Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 46 47 [48] 49
|
1413
|
Forum / Problemløseren / Hvordan stramme innerste mutteren på forgasserfestet?
|
på: januar 24, 2008, 10:03:26 am
|
Jeg klarer ikke å stramme den bakerste mutteren som fester forgasseren til motoren, fordi det er alt for trangt og fordi jeg ikke får fastnøkkelen ordentlig på mutteren. Noen som har tips?
Har prøvd med buet fastnøkkel (fra biltema?), men fikk det ikke til da heller. Må jeg skru av hele innsugsgreiene?
|
|
|
1414
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sitat med bilder..........
|
på: januar 24, 2008, 09:58:23 am
|
Akuratt dette med bilder tror jeg at kan ordnes av admin av forumet, slik at bilder ikke vises i sitater. Mener å huske jeg så noe slikt på et annet forum, husker ikke hva det forumet var bygd på.
|
|
|
1415
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: hvor bør jeg førsikre mine vw`r
|
på: januar 24, 2008, 09:55:51 am
|
Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Fikk ikke spørsmål om noe som helst slik når jeg var innom og forsikret mine bobler, eneste kravet var 6000 km/år. Regelen er nok også at bilen ikke skal være i daglig bruk, men dette står nok helst i kontrakten, og ble ikke nevnt for meg når jeg var innom.
|
|
|
1416
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: hvor bør jeg førsikre mine vw`r
|
på: januar 23, 2008, 13:17:17 pm
|
Har veteranforsikring på begge mine bobler hos SR-Bank/Sparebank 1, og betaler i underkant av 600 kr året per stk. Årlig kjørelengde er da begrenset til 6000. Jeg er 18 år, og har ingen andre forsikringer i selskapet.
|
|
|
1417
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Best måte å montere CD-spiller på?
|
på: januar 18, 2008, 21:17:41 pm
|
Monter orginal radio og en FM-mp3 sender. Da ser det orginalt ut samt du velger musikk etter ønske.
Det er arbeid å spille musikk på denne måten om en bare skal en liten tur. Må starte MP3-spiller, FM-sender, og i tillegg utlegget for en original radio. Men takk for den Biltema-boksen, tror jeg går for noe slikt!
|
|
|
1418
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor får en tak i varmetråder til bakruta? slike som en bare kan klistre på
|
på: januar 18, 2008, 21:14:26 pm
|
Dette skal på bruksbobla og er ikke så altfor farlig hvordan det ser ut. 600 er ikke ille for ny rute med tanke på at et slikt nett sikkert koster en 2-300 eller noe.. men ved rutebytte bør en fort bytte rutepakning også er det selve jobben da. Jeg tenkte å raskt klistre på noen nye tråder og så vende fokus tilbake på den bobla som jeg driver og pusser opp. Er DER pengene til nye deler skal legges Så da fortsetter jeg på å undre, Er det noen som vet hvor en kan få tak i løse varmetråder eller evnt hele nettet med varmetråder? Jeg ville forsøkt en lokal bilrekvisita sjappe. Noen som for eksempel har sette dette hos Biltema?
|
|
|
1420
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Best måte å montere CD-spiller på?
|
på: januar 14, 2008, 18:11:44 pm
|
Har for tiden min CD-spiller montert midt i dashen, mellom vindusvisker/lys-, og frisklyft/nødblink-bryterne. Dette fungerer dårlig, da spilleren dytter på ledningene som går fra vindusviskerbryteren, og gjør at disse kommer så nærme den nederste bevegelige stanga i vindusviskermekanismen at gummien files av, og jeg får kortslutning. Veldig kjedelig iom. at jeg må ta ut CD-spillern hver gang det regner. Jeg får heller ikke spilleren langt nok inn, fordi vindusviskermotoren står i veien, dette gjør at den stikker ca 4-5 cm ut av dashen.
Er dett normale problem? Jeg mener at jeg har sitt masse andre bobler med spiller på det stedet, men de må da hatt samme problemene som meg? Det er snakk om en 1302.
Hvor/hvordan kan jeg ellers montere CD-spillern på et fornuftig vis? Vil ikke ha den i hanskerommet, siden jeg og evt. passasjerer er glade i å bytte sang, og luka da må stå konstant åpen.
|
|
|
1422
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken luftkjølt for en som skal restaurere/bygge bil ett år på folkehøysko
|
på: januar 11, 2008, 20:01:10 pm
|
Da var 60-modellen solgt. Noen som har flere tips? Helst en bil som ikke skal selges før i sommer en gang, siden jeg ikke er sikker på at jeg skal gå på den nevnte folkehøyskolen enda, og det derfor vil være dumt å kjøpe noe enda. Ihvertfall med tanke på at jeg allerede har to bobler... Alle modeller er aktuelle, så lenge prisen ikke er over 10 000!
|
|
|
1423
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bruks/Germanlooker (MASSE BILDER)
|
på: januar 10, 2008, 22:23:36 pm
|
Jeg hiver meg på: Hvrofori alle verden EIRER bensinpumpa. Ser ikke det der ut som det samme fenomenet du kan få på batteripolene ved manglende vedlikehold? Jeg ville nok heller tippet på at det var snøen som har drysset inn, og kanskje reagert med noe utpå bensinpumpa for å skape en slik krystalliserende effekt. Snø er jo uansett krystaller fra før av, og iom. at vann er et veldig polart stoff, så kan jeg innbille meg at du kan få til noe slikt som har skjedd her om bensinpumpa på et vis er magnetisk/har strøm på seg. Jeg ser ihvertfall snø litt rundt om kring andre steder også inne i motorrommet på oversiktsbildet av motoren.
|
|
|
1425
|
Forum / Snikk-snakk / Hvilken luftkjølt for en som skal restaurere/bygge bil ett år på folkehøyskole?
|
på: januar 07, 2008, 17:13:38 pm
|
Jeg har planer om å søke meg inn på en folkehøyskole neste år, på en bil-linje, hvor det er gode muligheter for å restaurere/bygge/pusse opp egen bil. Derfor tenkte jeg å forhøre meg litt her inne hvilken luftavkjølt VW dere synes jeg bør velge?
Har tenkt litt, og funnet ut at en eller annen årsmodell boble må være det greieste, siden dette nok er lettere å skaffe deler til enn en bus/variant/notch/lignende. Noen som har noen innvendinger på dette? Spørsmålet bli i såfall hvilken årsmodell jeg bør velge. Jeg vil helst ha en med liggende lykter (67-årsmodell eller senere), men dette kan og bør selvsagt diskuteres.
Prisklassen jeg tenkte meg var under 10 000, og for å holde meg i aktivitet et helt år bør den helst ikke være i så god stand, men om mange av delene er der vil jo dette være kostnadsbesparende. Tidsforbruken er 12 timer/uke for linjefaget og 2-6 timer/uke valgfag, hvor mye av dette som går i egen mekking er jeg usikker på. Verkstedet er tilgjengelig på fritida, så her vil jeg nok tilbringe mye tid.
Om noen har en bil de vet de skal selge midt i sommer en gang, som passer denne beskrivelsen, så nøl ikke med å ta kontakt!
|
|
|
1427
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW-basillen! Hvor hardt biter den?
|
på: desember 20, 2007, 14:55:12 pm
|
Jeg er 18, og har to til nå, men hadde økonomien strukket til hadde jeg nok hatt flere. Er fattig student, så det meste av inntekten går i bensin og diverse småting, så da blir luftkjølt en dyr hobby å ha. Men fyttigrisen så moro!
|
|
|
1428
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mega OFF Topic
|
på: desember 12, 2007, 08:03:05 am
|
Det kommer helt ann på hva som står i maskinen av hardware, men jeg tror nok ikke den er verdt så mye... Par tusen kanskje. Post heller på Diskusjon.no, de vet nok mere der.
|
|
|
1434
|
Forum / Problemløseren / Sv: Risting i forstilling/hjuloppheng/styring - 1302
|
på: desember 02, 2007, 22:15:50 pm
|
Fikk byttet til urethane-foringer på stab-staget og bærearmene i går, og kan rapportere at problemet er helt borte nå. Bilen er også blitt mye tightere å kjøre, og jeg har mindre dødgang på rattet. Det var virkelig 335,- kroner vel brukt! Anbefales på det sterkeste!
|
|
|
1435
|
Forum / Problemløseren / Sv: 6v-12v
|
på: november 28, 2007, 21:08:59 pm
|
Sticky av denne tråden eller? Det er jo en av de vanlige gjengangerne for nye forumbrukere/entuiaster. Evt. om det blir opprettet en "samle-sticky" for alle slike gjengangerspørsmål, slik at folk først går der og sjekker om de lurer på noe.
|
|
|
1436
|
Forum / Problemløseren / Sv: Risting i forstilling/hjuloppheng/styring - 1302
|
på: november 28, 2007, 21:06:52 pm
|
Du har nok funnet feilen. Indre foringen på armen mot bunnpanna, er en gjenganger. Her pleier mange å bytte til uretan eller poly foringer. Sjekk også alle foringer til stab. staget. Kan med fordel byttes disse også.
Jon Anders
Første innlegg på det nye forumet gitt!
Flott at du svarer Bestillte urethane foringer til bærearmene og stab-staget fra Unneberg for noen dager siden, så regner med at de ligger i postkassa snart.
|
|
|
1438
|
Forum / Cal-look / Definisjon på Cal-Look?
|
på: november 25, 2007, 21:29:16 pm
|
Har lurt på hva cal-look defineres som en stund, for jeg klarer ikke å se noen klare trekk ved bilene, som gjør at de skiller seg ut fra mange resto-look-biler. Først trodde jeg det var at bilene var uten kromlister som var poenget, men dette var selvsagt feil. De fellesnevnerne jeg klarer å se per i dag er feitest mulig dekk bak, og (skam)senk fremme. Har noen en bedre definisjon på cal-look til meg?
|
|
|
1439
|
Forum / Problemløseren / Sv: Risting i forstilling/hjuloppheng/styring - 1302
|
på: november 25, 2007, 17:58:26 pm
|
Fant det jeg hadde skrevet ned at forrige eier har byttet; dempere, nedre opphengskuler og justert styresnekke. Har fått fronten opp på bukker nå, så skal ned i garasjen og se om jeg finner noe slark eller slitte deler. Noen som har flere gode tips? EDIT: Jeg mener forresten å huske at problemet ble værre idet jeg fikk på vinterhjul, vinterdekkene mine er smalere og høyere enn sommerdekkene. EDIT2: Fikk tatt litt bilder når jeg var nede. (klikk på bildene for større) Som dere kanskje ser av bildene er det en del slark i "track control arm", der hvor den er festet i bunnplata. Jeg klarte lett å bevege denne frem og tilbake med et kubein (inne i der med foringen mellom armen og bunnplata). Så mye annet som kan være årsak til ristinga fant ikke jeg, kanskje utenom at den ene gummipakningen er gåen (2. bildet). Noen som er blitt klokere på ristinga til bilen?
|
|
|
1440
|
Forum / Problemløseren / Risting i forstilling/hjuloppheng/styring - 1302
|
på: november 22, 2007, 22:59:15 pm
|
Når jeg kjører middels slake høyresvinger får jeg til tider en veldig risting i rattet og hele bilen generelt. Det er kun i høyresvinger, gjerne når jeg gir litt gass eller kjører i motbakke. Dette får meg til å tro at det kan være noe på høyresiden av forstillingen som "går ut" av et feste, eller går inn i et unaturlig/skevt spor, som kanskje er ødelagt. Dette støttes av det at jeg opplever ristinga sjeldnere når jeg har passasjerer (som sitter på høyresida fremme), og når jeg kjører med full tank/mye bensin.
Har noen opplevd noe lignende før, og/eller har tips til hva som kan være ødelagt/feil?
Det er ikke den "klassiske" ristinga som finnes i mange 02/03, siden denne kommer kun ved en bestemt fart (80-90 km/t?), mitt problem oppstår i alle hastigheter over 20-30 km/t, og kun i høyresvinger.
Det jeg har byttet på forstillinga er fjærbenslager, og tidligere eier har byttet styredemper og noe andre greier jeg ikke kommer på i farten. Styresnekka var visstnok også strammet opp.
|
|
|
|