mai 15, 2024, 11:25:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 65 mod... 1600  (Lest 10403 ganger)
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« på: februar 25, 2009, 22:16:24 pm »

Her er min ny innkjøpte 1600..65 mod som jeg kjøpte i januar. Har skiftet bremsetrommler bak og bremser rund hele.Er igjen litt småteri før eu-kontroll. Er det noen som vet hva som er galt når kun det ene bakhjulet skråner mer inn ovenifra en det andre?? La merke til det da jeg satt på breiere hjul bak.


* Boble1.jpg (27.74 KB, 448x336 - vist 276 ganger.)

* boble12.jpg (50.28 KB, 604x402 - vist 362 ganger.)

* Boble13.jpg (47.41 KB, 604x402 - vist 295 ganger.)
Loggført

1960 t1
1966 t1
Berglund
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Åsgårdstrand



Vis profil
« Svar #1 på: februar 25, 2009, 22:22:22 pm »

Det var jo en fin boble da!!

Gratulere så mye  Gliser
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 25, 2009, 22:23:39 pm »

Står bilen noenlunde på en rett flate? Svingaksel kan lure deg hvis du ikkje e klar over det.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #3 på: februar 25, 2009, 22:31:12 pm »

Ja... har kjørt den litt på en rett strekke, fortsatt skråere det ene hjulet.. hmmmm. foring?
Loggført

1960 t1
1966 t1
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #4 på: februar 25, 2009, 22:39:24 pm »

Hei
Er det noen høyde forskjell på bilen bak? Venstre kontra høyre side.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: februar 25, 2009, 22:43:58 pm »

Spørs om noen tidligere mekanikere har vært litt uheldige ved senking. Fort gjort å få frigjordt torsionstaven både inne og ute, og ikke alltid like enkel å få på samme plass igjen.
Kan også være 2 forskjellige fjærstaver med forskjellig stivhet.  
Legger ved skjema med splineoppsett over finjustering.


* splines.jpg (71.83 KB, 768x674 - vist 229 ganger.)
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #6 på: februar 25, 2009, 23:27:14 pm »

Er ikke så høydeforskjell bak heller... tok to bilder her det første er Venstre side det andre bildet er Høyreside der problemet er..
Loggført

1960 t1
1966 t1
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: februar 25, 2009, 23:47:13 pm »

Ser da ut som om den ligger helt nedpå støtputa på høyre, mens på venstre har du fortsatt klaring.
Kan være som jeg skrev i mitt forrige innlegg, at stavene har vært ute, og ikke blitt satt på plass igjen likt.
Du får kjøre alene, så er den da rett da ihvertfall.. Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: februar 25, 2009, 23:54:53 pm »

Ser da ut som om den ligger helt nedpå støtputa på høyre, mens på venstre har du fortsatt klaring.
Kan være som jeg skrev i mitt forrige innlegg, at stavene har vært ute, og ikke blitt satt på plass igjen likt.
Du får kjøre alene, så er den da rett da ihvertfall.. Blunker

Eller kanskje den har hatt en feit eier, som ville at bilen sto rett når han kjørte..... Gliser



( Gikk en slik forsterket grønn Volvo 140 i Holmestrand med stivere fjæring på den eine sida, kokken på Solbø var tung!).
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 26, 2009, 08:14:57 am »

Enig med H-MEK her.

Det er bare å finne ut hvordan du vil ha bilen i høyden og ta ett tak.
Vil du ha bilen like høy som på venstre sida, ja da skrur løsner du de støtdemperne nede på begge sider og så jekker du opp bilen etterpå og setter den på bukker. Så skrur du løs akslingene fra fjærplata 3 skruer. Så løsner du dekselet over torsjonstaven framme ved skjermen, setter en jekk under fjærplata og så begynner du å dra ut fjærplata forsiktig slik at den akuratt går klar av stopperen, senk ned jekken slik at fjærplata henger løst, mål vinkelen imot noe slik at du har noe å overføre til andre sida. Dette er egentlig veldig greit, vanskelig blir det om torsjonsfjærene har ujevnt spenn, slik at bilen fortsatt er skeiv når den står på hjula igjen etterpå, da må du enten justere på den ene sida slik at det til slutt blir likt bare når bilen står på hjula eller du må kjøpe nye staver og begynne på nytt.!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 26, 2009, 08:16:00 am »

Fin bil forresten, flere bilder?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #11 på: februar 26, 2009, 08:26:47 am »

Vet du litt historie om bilen din?

Den er ihvertfall bygget opp av litt forskjellig om det står 65 i vognkortet. Blunker Spennende. Gliser

Z-Stag kom ikke før i 1967, ser litt ut som stab-stag men fugerer egentlig bare som ekstra fjæring om bilen blir lav bak.


* Z-stag.JPG (50.46 KB, 720x481 - vist 259 ganger.)
« Siste redigering: februar 26, 2009, 08:30:31 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #12 på: februar 26, 2009, 17:54:34 pm »

Motor, gir og bakaksling er fra en nyere type en 65, så det er sikkert forklaringen på Z-stagene, var 4x130 bak som jeg har gjort om til 5x205 Glad Takk for alle svar Gliser, så da er det bare og brette opp armene og begynne å skru.. Kommer flere bilder..
Loggført

1960 t1
1966 t1
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #13 på: februar 26, 2009, 18:00:26 pm »

Festene til z-staget finnes ikke i karosseriet før på 67mod, og de finnes på din bil. Ergo karosseriet må være nyere.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #14 på: februar 26, 2009, 18:12:45 pm »

Er det noen mulighet å modifisere karosseriet da? Skiftet ut den ene festebolten på z-staget og da ser jeg at det har blitt sveiset der, inne i hjulbrønnen der festene på z-staget sitter. hmmmm.....
Loggført

1960 t1
1966 t1
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #15 på: februar 26, 2009, 18:22:45 pm »

Kan jo være sveisa inn fester selvsagt. Hvis jeg ikke tar helt feil er det mykere fjærstaver på modeller med z-stag. Kan være mulig at det sitter en gammel, og en nyere fjærstav der som skaper høydeforskjellen også.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #16 på: februar 26, 2009, 20:15:51 pm »

Det er vel bare å løse av torsjonsfjærene og måle vinkel og strekking i de. Da ser en hvertfall om de jobber likt.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #17 på: februar 26, 2009, 22:18:01 pm »

Dritkul bil om ikkje ant!!

Pastellfarger ruler! (fortsatt) Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #18 på: mars 01, 2009, 18:01:07 pm »

Fet bil. Lykke til videre.  Sjokkert
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #19 på: mars 03, 2009, 08:53:02 am »

Kan jo være sveisa inn fester selvsagt. Hvis jeg ikke tar helt feil er det mykere fjærstaver på modeller med z-stag. Kan være mulig at det sitter en gammel, og en nyere fjærstav der som skaper høydeforskjellen også.

Dette er en mulighet ja... mener å huske dette jeg også, skulle liksom bli mer komfort med mykere fjærer og Z-staget skulle ta unna om det ble tungt baki.

Har du 1 eller 3 luft utslipp med plast riller under frontruta?

Syntes dørhåndtaka dine også tilsier 67 modell er det en rund knapp på dørhåndtaka eller firkantet. Rund tilsier 67 modell, isåfall, er nok teorien om to forskjellige torsjonstaver bak meget mulig.

Dette er ikke for å pirke altså.... bare moro. kult å finne ut hva som er gjort med en ombygd bil.
« Siste redigering: mars 03, 2009, 08:57:21 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #20 på: mars 03, 2009, 23:14:54 pm »

Det er firkantet knapp på dørhåndtaka, men det er ingen luftriller under frontruta inne i bilen, bare 2 inntak ihvert hjøren.
Loggført

1960 t1
1966 t1
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #21 på: mars 04, 2009, 08:11:17 am »

Da er det ikke godt å si.

Får vi se flere bilder?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #22 på: mars 04, 2009, 17:32:28 pm »

Her kommer det noen flere bilder....





Loggført

1960 t1
1966 t1
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #23 på: mars 04, 2009, 17:53:40 pm »

Litt vel moderne luftfilter, kanskje? Blunker

Finare med filter før 73 som ikkje trenger den store boksen for å få plass til pappfilteret sitt...

Menmen, den har jo stinger så då går det bra Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #24 på: mars 04, 2009, 17:59:13 pm »

Kuul bil er det i hvertfall Kult
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #25 på: mars 04, 2009, 18:09:52 pm »

Sikla på denna bilen i ukevis mens den lå for salg. Greide liksom aldri å få ut fingern. Godt å se den havnet i distriktet, slik at jeg får tatt den i nærmere øyesyn og angre enda mer Gråter..
Helrå bil ihvertfall.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Joachim
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer



Vis profil
« Svar #26 på: mars 04, 2009, 18:13:19 pm »

Kul bil
Kul farge:D
Loggført

Vovlo 940 turbo Osteaktig
1958 boble (Prosjekt lekebil)
1967 boble
1967 boble 1500      
1968 Variant
1969 Buss
1974 " Porsche boble"
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #27 på: mars 04, 2009, 21:00:38 pm »

Luftfilteret skal skiftes ut.... skal sette inn ett mindre filter.. En liten motorvask hører også med. Da gjenstår bare eu-kontroll, er de strenge på senking på verksteder? slik at jeg må på biltilsynet å få godkjent. Hvordan er de på biltilsynet mht. Pumafortilling? Har papirer fra Møller.
Loggført

1960 t1
1966 t1
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #28 på: mars 05, 2009, 00:56:19 am »

Biler som er senket skal "egentlig" være senket likt fremme og bak, men all senking skal uansett stå i vognkort. Kan godt være noen verksteder ikke tar så hardt på om det ikke står i vognkortet eller ikke, eller ikke får med seg at bilen er senket, men er du uheldig treffer du "feil" verksted og bilen blir ikke godkjent. Jeg ville tatt meg en tur innom BT, tatt med papirene fra Møller, og fått senkinga skrevet inn i vognkortet. Merk at om du har justerbar forstilling så skal justeringene være punktsveist fast for at du skal få det godkjent (dette står det vell noe om i papirene fra Møller).
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #29 på: mars 05, 2009, 06:21:57 am »

Liker den bare mer og mer ;-)

Sjøl om de pappfiltrene er store og bælete, så gjør de jobben ganske bra da.. Vi i Hedmark er jo ikke velsignet med asfalt overalt så det er lurt å beholde noe filter hvis man har tenkt til å beholde motoren ei stund... har du tenkt til å bygge ny eller kjøpe en annen, ja da kan man ha dårligere luftfilter, slik at man kanskje får rævva i gir til å anskaffe en ny. Gliser

Ellers vil jeg si at det er en masse 68 og nyere deler på bilen men den har jo før 68 panser og motorluke, tenker det er enten ett 68 karosseri som har fått ny front og bakdel, ellers har den som har bygget den, sveist inn hele innerskjermer bak fra en sein 67 eller nyere, pga z-staget. nære en konklusjon. hmm du kan se om det er en 68 modell kaross om det er sveist igjen luftutslipp under frontruta.

Liker godt tanken til han som har bygget den med tanke på hva slags kombinasjoner som er på bilen, Oransj med svart overalt og stort sett ikke noe anna. Kult. Og felg valget passer jo utmerket.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!