Finner frem en gammel tråd og bygger vider på den isteden for å starte en ny en...
Så tiden gikk og prioriteringer forandra seg. Men det varte bare til jeg tok en frivillig stasjonering 69 grader nord og 30 grader øst - Kirkenes. Og som dere sikkert kjenner så kan vinter i Øst-Finnmark være litt kald Tok ikke mange dager til jeg husket på en gammel prosjekt som jeg parkerte på hylla...
Så her står jeg nå med en sliten 1303 og en hvit drøm om å få brukt den om vinter.
Den hadde en "jalla-løsning" av en BN4 varmer som leverte mye røyk og ingen varme, så den er borte nå.
Jeg henter frem samme BN2 som tråden går på og satser på å få den installert. Jeg tror jeg har alle deler jeg trenger...
Siste par måneder gikk til "bli kjent med ledningsnett" og gjennomgang av alle elementer i varmeren. Resultatet ble denne fine lednings tegning. Jeg mener den er mer forståelig enn det som jeg klarte å finne på en BN2 fra 72 og nyere.
og her er det beskrivelse på hva er hva
Jeg er litt usikker på hvordan bryter skal kobles men jeg prøver sånt så lenge.
Strøm skal jeg hente rett fra batteri og ikke gjennom sikring 9 i sikringsboks.
Per nå så har jeg klart å koble alt sammen utenom drivstoffpumpe. Varmeren starter når bryter settes på. Nå skal jeg gå videre og prøvekoble drivstoff for å se at den tenner.
Alt skal sjekkes før den eventuelt skal inn i bilen.