mai 17, 2024, 20:00:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
151  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lurer på å bytte forgasser. Hva mener dere? på: januar 25, 2009, 23:10:13 pm
Hvis du ikke skal "trimme", så blir det aldri feil med original forgasser, da Blunker
152  Forum / Snikk-snakk / Sv: VW OG LÆKRE DAMER på: januar 25, 2009, 21:19:31 pm
Ahhh, så mye lekkert  Kult
Her kommer noen nyere "12-volts damer" (ved nærmere ettetanke, er denne KG'en 6V?):
153  Forum / Snikk-snakk / Sv: VW OG LÆKRE DAMER på: januar 24, 2009, 18:51:12 pm
Hehe.. masse fine biler..
Men litt utenom tema..
Finnest det virkelig telt å ha på taket?? Eller fantest det i produksjon?
Skikkelig stilig  Osteaktig

Har vært i produksjon lenge, det.  Glad
http://www.campingsport.no/taktelt/taktelt.asp
154  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bosted - Bosted - BOSTED !!!!! på: januar 22, 2009, 22:52:26 pm
Enkelt å
ha det
her også:

< < <
155  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Photoshop hjelp på: januar 22, 2009, 22:45:58 pm
Prøv med svart gangsterkaps også da, Lobo!  &Oslash;yerulling
156  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: januar 22, 2009, 22:44:13 pm
Hadde 67 "one year"felger også?

Ja, hadde den ikke det? 5 bolt med huller

Og flat kapsel

'67 1500 har 4-hulls, skivebremser og 6V anlegg (med flate frontlys), one year only.
157  Forum / Snikk-snakk / Sv: Litt mer "guffe" i bobla på: januar 20, 2009, 19:58:54 pm
Hvilken motor ønsker du? Hvor mye skal det koste? Hvor mye arbeid skal du legge i det?

Her er iallefall en liten oversikt over "bolt-on" trimming (noe har du jo begynt med allerede....):
http://vdub2you.com/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=37

De norske forhandlerne har det meste, og de snakker norsk på telefonen i tillegg. Kan plukke opp noen tips og handle hos dem  Blunker
158  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ekstralys - hva og hvor på: januar 18, 2009, 12:48:32 pm
Her da?:
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15778589&sid=xz8dummySes001882&WT.svl=Link
159  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ekstralys - hva og hvor på: januar 18, 2009, 12:31:47 pm
Det som jeg synes er flottest på 70-talls boble er Bosch Rally Big Knick 180 (tror jeg de heter) med kromma "bøtte". Disse er nok ikke i salg lengre, men  rigger passelig både i stil, utførelse og størrelse. De er 18 cm i diameter, omtrent som hovedlysa. Synes ikke moderne plastikk-lys passer så godt, men det går jo an å gjøre som Bj?rn da (litt nede på side 3). Plasseringen på de lysa er vel optimal, I think.......:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4662.60.html
160  Forum / Snikk-snakk / Sv: VWNorge logoen på: januar 17, 2009, 11:33:59 am
.... er kjedelig å kaste et tre som fremdeles er grønt. I tillegg er det SÅÅÅÅ langt å kjøre det på fyllinga  Gliser
161  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke dekk bredde passer best. 1303S 1973 på: januar 14, 2009, 00:17:26 am
 Flau Flau Flau
Tok en rask sjekk: bildet nedenfor er åpnet i Paint og lagret der. Filstørrelsen gikk ned fra 158 til 63 kB. Da blir vel større filer også redusert også.

Jeg har 1302 med 185/65R15 på 5,5" felg, ukjent innpress. Original høyde (som gir ganske god klaring mot skjerm). Tror 5-6 cm senking går bra og vil godkjennes på min.
162  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke dekk bredde passer best. 1303S 1973 på: januar 13, 2009, 21:43:56 pm
Prøvde å legge ut bildene jeg fikk på mail, for mange KB, hvordan fikser jeg det?
Tja, man bruker et bildebehandlingsprogram. Har selv aldri prøvd, og vet ikke hvilke(t), men det finnes tråder her på forumet som beskriver dette. Fant de ikke i farten. &Oslash;yerulling
163  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke dekk bredde passer best. 1303S 1973 på: januar 13, 2009, 18:38:13 pm
Det er så enkelt så bare man vet hvordan! Blunker Når du skriver innlegg, så er det nede til venstre under den hvite rubrikken et felt hvor det står:
+ Ekstra valg...
Trykk der og det kommer opp en rubrikk med:
Legg ved: _____________________ Bla gjennom...

Trykk på bla gjennom og beskriv veien til bildet(ene) på datamaskina di.
164  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke dekk bredde passer best. 1303S 1973 på: januar 13, 2009, 15:57:25 pm
Har sent deg bilder på mæil av 8-spoke 5,5x15 E22 med 185/65x15 på min 73 03-S. Går akkurat innafor skjermkanten.

             Nils.

Du kan jo poste bilda her på forumet, slik at vi andre får se hvordan det rigger...... Blunker Alltid kjekt å se 8-spoke, vettu
165  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gearkasse nummer ? på: januar 07, 2009, 20:42:39 pm
MÅ jo ikke bygge om hele bilen til 12V for å sette inn en 1600-motor, vel! Motoren går fint med 6V anlegg, det er jo ikke strømmen som gir døtten i baken! Det er Think og Kewet og anna plast-rask som har det....
166  Forum / Problemløseren / Sv: Feil eksos? på: januar 07, 2009, 19:42:33 pm
Du sier at bilen har vært under restaurering: har midtplata bak motoren (hvor utsparingene til eksosrøra er) vært skiftet? Da KAN den være sveiset inn for lavt. H&aelig;

Ups, JTWE kom meg i forkjøpet med samme spm.
167  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gearkasse nummer ? på: januar 04, 2009, 02:08:55 am
Så då kan du med andre ord velga kva utveksling du vil ha Glad

Nei, jeg finner det usannsynlig at du kan velge utveksling med tysk "ordnung muss sein". Det er nok en annen løsning på dette, det var et skifte i utveksling en gang (1972?), men jeg finner ingen henvisninger til gearkasse-kode... så min kunnskap stopper her Trist . Men dette er nok en gearkasse fra en Ghia med 1600-motor (og har den en utveksling på 3,875, så er det en fin highway-cruiser).
168  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gearkasse nummer ? på: januar 04, 2009, 00:41:45 am
Girkasse med koden AO tilhører Karmann Ghia etter 1970, med 1600motor. Kassa har 4.125 som "final drive" eller utveksling, skal eg tru det som står i SSP katalogen! Blunker

Er du sikker, Tistlo? Iflg. CSP har en AO-kasse en utveksling på 3,875. Kan ikke i farten finne hvilken bil som har denne utvekslingen, for bobler med 1200 og 1300 motorer har vel en kasse med 4,375 i utveksling.
169  Forum / Problemløseren / Sv: dynamo 1302 72 modell på: januar 03, 2009, 15:11:59 pm
Jupp, likestrøm
170  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tistlo hva gjør du nå? DEL2 på: januar 01, 2009, 20:49:20 pm
Ka meiner du med halve fartstida H&aelig;
Meldte meg inn 7. juni, og det har vært veldig interessant og lærerikt halvår for meg her på forumet. Jeg har ikke bladd så mye i gamle tråder, men jeg har sannelig brukt litt tid her likevel..... &Oslash;yerulling &Oslash;yerulling Vanskelig avveining: forum <--> skruing.

Jaja, det blir det det blir, ikke sant?
171  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tistlo hva gjør du nå? DEL2 på: januar 01, 2009, 20:01:13 pm
Gratulerer med 4977 innlegg på ditt første år, da Tistlo!  Gliser Mange av dem har vært interesante, men de fleste(?) har jeg ikke peiling hva går ut på..... (har bare ca. halve fartstida også da).

Du klarte ikke 5000 Blunker Blunker Blunker Blunker Blunker, bedre lykke i året som kommer!  Kult
172  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tistlo hva gjør du nå? DEL2 på: desember 31, 2008, 16:17:33 pm
Så så... rolig nå, Tistlo!
Hvis du står på litt nå, så kan du klare 5000 innlegg på forumet før året er omme. Du kommer kanskje ikke i avisa for det, men det er ikke kriminelt iallefall  Gliser Gliser
173  Forum / Snikk-snakk / Sv: Isolasjon i bobla på: desember 30, 2008, 18:31:40 pm
Hold Glava langt vekke fra bobla, er mitt råd! Har INGEN hensikt, anna enn å holde på fuktigheten. Det kommer alltid fukt på stål på grunn av temperaturforskjeller, og vanlig hus-isolasjon vil holde på denne fukta til det ruster igjennom. Gr&aring;ter

Glava er ikke brannsikker! Da må du bruke tunge matter Rockwool, det er vel ikke vanlig å bruke i hus..... kanskje i brannskiller? Uansett ikke bruk slikt i bilen, du lager flere problemer enn du løser!

NB! Der er drensåpninger i bunnen av dørene, pass på at de er åpne.

Javel, flere som var raskere enn meg.... Blunker
174  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjerne rattlås, 1303 på: desember 29, 2008, 21:34:17 pm
Må hente bilen fort og gæli i morra.. Ikke tid til å vente på nøkler..
OK. Litt verktøy og litt mekking, så har du vel løst saken.... Lykke til med ny bil!
175  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjerne rattlås, 1303 på: desember 29, 2008, 21:05:45 pm
HVIS det er nøkkel til bilen du er ute etter, og hvis du er heldig, så er det samme nøkkel på dørlås og tenning. Da kan du skru ut dørhåndtaket og lese av nummeret som står stemplet inn der (eventuelt ta med heile håndtaket), og ta med til en ordentlig låsesmed. Der skal du få laget nye nøkler og forhåpentligvis vil de også passe i tenninga.
176  Forum / Snikk-snakk / Sv: dreiemoment på: desember 28, 2008, 20:58:46 pm
Hehe, lykken er en...... 1600
177  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Deksel luftegrill motorlokk 1303S 74 på: desember 27, 2008, 00:53:38 am
AutoDB-kode: 1765775
Der er det en  Blunker
178  Forum / Snikk-snakk / Sv: dreiemoment på: desember 25, 2008, 23:05:24 pm
106 Nm på en AD-motor. Vet dessverre ikke på hvilket turtall.
179  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fint julekort på: desember 19, 2008, 00:16:21 am
Stilige kort, neste år skal JEG og ikke kjerringa bestemme motiv på julekortet!

Katrine: blinkskudd  Kult
180  Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0 på: desember 11, 2008, 23:10:12 pm
Nå kan jeg ikke SÅ mye om forgasseren, men det høres ut som om du har for liten dyse på første trinnet, og at choken ikke kobler inn.

Har aldri hørt om dobbelinstallasjon av progressiv forgasser, SveinT. Åssen går det til?
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!