mai 07, 2024, 10:21:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Slettes  (Lest 1933 ganger)
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« på: mai 03, 2008, 13:29:01 pm »

Jeg har tatt ut min forstilling på en T2, Den skal senkes...

Jeg har skjært ut hullene men får ikke innmaten til å flytte seg, så jeg tør ikke sveise på stykkene før noen har svart meg på hvordan jeg får dette til...
« Siste redigering: mai 07, 2008, 12:28:08 pm av T2-Vandal » Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 03, 2008, 17:19:13 pm »

Dette er vel hovedproblemet med denne metoden, gradene som oppstår når du borrer ut "holdepunktene" hindrer holderen til fjærstavene å flytte seg. Har ikke noe fasit svar å gi deg, men sannsynligvis blir du nødt til å montere forstillingen på bussen og bruke vekta av bilen til å presse ned holderen.

Forstillingen på bayen til Holmsen "Blåmann" ble senket på den samme måten, og der ble bussen sluppet ned for å vri holderen. Ble noe treg å få opp igjen. Du kan jo høre med forumbruker Holmsen om hvordan den er idag.


En annen metode er å kappe over forstillingsrøret med holderen i, for så å presse den ut. Da kan du slipe bort holdepunktene på innsiden. Er man litt forsiktig når man presser, så slipper man å deformere rørbiten også.





Når du har fått ut holderen og slipt bort "vortene" tar du å kutter slissa til bolten som skal stå i holderen.



Da er det "bare" å line opp rørbiten med holderen på plass og sveise igjen.
NB! ÜBER VIKTIG at dette blir gjort av en som kan å sveise... Dette skal ikke gjøres hvis man er usikker på hva man gjør! Jeg fikk hjelp til det første røret av Anders fra oppe i lien...



Det er selvfølgelig viktig at man merker av hvor bitene sitter før man kutter de ut...








Loggført

T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #2 på: mai 03, 2008, 17:55:55 pm »

Tusen hjertelig takk for bra svar!!!... Da blir det nok å kutte hele røret.. Gliser
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #3 på: mai 04, 2008, 17:48:54 pm »

Tusen hjertelig takk for bra svar!!!... Da blir det nok å kutte hele røret.. Gliser


Er det bare den midtre innmaten som er "vortet" fast, eller er dem "vortet" fast dem på sidene også?...
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 04, 2008, 19:24:43 pm »

Kun de (øvre og nedre) på midten du skal løsne. Husk å ta ett rør om gangen  Blunker
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #5 på: mai 05, 2008, 07:04:23 am »

 Gliser Blåmann er en drøm å kjøre,høy nok til å ta fartsdumper uten problemer,akkurat passe lav til og gi den det "Looket" en buss fortjener Kult
Dere gjorde en fin jobb  Osteaktig
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #6 på: mai 05, 2008, 11:50:26 am »

Er da "jerna" sveiset på så langt nede at dem rekker tak i de gamle punktene?
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 06, 2008, 11:45:55 am »

Er da "jerna" sveiset på så langt nede at dem rekker tak i de gamle punktene?
Hva mener du nå?
Loggført

T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #8 på: mai 06, 2008, 11:49:39 am »

Jeg tenker på hulet på sveisejernet, settes det på så langt ned at det rekker tak i den orginale festebolten?...
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 06, 2008, 17:24:00 pm »

Hvis du ser på nederste bildet så står forstillinga i original høyde, eller som du ser, i øvre posisjon på senkebeslaget som er sveiset på. Hvor man plasserer senkebeslaget er vel litt opp til hver enkelt hvor mye man vil senke/heve. Tror uansett det holder i de aller fleste tilfeller med tanke på hvor mye det senker med slike beslag, hvis man setter de slik at du kan sette høyden tilbake til original høyde. Du har jo noen opphengskuler også som bør ha en noenlunde grei "vinkel".

Bolten som stikker ut, står der hvor den originale sto.
Håper det var til hjelp...

Holmsen: Jeg skal ikke ha noen form for ære for senkejobben på Blåmann, det er det han som forvandlet bussen fra "sliten kommunearbeider" i Malvik kommune til "head turner on the beach" som skal ha  Kult Lars Fjellestad/T425i på bussforumet! Blåmann fikk pris for beste type 2 på trøndertreff for 3-4 år siden.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!