mai 14, 2024, 14:25:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nybygd motor går rundt, men stopper i en løfter.?  (Lest 748 ganger)
T-bear
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Istad


Vis profil

« på: april 15, 2012, 13:37:58 pm »

Som sagt, har akkurat montert sammen en 1600, men har støtt på et problem. Motoren ruller lett i nesten 2 runder, da er det stopp. Trodde først det var kamdrevet, så jeg rev ned og byttet til et annet. Samme problem, veiva stopper på samme sted. Ved grundig inspeksjon viser det seg at det er en løfter som er synderen.
 Greier ikke se hva som er galt, det ser ut som den går like langt til bunns som de andre, men likevel blir det stopp når knasten på kammen kommer. Får tørnet motoren over, men det er veldig tungt.
 Løfterne er nye, kammen er en pent brukt engle 120. Kammen har stått i denne blokka fra før. Nå er riktig nok alt innsauset i innkjøringspasta, men har prøvd å tørke vekk det verste på denne løfteren. Hjalp ikke nevneverdig.
Men det er nok å løsne på de 6 stormutrene, så snurrer den.
Er det virkelig så høyt løft på denne kammen at løfterne går til bunns, eller hva?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: april 15, 2012, 16:17:04 pm »

Er litt forskjell på løftere også. Noen løftere kan bunne lettere enn andre. Siden du har byttet løfterne bør du sjekke om det er klaring mellom kam og løfter, og eventuelt frese litt ut av blokka.
For å frese har jeg bare slipt en gammel løfter skarp, og gjenget fast en bolt. Så er det bare en drill med pipe på, og frese til det er klaring.


* 1.JPG (102.49 KB, 1024x680 - vist 141 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
T-bear
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Istad


Vis profil

« Svar #2 på: april 15, 2012, 19:20:04 pm »

Da blir det nok fresing av blokk, for det er vel nettopp mangel på klaring mellom kam og løfter som er problemet.
Ble ganske overrasket da jeg oppdaget dette, var ikke klar over at det er så små marginer. Det er ikke mulig å se med det blotte øyet at det er noe annerledes her, for når jeg ser inn gjennom hullet til støtstanga ser det ut som løfteren går minst like dypt som de andre. Får vel bare rive ned igjen da...  Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!