mai 21, 2024, 18:53:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stylingsett til motor - hva er dette?  (Lest 2099 ganger)
Beetle73
Juniormedlem
**
Innlegg: 93
Bosted: Helgeland

1973 VW 1300S


Vis profil

« på: juli 27, 2013, 16:34:37 pm »

Hei! Glad

Jeg kjøpte dette settet hos Hotshop, men det var jo selvfølgelig ikke med noen bruksanvisning... Noen som kan fortelle meg hva den tingen jeg har ringa inn i rødt er til? Hæ Takk på forhånd! Gliser



* Styling Set.jpg (58.02 KB, 563x600 - vist 227 ganger.)
Loggført

- 1973 VW 1300S
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1 på: juli 27, 2013, 16:37:09 pm »

Oljepåfyllingsrør. Du ser den vis du har sett på motoren din

Mvh. Marius
Loggført

Mvh

Marius
Beetle73
Juniormedlem
**
Innlegg: 93
Bosted: Helgeland

1973 VW 1300S


Vis profil

« Svar #2 på: juli 27, 2013, 16:56:49 pm »

Oljepåfyllingsrør. Du ser den vis du har sett på motoren din

Mvh. Marius

Takker så meget! Glad Selvsagt har jeg sett på motoren min, men jeg fant ikke ut hva det var Rekker tunge Vet du også hva det "hjulet" med 6 hull rundt er til? Det til venstre på bildet under klemmen?
Loggført

- 1973 VW 1300S
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 27, 2013, 17:21:04 pm »

Den du har ringet inn er der du fyller olje på motorn, til høyre for dynamoen.

Det runde lokket er på undersiden av motoren.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Beetle73
Juniormedlem
**
Innlegg: 93
Bosted: Helgeland

1973 VW 1300S


Vis profil

« Svar #4 på: juli 27, 2013, 17:25:27 pm »

Den du har ringet inn er der du fyller olje på motorn, til høyre for dynamoen.

Det runde lokket er på undersiden av motoren.

Okei, takk
Loggført

- 1973 VW 1300S
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #5 på: juli 27, 2013, 17:33:18 pm »

Her er det mye som kan gå skikkelig galt ser jeg utifra bilder og tekst Rekker tunge
Loggført

Mvh
Reiel
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 27, 2013, 17:55:32 pm »

Her er det mye som kan gå skikkelig galt ser jeg utifra bilder og tekst Rekker tunge

X2  Øyerulling

Reiel, du husker kanskje vi skrudde på bilen til Mari oppe i holmenkollen? Den hadde en slik "fin" chrome-skrue til dynamo  Øyerulling

For å si det litt pent... , de chrome / styling-delene har nok heller dårligere kvalitet enn de originale delene.
Den skruen til dynamo er en´, de chrome ventildekslene tetter dårligere pga. overflate er for glatt mot pakning, chromedeksel til dynamo (ikke på bildet)har i noen tilfeller kortsluttet pga. dårlig passform på hull, chrome-klemma til dynamo har dårlig materialkvalitet, chrome oljelokk under tetter også dårligere pga. samme som ventildeksler, oljepåfyllingslokk har dårligere passform enn det originale + dårligere pakning bare for å begynne ...  Blunker

Når det er sagt så er dette mine erfaringer med disse "pynte-tingene" og de er en del år gamle, så det kan jo hende at disse delene har blitt bedre med årene, men jeg har mine tvil. Hvis ikke de tilsvarende delene du har fra før er direkte dårligere så kan du fort ende opp med en motor som heller er dårligere enn bedre. I hvertfall praktisk sett..
« Siste redigering: juli 27, 2013, 17:58:56 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Beetle73
Juniormedlem
**
Innlegg: 93
Bosted: Helgeland

1973 VW 1300S


Vis profil

« Svar #7 på: juli 27, 2013, 21:03:41 pm »

Her er det mye som kan gå skikkelig galt ser jeg utifra bilder og tekst Rekker tunge

X2  Øyerulling

Reiel, du husker kanskje vi skrudde på bilen til Mari oppe i holmenkollen? Den hadde en slik "fin" chrome-skrue til dynamo  Øyerulling

For å si det litt pent... , de chrome / styling-delene har nok heller dårligere kvalitet enn de originale delene.
Den skruen til dynamo er en´, de chrome ventildekslene tetter dårligere pga. overflate er for glatt mot pakning, chromedeksel til dynamo (ikke på bildet)har i noen tilfeller kortsluttet pga. dårlig passform på hull, chrome-klemma til dynamo har dårlig materialkvalitet, chrome oljelokk under tetter også dårligere pga. samme som ventildeksler, oljepåfyllingslokk har dårligere passform enn det originale + dårligere pakning bare for å begynne ...  Blunker

Når det er sagt så er dette mine erfaringer med disse "pynte-tingene" og de er en del år gamle, så det kan jo hende at disse delene har blitt bedre med årene, men jeg har mine tvil. Hvis ikke de tilsvarende delene du har fra før er direkte dårligere så kan du fort ende opp med en motor som heller er dårligere enn bedre. I hvertfall praktisk sett..

Det er godt mulig at kvaliteten til disse settene er hipp som happ, men det ser jo pent ut da Rekker tunge Det eneste jeg har montert så langt er oljepeilepinnen og dynamohjulet, så får jo håpe at skruen holder... Tenkte å montere ventildekslene i morra, så får jeg se om de er så utett som du sier Rekker tunge Originaldelene er for så vidt ikke dårlige, men skitne, stygge og lite chrome Rekker tunge Uansett, alt må prøves! Blunker
Loggført

- 1973 VW 1300S
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7147
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: juli 27, 2013, 21:22:18 pm »

Tror det er lurt å ta til seg disse rådene fra erfarne VW-folk. Disse delene er som oftest av mye dårligere kvalitet enn originalt, så jeg ville mye heller brukt litt tid på å vaske og evt lakke de originaldelene du har. De er bunnsolide.

En ting er at passform og funksjon i utgangspunktet er dårlig med det holder ikke over tid heller....
Loggført
Beetle73
Juniormedlem
**
Innlegg: 93
Bosted: Helgeland

1973 VW 1300S


Vis profil

« Svar #9 på: juli 28, 2013, 14:25:20 pm »

Tror det er lurt å ta til seg disse rådene fra erfarne VW-folk. Disse delene er som oftest av mye dårligere kvalitet enn originalt, så jeg ville mye heller brukt litt tid på å vaske og evt lakke de originaldelene du har. De er bunnsolide.

En ting er at passform og funksjon i utgangspunktet er dårlig med det holder ikke over tid heller....

Hmm, kanskje. Jeg har ingen problemer med passformen til dynamohjulet iallfall Rekker tunge Er som sagt det eneste jeg har satt på så langt, med unntak av peilepinnen da Rekker tunge Men det kan også være at enkelte har vært særs uheldige med akkurat sitt sett. Ikke vet jeg, men jeg kjøpte det for at det skal monteres, så det skal det Blunker
Loggført

- 1973 VW 1300S
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #10 på: juli 28, 2013, 16:18:43 pm »

Godt du ikke lar deg skremme. Det er jo din bil, så monter det viss DU vil  Glad
Men spar på de delene du tar av slik at de kan settes på igjen viss du angrer senere. Kan også være lurt å legge det gamle fordelerlokket i bilen. Jeg har hørt litt forskjellig om de gjennomsiktige  Øyerulling
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Beetle73
Juniormedlem
**
Innlegg: 93
Bosted: Helgeland

1973 VW 1300S


Vis profil

« Svar #11 på: juli 28, 2013, 22:50:55 pm »

Godt du ikke lar deg skremme. Det er jo din bil, så monter det viss DU vil  Glad
Men spar på de delene du tar av slik at de kan settes på igjen viss du angrer senere. Kan også være lurt å legge det gamle fordelerlokket i bilen. Jeg har hørt litt forskjellig om de gjennomsiktige  Øyerulling

Hehe, jeg er ganske fryktløs av natur Rekker tunge Klart jeg skal spare på delene, er alltid greit å ha ekstra deler Blunker Hmm, forklar nærmere? Er ikke sikkert jeg skal montere det da, men tennkablene vil nok bli byttet Glad
Loggført

- 1973 VW 1300S
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #12 på: juli 29, 2013, 19:47:02 pm »

De gjennomsiktige fordelerlokkene har jeg ikke testet, men har hørt at de har dårligere isolering, slik at det kan bli overslag. Men dette er også en stund siden, så de kan ha blitt bedre  Glad
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #13 på: juli 29, 2013, 20:23:33 pm »

I værste fall så lyser det mer inni der Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #14 på: juli 30, 2013, 13:33:06 pm »

Kjørt med sånt lokk i to år jeg. går fint det. Stygt og ekkelt er det også  Gliser hiv det inn så blir det litt lys baki der
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: juli 31, 2013, 10:05:23 am »

min fine krommede dynamoskrue/mutter forsvant, men bruker flatreim, så merket ikke forskjell.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!