mai 05, 2024, 00:23:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: girkasse: transporter i boble  (Lest 1281 ganger)
Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« på: august 20, 2008, 16:36:18 pm »

Sitter å lurer litt på å få en splitt girkasse med reduksjonsbokser
montert i baja´n.
Hvor mye jobb er det. Noen sier det er bolt on (bytte nesekon),
men jeg har sett noen med noe slags braketter f.eks john johnsen.
Hva er grunnen til at de er der? er de nødvendige? Hva gjør de?
Noen tips

Mvh
André
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #1 på: august 21, 2008, 16:39:07 pm »

Noen?
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #2 på: august 21, 2008, 18:32:30 pm »

Da har jeg søkt litt på the samba, men det er noen ord og utrykk
jeg ikke har fått helt med meg
1.  wheel hop
2.  forskjellen på big nut og small nut
3.  forskjellen på lay back og standing adapters

Noen som kan hjelpe meg

André
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #3 på: august 26, 2008, 17:45:21 pm »

 Tvilende
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: august 27, 2008, 11:59:51 am »

Wheelhop er et fenomen som oppstår når du setter igang bilen, og det kommer av at foringer/dempere er slaskete.
Big nut er tidlige buss kasser.

Adapterne er laget for å kunne skrufast selve reduksjons boksen til fjærplaten, for det er ikke likt som på bobla.
Slik boksene sitter på en buss så hever de selve akselen litt opp for bedre mark frigang.
Slik som dette:



Offroaderne ønsker seg gjerne lengre fjæringsvei så da legger de boksen i samme retting som fjærplata...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: august 27, 2008, 13:11:50 pm »

Mener at "Small Nut" er den eldste typen og at "Big Nut" er høyere(? ) giret.
Loggført

1957 Type 2
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: august 27, 2008, 13:49:42 pm »

Mener at "Small Nut" er den eldste typen og at "Big Nut" er høyere(? ) giret.

Jepp det stemmer nok, gamle er small nut.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #7 på: august 27, 2008, 18:00:45 pm »

Takker for info.
Noen som vet om det ligger noen tegninger til adapter på nettet.
Har skjønt at å få tak i nye og brukte er vanskelig.

André
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!