VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Montagem på februar 07, 2016, 16:33:11 pm



Tittel: 1641cc Motor med problemer
Skrevet av: Montagemfebruar 07, 2016, 16:33:11 pm
I sommer tok den originale 1500cc motoren vi hadde i våres 68' modell kvelden.
Etter det bestemte vi oss for å kjøpe en litt kraftigere motor og ente opp med en Remtec 1641cc men helt siden vi kjøpte den har den bare vært problemer.
Vi fant ut først at coilen var gåen og skiftet den men nå mistenker vi at bensinpumpa gir for lite drivstoff.

Her er en video hvordan den er i dag.

1641cc Motor Problemer (https://www.youtube.com/watch?v=tob9hhKnlzc) (på rundt 1:18 så ser du problemet) EDIT: Går ikke på tomgang

Noen som vet eventuelt hva problemet kan være?

Vi må også synkronisere forgasserne, noen som har erfaring med dette?


Tittel: Sv: 1641cc Motor med problemer
Skrevet av: SveinTfebruar 07, 2016, 20:29:58 pm
Sikkert litt greiere med litt fler opplysninger om motoren før vi begynner å gjette  :)
Elektronisk tenning eller stifttenning?
Hva slags forgassere,størrelse, innhold av halsringer og dyser?
Mangel på tomgang kan være mye. Feil stiftåpning, for store halsringer i forgasserne, tette dyser i forgasserne.
For å se om bensinpumpe gir nok, kan du stoppe motoren når den fusker, og så demontere toppen på gasserne og se om bensinnivået er der det skal være. Sikkert noen her inne som vet hva det pleier å være i den type gassere du har...


Tittel: Sv: 1641cc Motor med problemer
Skrevet av: Montagemfebruar 07, 2016, 22:20:53 pm
Det var lite informasjon om motoren når vi kjøpte den men det er elektronisk tenning og jeg tror det er 40mm Weber forgassere om jeg husker korrekt.


Tittel: Sv: 1641cc Motor med problemer
Skrevet av: Ziggy66bugfebruar 08, 2016, 00:11:06 am
Se etter falsk lust og .  :P
Er det IDF gassere er det vanlig att "tomgangs" dysene og kanalane går tette. Må skru ut Co justeringsskruene og dysene for å blåse igjennom med trykkluft + rengjøre selve dysa. Er 2 stk per forgasser. Er dette problemet vil den ikke gå på alle sylindere på delgass og du må gi full gass hele dan for att den skall være "kjørbar" (tomgans dyse er litt missvisende navn egentlig da disse er aktive fra tomgang og ett godt stykke opp i registeret. lavfarts dyse er mer riktig navn.)
Vet jo ikke om dette er problemet ditt da  ;)


Tittel: Sv: 1641cc Motor med problemer
Skrevet av: Montagemfebruar 08, 2016, 10:01:40 am
Er verdt å prøve! Takk for tips så langt.