Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
|
181
|
Forum / Problemløseren / Sv: dele spm
|
på: desember 11, 2008, 19:45:08 pm
|
Men 4-bolt kom først i 1967 på Bobla, og da kun på 1500 modellen som hadde skivebremser.
Ja, men 67-modellene kom ca. i august -66, så hvis bilen er registrert i 1966 kan det vel stå årsmodell 1966 i vognkortet. Men motorlokket ser vel ut til å være fra en eldre modell som Jøran sier?
|
|
|
182
|
Forum / Problemløseren / Sv: dele spm
|
på: desember 11, 2008, 16:51:02 pm
|
Baklyktene er vel originale, men du har jo 4-hulls felger! Og så er den jo heilt nedseget! Også øyelokk, da. Men ikke noe av dette er vel FEIL, eller
|
|
|
184
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innfesting av bensinledning
|
på: desember 08, 2008, 21:01:21 pm
|
Mye som er gjort før som kanskje ikke burde vært gjort, selv om det går an Det er nok en grunn til at bensin- og bremseledninger IKKE ligger under bobla, flyndra på en boble er ganske så flat. Der er ingen beskyttelse, en sånn ledning vil være ganske utsatt, bare tenk hvis en drar av veien.... Forsiktige meg hadde nok gått for originalplassering, ja.....
|
|
|
185
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lovelig dekkdim ?
|
på: desember 04, 2008, 22:03:52 pm
|
For beste vinteregenskaper, gå for de smaleste dekka du finner, f.eks 155R15. 165R15 er også greit. Bare se på rallygutta: skulle ikke tro de kunne kjøre SÅ fort på de smale dekka. (Nå har de også noen syke pigger i tillegg da, men.)
|
|
|
186
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: filmsnutt fra ringen
|
på: desember 03, 2008, 19:58:28 pm
|
På Nürnburgring? Noen som ladder børsa skikkelig der! Men uten sikkerhetssele Huff og huff, tenk å kjøre over seg selv Men der slippes vel alle som betaler billett, eller? Du kan vel også idag løse billett, selv med turistbuss, bobiler og allslags familiebiler på feiretur, og ta en runde på Nordschleife, vel?
|
|
|
187
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Innpakking av bobla mi i vinter...
|
på: november 29, 2008, 19:20:24 pm
|
Sånne trekk til å ha over bilen er mest beregnet for å slippe å måke av snøen og skrape is om morran. Ikke for langtidsoppbevaring.
Jada, det er litt trist at bobla står nedsnødd og forfrossen, men det er ikke farlig. Alle biler, bobla inkludert er beregnet for å stå imot elementa utendørs. Så lenge du ikke har store problemer med rust eller morkne pakninger, så la den stå ute. Gjerne så lunt og tørt som mulig, ville satsa på grusen framfor på graset. Tenk også på at sola, spesielt tidlig på våren er tøff mot gamle pakninger (nye også forresten) og stoffinteriør. Det beste hadde vært om ho hadde vært polert og at pakningene innsatt med egnet middel, men det er kanskje litt seint no. Du kan gjøre det til våren.
Bare sjekk den regelmessig og pass på at den ikke er fuktig innvendig, det er lettest å se på vinduene. Lufting i ny og ne gjør godt. Lykke til!
|
|
|
188
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: eksos fra hotshop
|
på: november 26, 2008, 18:50:24 pm
|
Det nederste bildet: er det originalanlegg med grovere enderør, eller?
Er på jakt etter et kinderegg: et anlegg som "puster" litt lettere enn originalen, men som ikke bråker så VELDIG mye mer.... samt at røra kommer ut i de originale utsparingene. (Men det er vel umulig å oppnå alle 3 ønsker på en gang?)
|
|
|
194
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Raggebil prosjektet
|
på: november 01, 2008, 13:25:28 pm
|
'67 1500 kom med 4-bolts og skivebremser foran, de andre '67 ble levert 5-bolts og tromler.
Akkurat, så det var min som var "overgangsmodell" da.... tøft!
|
|
|
195
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Raggebil prosjektet
|
på: november 01, 2008, 00:42:11 am
|
Bobla di ser veldig kul ut! Min første bil var en 1500 -67 mod, men det er maaange år siden nå. Var veldig opptatt av Cal-look stilen da, men det var magre tider som student/førstegangstjeneste, så det var begrenset hva jeg fikk til. Men jeg ser at du har 5-hulls felger. Jeg var bombesikker på at -67 modellen hadde 4-hulls, det hadde mi (med skivebrems foran)! Har du noenslags overgangsmodell?
|
|
|
196
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mistet nøkkel
|
på: oktober 30, 2008, 22:48:43 pm
|
Nøkkelnummeret står stemplet inn på dørhåndtaket på min 1302. Bare å skru det ut (skruer i bakkant, delvis bak pakningen). En proff låsesmed filer nøkler utifra dette nummeret. Men det lookalik'er, som ikke er laget av original-emner, da.
|
|
|
197
|
Forum / 1302/1303 / Sv: 1302 - Bildetråd
|
på: oktober 28, 2008, 18:32:34 pm
|
Det snødde 5-7 cm snø inatt her også og nå fryser det på, så sesongen er vel over for min del for i år. Bobla ser jo strøken ut, men jeg ser ikke ryggelys på din heller, det var merkelig Men jeg har jo blitt lurt før.... Hvilke felger har du?
|
|
|
198
|
Forum / 1302/1303 / Sv: 1302 - Bildetråd
|
på: oktober 28, 2008, 12:45:35 pm
|
Ikke det at det betyr så forferdelig mye, men siden jeg kjenner ikke L-modellen så godt, så jeg leste litt på www.vw1302.de 1302 L Modelljahr 1971 Wenn der VW 1302 (1300 ccm/44 PS) mit dem L-Paket bestellt wurde, bekam er die Bezeichnung VW 1302 L. Zum Lieferumfang des L-Paketes gehörten: 2stufiges Frischluftgebläse, 2 Rückfahrleuchten, Gummileisten auf den Stoßstangen, Teppichboden (Schlingenflor), Türtasche rechts, 2 Fondascher, abblendbarer Innenspiegel, Make-up-Spiegel in der rechten Sonnenblende, Armaturentafel- polsterung einschl. Zweikreis-Brems- kontroll-Leuchte, verschließbarem Ablagefach, Schriftzug “VW 1302 L”Er ikke SÅ sterk i tysk, men 2 Rückfahrleuchten betyr vel 2 ryggelys. Hvis du ser på siden, så viser bildet av 1302 at det er blanke lys nederst på baklysa. Men kanskje det var andre spesifikasjoner for norske bobler?
|
|
|
200
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Valg av felger til 1302L 72
|
på: oktober 26, 2008, 23:13:12 pm
|
Min har ikke noe under originalprat å gjøre den er langt fra original mer Det er ikke viktig! Mange av de som er postet under originalprat, er jo noe endret i årenes løp. Er den ombygd, finnes det jo poster for dem også, cal-look, German/Euro-look, Porsche-look, dragrace, osv, osv. Da er det er jo snakk om ganske radikale endringer.
|
|
|
202
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Valg av felger til 1302L 72
|
på: oktober 25, 2008, 22:50:40 pm
|
Synes Big-felgene er fine, jeg. Når de er 5,5 toms i tillegg, så er det vel ikke så mye å tenke på. Er de så ille at de må sandblåses og pulverlakkes da? Forresten, hvis du skal ha bobla tidsriktig: fantes det lettiser til boble i 72?
|
|
|
203
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Min 1971 1302.
|
på: oktober 24, 2008, 13:28:20 pm
|
Hmmm, jeg liker sølvgrått Og de Kadettene er jo kule da, selv om jeg ikke har noe personlig forhold til de.
|
|
|
204
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Min 1971 1302.
|
på: oktober 24, 2008, 11:16:04 am
|
Skjønner godt at du ikke liker å ha bobla ute i vinter, men det er jo egentlig ikke noe problem...!? Iallefall ikke så lenge det ikke er snakk om "mint condition". De sto vel ute før om åra når garasje ikke var så vanlig, og noen bruker jo sine gjennom vinteren enda. Presenning er for meg fy-fy. Tror faktisk det sliter mer på lakken enn om den sto i friluft (på min kant av landet blåser det MYE og ofte). Men litt forfall må man kanskje regne med, uansett?
Skjønner ikke helt at du vil selge den flotte bobla, men den er vel ferdig i dine øyne, nå da?
På bildet er bobla mi under oppussing og har vært jekket opp og satt ned, trillet litt rundt osv. Den har vel satt seg litt mer nå, men det rare er at den er høy bak også, sammenlignet med f.eks di (og andre 1302 jeg har sett). Først mål er å få den "tunet inn" for cruising neste år, så får jeg se....
|
|
|
205
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Min 1971 1302.
|
på: oktober 23, 2008, 23:25:08 pm
|
Du skriver at fjærene er originale og funker fint, men du mente vel demperne? Jeg liker originale bobler veldig godt, legger ikke skjul på det. Men jeg må innrømme at noe senk ser fint ut. Min egen 1302 synes jeg er veldig høy, mulig det er reproskjermene mine.....? Det er vel grunnen til at jeg snuser litt rundt på senking og det passet veldig bra at her er noen som driver å sysler med det nå. Jeg har pusset opp bobla, men fått kjøre veldig lite i år grunnet forgasserproblemer og mangel på tid. Satser på neste år (som i fjor....) Forresten: jeg synes det er litt av sjarmen med boble å kjøre "snutebil". Nok av kileformede panser på veien! Har ikke noe godt bilde av høyden, men litt inntrykk her:
|
|
|
206
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Min 1971 1302.
|
på: oktober 23, 2008, 22:40:36 pm
|
Flott bil, Indy! Liker stilen, passe lav foran i forhold til bak (omtrent samme avstand fra dekk til skjerm foran og bak).
Jeg trodde at det måtte brukes kortere dempere, men det jeg leser ut fra deres erfaringer (Indy, Rulator og Espen) er at med 5 cm senkefjører foran, så er originaldempere passelig? Det gir komfort og litt mer kontant og sportslig karakter?
|
|
|
207
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorbrann i Jeans'en i dag... !!!!!
|
på: oktober 22, 2008, 23:08:27 pm
|
Nei, så kjedelig! Bra at den tross alt ble slokket så fort, da (med vann....) Hele bilen kunne brent opp, og kjerringa med (som i eventyret). Vær glad at det ikke skjedde! Kjøp heller skumapparat og ha i bilen. Det er snillere mot det som blir igjen hvis noe tar fyr.
|
|
|
208
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1302,1971 mod selges.
|
på: oktober 22, 2008, 22:56:34 pm
|
Det hjelper kanskje med litt mer beskrivelse av bilen (Nå er jeg ikke potensiell kjøper (har makan selv) men ut fra bildene ser den både strøken og original ut.) Kun 90'km?
|
|
|
209
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke dekk bredde passer best. 1303S 1973
|
på: oktober 22, 2008, 22:19:14 pm
|
Rulleomkretsen på 155R15 (originalt) er 1922 mm. Den kan lovlig være innenfor 1826-2018 mm. 185/65R15 er 1894 mm 195/60R15 er 1876 mm
Skal du ha noe som ligner mer på høyda til originaldekka: 175/70R15 (1912 mm) 185/70R15 (1955 mm) 195/65R15 (1937 mm)
Jeg vet ikke om disse dekka vil gå innenfor skjermkanten på din bil med innpresset du oppgir, men de to øverste "rigger" bra. Har selv øverste variant på 5,5" stålfelger, innpress er ukjent og de er på grensa til å stikke utenfor foran. Jeg har riktignok en 1302 med reproskjermer, da.
Bare husk at jo mer avvik i rulleomkrets, jo mer feilvisning på speedometeret.....
|
|
|
210
|
Forum / 1302/1303 / Sv: hvorfor er batteriet flatt hver uke?
|
på: oktober 16, 2008, 23:09:45 pm
|
Strømtyv er jo selvfølgelig en mulig feil.
Du har vel ikke sjekket ladingen? Kanskje regulatoren ikke er i toppform? Gløder det svakt i ladelampen når motoren går? Det må en viss spenning til for at batteriet skal lagre strømmen (helst 14,2 til 14,4 volt). Bosch leverer under ideelle forhold 13,6 V. Det er faktisk litt for lite i vårt klima, men ofte tilstrekkelig når alt er iorden og strømforbruket ikke er for stort. En hjemmelader gir høyere spenning enn dynamoen i bilen, det er derfor at en liten 5A hjemmelader klarer å topplade batteriet.
Det kan jo også være noe galt med batteriet, en defekt celle f.eks. Det er ikke alle batterier som tåler å tappes helt for strøm, særlig hvis det skjer ofte.
|
|
|
|