mai 07, 2024, 08:36:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rust i senterkanal. Løsning?  (Lest 2825 ganger)
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« på: april 21, 2008, 23:28:25 pm »

Hei er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt
rust i senterkanalen og fremme ved rammehode?
Går det an å sandblåse inn i kanalen? Ville tro det blir litt trangt for en slik operasjon,
så om det er noen som har vært borti dette er jeg taknemmelig for svar.
Har kuttet en åpning fremme siden det var et rusthull der, men så på baksiden
av biten jeg kuttet ut at det var rust langs hele kanten.
Så derfor kuttet jeg ut hele bredden i stedet.
Jeg vil bare få det fikset før jeg sveiser inn ny plate, litt bedre å komme til nå liksom. Glad

Mvh
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 21, 2008, 23:33:43 pm »

http://horza.no/michael/view_photo.php?set_albumName=album02&id=IMG_1240

http://horza.no/michael/view_photo.php?set_albumName=album02&id=IMG_1243

http://horza.no/michael/view_photo.php?set_albumName=album02&id=IMG_1244

http://horza.no/michael/view_photo.php?set_albumName=album02&id=IMG_1237
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #2 på: april 22, 2008, 00:12:44 am »

bytt rammehodet

nytt koster ca 1000,-
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 22, 2008, 09:16:31 am »

Hvis jeg skal ha nytt, så lover jeg å komme til Unneberg.  Blunker
Men hadde håpet på flere inputs før jeg tar en så drastisk avgjørelse.
« Siste redigering: april 22, 2008, 09:20:04 am av WünderBug » Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: april 22, 2008, 14:19:54 pm »

Det går vel an å skjera ut eit stort hol oppå toppen av rammehovudet, sandblåsa og so sveisa igjen.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 22, 2008, 22:54:36 pm »

Er ikke helt sikker, Er redd for å svekke rammehode for mye også.
Men det beste hadde jo selvfølgelig på et eller annet vis vært å komme til
med sandblåse utstyr.
Har lurt på å rett og slett stille flyndra opp etter en vegg og blåse alt det løse ut
med høytrykkspyler, etter dette setter jeg en varmepistol i bunnen slik at den blåser
oppover i senterkanalen for å tørke ut all fuktighet.
Men så skulle jeg på ett eller annet vis ha fått sandblåst inni der etter dette.  Hæ
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 23, 2008, 10:42:22 am »

Er jeg den eneste som har rust i senterkanalen? Må da være noen som har råd
om dette bortsett i fra "Bytt rammehode". Altså er nok mye gods igjen
ellers der fremme, bare ikke der jeg har kuttet ut et stykke.
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 23, 2008, 14:35:57 pm »

Er det så mye at det er annen lyd på metallet når du banker på det? Er sikkert bare overflate
Loggført

WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 23, 2008, 23:54:49 pm »

Takk for tipset. skal prøve å gjøre dette neste gang jeg er oppe.

Men hvis jeg mot all formodning ikke skulle komme til med sandblåser utstyr,
er det da noe stoff jeg kan bruke for å forsegle det som blir igjen etter spyling og rengjøring?

Mvh
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: april 24, 2008, 07:05:53 am »

Tectyl eller hulromsbeskyttelse Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 24, 2008, 17:06:39 pm »

Ja, hadde jo tenkt å bruke dette etter jeg har smørt på noe som "lukker" den resterende rusta
inne og forsegler den.  Blunker
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: april 24, 2008, 19:47:49 pm »

Hmm... Grunning?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: april 27, 2008, 13:54:50 pm »

Om du virkelig vil ta råtta på denne rusten, så kan du snu plata opp ned og ta av bunnen på tunnelen ved å bore ut en masse punktsveiser. Deretter kommer du til og får sandblåst inni tunnelen og bunnen, så kan du sveise gravrusten før du lakker og sveiser bunnen på igjen.

Jeg ville ikke gjort det med mindre det er veldig viktig for deg...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: april 27, 2008, 16:20:33 pm »

kossen blir det viss du bytter rammehode??må vel inn å justeres i benk eller??
Loggført
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #14 på: april 28, 2008, 20:57:16 pm »

Er det stor sjangs for at noe kan vri seg/slå seg om jeg tar av bunnen slik du beskriver?
Uansett så må vel dette være enklere enn å skifte rammehode, hvis man ikke har gjort dette før?

Når det gjelder skifting av rammehode så har jeg forstått det slik at man ikke trenger så mye utstyr
så lenge man vet åssen man skal vatre dette opp og hvordan man skal kryssmåle dette.
Men dette er ikke noe jeg vil begi meg ut på, uten å få hjelp av noen som virkelig vet hva de gjør.

Nei får enten ta av bunnen slik JHU beskriver, eller så får jeg bare begynne å kikke etter en "ny" flyndre.  Trist
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: april 28, 2008, 21:09:59 pm »

Har sett en del bilder på keversite.nl der en har tatt av bunnen.

Klarer ikke søke det frem pga litt laber flamsk, men blar du i fotoalbumene der så finner du det nok.
Loggført
WünderBug
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #16 på: april 29, 2008, 19:57:55 pm »

takker så mye for tipset, skal se hva jeg klarer å finne. Glad
Loggført

1969 mod. 1300 T1 under kniven. Roma ble ikke bygd på èn dag.
T4 2.0 konverteringsprosjekt. Roma ble fortsatt ikke bygd på èn dag!
www.horza.no/michael/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!