mai 16, 2024, 22:14:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fjernlys lyser konstant T1 66 modell  (Lest 3234 ganger)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« på: mars 09, 2011, 13:43:41 pm »

Holder på med innspurten på prosjektet nå og har kommet inn i en lite lysfeil;

Fjernlyset lyser konstant. Får ikke dimmet ned.

Da bør jeg altså sjekke;

Lysbryter, lysrelet, jordingsfeil?, dimmeknappen på rattstanga?

Noen som har opplevd dette selv og har litt input å komme med i feilsøkingen?

Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #1 på: mars 09, 2011, 13:45:36 pm »

Vri litt på sikringene,
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #2 på: mars 09, 2011, 13:47:41 pm »

Vri litt på sikringene,

Det har jeg ikke prøvd Glad Takk, skal prøves.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
mcmad
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Strømmen


RESTAURERT ER IKKE LENGER ORGINALT


Vis profil
« Svar #3 på: mars 09, 2011, 18:23:47 pm »

SJEKK AT DU HAR JORDET RIKTIG. DET BLE IKKE GJORT PÅ MIN 1954 OLYMPIA REKORD. RESULTAT EN GROV KABEL UTEN ISOLASJON UNDER PANSERET (DENNE HAR UTROLIG NOK MOTOR FORRAN MED NOEN VANNSLANGER MONTERT)
MAN LÆRER SÅ LENGE MAN HAR ELEVER.
Loggført

Member of mandagsklubben
CAPSLOCKMONSTERET

1957 panel overhode ikke til salgs uansett pris [CC 83410)
15 stk Opel 1930-1993, 4 Dodge 1944-1976    7+ Tempo 1948-1975 Wauxhall Viva 1970, Volvo 144 1967, Volga 1964, NSU Konsul 500 1953, IFA 125 1953, PANTHER 250 VILLIERS 1959, Suzuki gs 750 1977, 8 traktorer 1952-1982 og diverse veterantilhengere og for lite plass.....
Eva: 2x 1952 Opel Kapitan, 1966 Kadett, 1972 Dart, 1978 Rekord, 1981 HiAce,3x Tempo, AMBASADOR TRI STAR 200 1964, 89 Kadett Cab og 2 leyland traktor
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #4 på: mars 09, 2011, 19:07:18 pm »

SJEKK AT DU HAR JORDET RIKTIG. DET BLE IKKE GJORT PÅ MIN 1954 OLYMPIA REKORD. RESULTAT EN GROV KABEL UTEN ISOLASJON UNDER PANSERET (DENNE HAR UTROLIG NOK MOTOR FORRAN MED NOEN VANNSLANGER MONTERT)
MAN LÆRER SÅ LENGE MAN HAR ELEVER.

Dette skal sjekkes nøye i helga Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #5 på: mars 10, 2011, 22:52:13 pm »

Vri litt på sikringene,

Det har jeg ikke prøvd Glad Takk, skal prøves.

Prøvde dette i går. Det hjalp ikke Glad Flere forslag?
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #6 på: mars 10, 2011, 22:58:57 pm »

har ikke kobla feil da? hehe.. gå igjennom ledningene å se..
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #7 på: mars 10, 2011, 23:03:00 pm »

har ikke kobla feil da? hehe.. gå igjennom ledningene å se..

Det kan fort hende ja! Da vi brukte skjema fra USA modell når jeg tenker meg om. Har printet ut rett skjema nå så skal nok få sjekket hver eneste ledning Blunker Så vi får se Glad

Du har ikke en lysbryter liggende da? Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #8 på: mars 10, 2011, 23:40:10 pm »

nei det er det dårlig med her gitt..  ok, du får ha lykke til med å finne feilen..
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #9 på: mars 10, 2011, 23:43:16 pm »

jeg har et lavvolt rele jeg tror er til hovedlyset.... står lavvolt, 100w. inni tilsier elektronikken at det er til dimbryter på blinklysarmen. har du det?
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #10 på: mars 10, 2011, 23:45:44 pm »

jeg har et lavvolt rele jeg tror er til hovedlyset.... står lavvolt, 100w. inni tilsier elektronikken at det er til dimbryter på blinklysarmen. har du det?

Ja det har jeg. Mulig det relet jeg kjøpte her på forumet ikke er "rett" type da?
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #11 på: mars 10, 2011, 23:54:09 pm »

vent til i morra, og koble om igjen.

begynn her:

http://www.wiringdiagrams21.com/2010/09/04/1966-volkswagen-beetle-headlight-switch-wiring
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #12 på: mars 11, 2011, 00:01:31 am »

Takk, det er skrevet ut og skal sjekke i morgen Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #13 på: mars 11, 2011, 01:08:42 am »

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_66.jpg

zoom inn dette koblingsskjemaet:) tallene på releet stemmer med de tallene på rellet jeg har liggende.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #14 på: mars 11, 2011, 01:10:36 am »

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_66.jpg

zoom inn dette koblingsskjemaet:) tallene på releet stemmer med de tallene på rellet jeg har liggende.

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_66_key.jpg

beskrivelse av bokstavbetydning.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: mars 11, 2011, 11:07:25 am »

Hvis ikke kupelyset heller virker, må du vri enda mer på sikringene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #16 på: mars 11, 2011, 11:09:43 am »

Og viss problemet fremdeles ikke er løst så hadde jeg begynt med å koble fra ledning "S" på releet.
Viss du da tar en ledning fra "S" til jord skal releet klikke mellom nær og fjern lys.

Viss det da virker, er dimbryteren i hendelen defekt/kortsluttet.

Lysbryteren din er sansynligvis i orden, siden den bare leverer spenning til releet, og har ikke noen anelse om du bruker nær eller fjernlys  Blunker
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #17 på: mars 11, 2011, 16:12:17 pm »

Alt funker! Osteaktig

Takk for skjemaet jeg fikk. Fikk oppklart litt med koblingene der og å funker alt som det skal!

Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #18 på: mars 11, 2011, 19:20:31 pm »

Hadde du jorda plussen fra blinklysbryteren?
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #19 på: mars 11, 2011, 19:29:32 pm »

som den fargeblinde elektrikeren sang; gul og grønn og hvit og svart er det samme har han sagt:)

Lykke til med en ny vwår i vwente og et lyst syn på livwet:=)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #20 på: mars 11, 2011, 19:55:36 pm »

Hadde du jorda plussen fra blinklysbryteren?

Nei, manglet en ledning fra tenning/strøm inn på relet og var brudd i en ledning ned til lyktene. Kobla til strøm og fikset litt, vips, dimming funka gull. Skal få laga til nye kabler/koblinger i morra Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!