mai 14, 2024, 04:24:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: Blei stoppa av UP i dag!! på: august 30, 2010, 13:28:00 pm
Hallo.
Var og viste frem bobla mi på biltilsynet sist fredag, etter at jeg ble stoppet av snuten.
Biltilsynet viste heldigvis sunn fornuft og slapp bobla rimelig lett igjennom.
Måtte vise dokumentasjon på Puma forstilling (papirer fåes på biltilsynet), videre må merkingen på fjærene vises og kunne leses. Dette står stemplet inn på fjærene på begge sider foran (om det er orginale fjærer da)
Når dette var vist frem var alt ok.
Om jeg hadde falks, tilfeldigheter eller om biltilsynet skulle ta helg er uvist. Men som sagt gikk alt rimelig greit og nytt vognkort ferdig stemplet med senkinga og b r e i e dekk er under.
Lykke til.
2  Forum / Problemløseren / Sv: Tenningsrekkefølge. på: januar 06, 2010, 15:07:36 pm
Hei igjen.

Glemte å si at jeg har montert en 009 fordeler med elektronisk tenning og uten stift, den ble anbefalt da den gir bedre ytelse og ingen justering er nødvendig.
Det var etter montering av denne problemene startet.
Husker ikke hvordan den gamle fordeleren var montert. Men som det blir nevnt er det ett hakk i fordelerlokket, som passer med fordeleren. Pluggledningene ble ikke tatt av den gamle fordeleren, under demontering. For å forsikre seg om at ledningene kom på rette plass, på den nye. Men likefult kan jo fordeleren bli satt helt feil på motoren (180 grader).
Fikk iallefall ikke start etter skifte.
[attachment=1][attachment=2]
3  Forum / Problemløseren / Tenningsrekkefølge. på: januar 06, 2010, 06:08:17 am
Hei.

Er klar over at tenningsrekkefølgen skal være 1-4-3-2.
Men hvordan blir dette sett, når man åpner motorlokket. Hvor er plugg 1-4-3-2.
Hvordan veit man at pluggledningene er koblet rett på fordelerlokket og hvordan skal de kobles.
Kan man snu fordeleren feil på motoren under montering, om så vil jo alt bli feil.
Hvilke plugger skal man bruke og hva er åpninga på pluggene.

Litt om motoren:
*std motor blokk.kontroll målt etter alle kunstens regler
* ny std veiv, avbalansert med svinghjul montert
* std råder som er kun kontrolert for slitasjer/og er innen for kontroll mål
* ny race svinghjuls bolt
* nye lager fra mahle.veiv/råder/kam.
* ny Bugpack kam 1500-6000 turtallsområde
* nytt kam drev fra Empi
* nye ventilløftere fra Scat
* nye chromoly støtstenger
* nytt 1680ccm slipp in sylinder sats
* nye stivere ventilfjærer fra bugpack
* ny 26mm eller 30mm oljepumpe
* ny oljefilter holder
* 009 fordeler
* ny liten reimskive
*'ny clutsj
* topper planslipt etter utregninger av cc i forbrennings kammer/vende høyde. ny komp=9.2
* topper er kun glattet ut skarpe kanter/ uportet kanaler
* std insug som er glattet ut skarpe kanter inni/
* bra eksos (husker ikke navn)
*2x40mm Dellortot idfa forgassere (som ny)
* type 3 kjøleblikk under syl
* nye støtstangrør
*full flow system for kjøling
4  Forum / Problemløseren / Sv: 009 Fordeler. på: november 15, 2009, 21:06:46 pm
Hei.
Fikk anbefalt 009 fordeler med elektronisk tenning uten stift, fordi dette skulle fungere bedre og ingen justering skulle være nødvendig.
Motoren er en ombygd 1700 ccm motor, med 2x40mm dellortot idfa forgassere.
Motoren malte som en katt før skifte. Men har vært litt justering på tenningen i sommer.
5  Forum / Problemløseren / 009 Fordeler. på: november 15, 2009, 20:19:14 pm
Hei entusiaster.
Har skrudd boble i hele helgen. Fått gjort en hel masse.

Skulle skifte til 009 el.fordeler. Men etter bytte ville ikke bilen starte. Fordeleren har en rød og en svart ledning, som ble koblet til rød + og svart - på coilen. Men ingen start. Kan den nye fordeleren være så feil på tenningen at den ikke vil starte.
Hva kan være galt.?
Må jeg skifte coil?

Skulle oxo skifte oljetrykksbryteren, men gjengene var gåen i blokka.
Hvordan fikse dette?
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!