VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: t2-Splitwindow på januar 05, 2008, 22:25:40 pm



Tittel: Turbo kit
Skrevet av: t2-Splitwindowjanuar 05, 2008, 22:25:40 pm
Er d nokon som har prøvd dette.
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=286

For ca. 25 lappar kan jo dette vera ein enkel måte og få nok power på. ::)




Tittel: Sv: Turbo kit
Skrevet av: Variant 412januar 06, 2008, 17:16:10 pm
Hellu..
 Ikkje prøvd men de såg ryddi å lækkert ut  8)


Tittel: Sv: Turbo kit
Skrevet av: Arejanuar 06, 2008, 20:19:38 pm
Bør nok ha noe mer enn en vanlig 1600 å sette det på, hvis det skal være værdt det :P



Tittel: Sv: Turbo kit
Skrevet av: RZR-Andyjanuar 06, 2008, 20:47:56 pm
Er d nokon som har prøvd dette.
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=286

For ca. 25 lappar kan jo dette vera ein enkel måte og få nok power på. ::)




Hideaway-turbosettet til CB har vært på markedet siden andre halvdel på 80-tallet i hvert fall, finnes noen sånne rundt i landet. Siklet lenge på et sånt fra Svendsen Motor dengang, men måtte kaste inn håndkleet for det var uoppnåelig dyrt den gangen. Prislappen da var vel ikke så ulik det den er nå, bare du nå får mye mer for pengene generelt. Nå kommer det vel med innsprut som standard i den pakken som gjør at du kan tune dette mye lettere enn før. Du kan visst logge motorstyringen opp mot CB via nettet har jeg hørt?
Uansett, ikke så smart å sette et sånt sett rett på en sleten motor, til det er det for dyrt om den skulle rase og ta med seg turboen. Longblocken bør bygges fra bunn av for turbo (les mer om dette hos CB). Og da snakker vi for samme beløpet en gang til. Men får du de til å bygge den også så er du jo et godt skritt videre. Turbo gir mest HK og NM for pengene, og passer nok bedre i en buss enn en som er trimmet for en lett folkevogn.