd. Skal greie å få den over fartsdumpene hjemme, og ikke minst kjøre helt frem til døra på hytta Hvor mange knepp tok du bak ?
|
|
|
499
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 T1
|
på: mars 21, 2009, 20:50:27 pm
|
Skal vel greie å finne ut av det relèet vel Fikk tørket støv av fagbrevet i dag da og fikk vekket motoren til liv etter 21 år i dvale. En utrolig deilig følelse når du hører at den begynner å tenne, hoster litt...., og så...går på alle fire Satte på bredda originalfelger bak (stor takk til Ola for lån av hjul!!), bare for å få godfølelsen Få senket den litt rundt om nå så begynner det å hjelpe,
|
|
|
503
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 T1
|
på: mars 14, 2009, 17:37:42 pm
|
Releet skulle jo vert opp ved sikringane
Hmmm, det må jeg sjekke ut. Har ikke tenkt over det jeg....
|
|
|
504
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 T1
|
på: mars 14, 2009, 17:33:41 pm
|
Det er nok dørboltpropper det der ja.
Men er det eit rele som står på høgre sida i bagasjerommet?
Det er et relè ja. Innbiller meg at det er noe i forbindelse med fjernlyset. Hmmm....., hvordan har de proppene havnet der da......
|
|
|
506
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 T1
|
på: mars 14, 2009, 14:41:31 pm
|
Vel, vel..., ett batteri, gnist og en skvett bensin var nok ikke nok til å vekke den til live...., ble fort tomt for power. Får skaffe til veie en booster som holder litt Fikk ellers sjekket litt mer i forhold til rust. Tok ut teppet i bagasjerommet og der så alt veldig bra ut, selv rundt bremsevæske beholderen.
|
|
|
507
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 T1
|
på: mars 13, 2009, 07:50:38 am
|
Begynner å bli klar for boble helg nå Skal plukke opp et batteri på veien hjem i dag og prøve å vekke den til live igjen etter 21 års søvn. Satser på et bilde av en motor som "sviver" i løpet av helgen
|
|
|
|