mai 22, 2024, 06:56:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skivebremser, Oval  (Lest 769 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« på: juni 11, 2013, 22:07:57 pm »

Jeg har en oval, med litt større motor enn originalt, en T4 med mellom 100-150hk et sted.
Så tenker at i vinter skal jeg oppgradere understellet med noen nye bremser.

Tenker på å skaffe meg skivebremser siden tromlene nærmer seg modne for utskifting.

Veit at det selges komplette sett av forskjellig kvalitet, pris osv (legg gjerne ut linker der du har handlet)
Jeg er også intressert i å høre om egenkomponerte bremser og hva som er mulig på denne fronten.

Vurderer porsche felger, så 5x130 er en fin boltsirkel.

Bilen har svingaksel bak og senkespindler foran som er for trommelbrems.

All info er gull! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4058
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: juni 12, 2013, 06:54:38 am »

På original forstilling er CSP tingen Anders  Blunker TÜV papirer og top kvalitet!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: juni 12, 2013, 09:31:34 am »

Jeg har montert foran på min, det er CB Performance sine. Virka ihvertfall bra i går, da jeg kom rundt en sving i 65-70, og møtte en flokk syklister og en bil som absolutt skulle forbi, kom rett imot inn mot svingen jeg kom ut fra. Hadde jeg hatt de originale ovalbremsene, kunne det raskt ha smelt  Tvilende

Mine bygger noe breiere sporvidde, har ørlite subbing ved sving og humpler samtidig. Mulig det er bedre med nyere forskjermer, jeg har originale ovalskjermer som bygger langt ned. Så mulig jeg burde hatt et sett som ikke bygger utover. Men fyller pent ut hjulbua nå, med originalfelg.

Originalt følger det med stålommspunnet slange med banjobolt, denne har en tendens til å løsne når man svinger, hvis den ikke blir støttet opp. Jeg satte på et 200mm bremserør og en brakett på kaliperen, før originalslangen. Ser foreløpig greit ut.
CB-settet var lett å montere, virker helt greit. Men skal du ha godkjent med ivrig maskinist, er vel CSP det du skal ha.

Er vel denne jeg har: http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=4202

Står endel om forskjellige kit på theSamba, EMPI sitt sett har ikke alltid hatt like gode tilbakemeldinger som CB sine.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 12, 2013, 11:06:27 am »

Jaggu greit å ha skikkelige bremser når syklistene er ute! Gliser Godt det gikk bra.

Sporviddeøkning ser jeg ikke på som noe problem. Har i værste fall 25mm spacer som kan demonteres Gliser

På bil før 1971 er det ikke krav om TUV-papirer, så er ikke bekymret for det.

Har sett litt på empi sine, men føler litt på det at jeg ønsker ventilerte skiver.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!