mai 10, 2024, 21:57:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;)  (Lest 46115 ganger)
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #90 på: oktober 08, 2010, 15:37:40 pm »

Hallo.

Jeg har en Volvo Felt.

Jeg ringte Forsvarets Motorregister 55502000, de hadde ikke så mye opplysninger.

Sendte mail til : Kjell-Inge Kristiansen [milkik@yahoo.com]

Han fikk tak i noen opplysninger.Jeg hadde det militære reg. nr. fra før.

Jobber eller har jobbet i forsvaret.

Det er 4 år siden jeg kontaktet han, vet ikke om han drivere med dette lenger, men prøv.

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #91 på: oktober 09, 2010, 17:50:14 pm »

hei godtfolk.. jeg vil gjerne stille noen lettere spørsmål for enkelte men ikke så lett for meg før jeg kommer inn i dette med begge beina..Blunker

1. har som sagt en splittbus -67 modell... har en ekstra shortblokk 1500 motor liggende og kunne tenkt meg og bygget noe litt mere artig ut av den.. Unneberg har jo fin pris på 1776 sylinder og stempel sett... så mitt første spørsmål er da, hva må gjøres med short blocken for å få dette til å passe... passer slaglengden? hvilke topper må/kan jeg bruke?

2. ser flere steder refereres det til weber 32/36 gasser, og unneberg har jo innsug tilpasset disse..snakker vi her samme forgasser som faktisk ble levert på 2,0 OHC motoren som ble levert i taunus/granada på 70 og 80 tallet?

3. hva er måten å få vekk reduksjonsboksene og evt få på irs bakstilling? er det kun disse settene som er å få kjøpt?

håper ikke folk blir gråe i håret her inne over spørsmål med svar som sikkert er opplagte for noen;)
men mener er bedre å spøre masse for mye enn en gang altfor lite..Blunker
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #92 på: oktober 14, 2010, 07:28:51 am »

Først - STOR takk for tipset om å kontakte Kongsberg - de har funnet papirene på min 62 Kombi også, så da ordner det seg med registrering!! Gliser

hei godtfolk.. jeg vil gjerne stille noen lettere spørsmål for enkelte men ikke så lett for meg før jeg kommer inn i dette med begge beina..Blunker

1. har som sagt en splittbus -67 modell... har en ekstra shortblokk 1500 motor liggende og kunne tenkt meg og bygget noe litt mere artig ut av den.. Unneberg har jo fin pris på 1776 sylinder og stempel sett... så mitt første spørsmål er da, hva må gjøres med short blocken for å få dette til å passe... passer slaglengden? hvilke topper må/kan jeg bruke?

1776 kan brukes, men da må topper og blokk borres opp fra 83 til 90,5 mm. Veiven er vel den samme med 69mm slag.
2. ser flere steder refereres det til weber 32/36 gasser, og unneberg har jo innsug tilpasset disse..snakker vi her samme forgasser som faktisk ble levert på 2,0 OHC motoren som ble levert i taunus/granada på 70 og 80 tallet?

Tror du har ganske rett i det, var vel mye brukt og lett tilgjengelig.

3. hva er måten å få vekk reduksjonsboksene og evt få på irs bakstilling? er det kun disse settene som er å få kjøpt?
Du har to alternativer: straight axle med deler fra svingakselboble og IRS med ditto eller bay


håper ikke folk blir gråe i håret her inne over spørsmål med svar som sikkert er opplagte for noen;)
men mener er bedre å spøre masse for mye enn en gang altfor lite..Blunker
Loggført
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #93 på: oktober 14, 2010, 09:15:20 am »

De på Kongsberg er utrolig behjelplig! Fikk tilsendt masse papirer som de hadde rotet frem på et par av bilene mine her om dagen, de hadde sittet mange timer og gått igjennom esker med papirer Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #94 på: oktober 15, 2010, 19:22:43 pm »

Kult prosjekt! Har militærbay og offroad-dekk selv.... riktignok litt krasj siden bussen er senket, men det skal vi prøve å få gjort noe med i vinter. Vi ses i offroad-løypa på SCC2011? Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #95 på: oktober 15, 2010, 20:02:59 pm »

 Sjokkert ... dette hørtes da ut som en "utfordring"  Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #96 på: oktober 20, 2010, 19:04:53 pm »

skulle handle ny hovedbremsesylinder idag og en kompis dro bort til unneberg for å hente.. og kom hjem med feil... unneberg mente den hadde en kretssystem... men det har den ikke...splittbuss har tokrets bremsesystem fra 8de måned 66.. stemmer bra for det ble bekreftet på volkswarenhaus.de..

men saken er den at den enkle enkretssylinderen kostet hos unneberg kr 435.. mens dem for to krets sylinderen som dem til slutt fant ut av skulle ha 5300,- for Sjokkert

på volkswarenhaus.de koster den 268 euro.. finnes det andre her i norge som kan selge denne for en vettug pris? evt om noen har eller vet om det passer fra noe anna??

hadde vært taknemlig for all hjelp, bilen skal stå inne i vinter og har en bakke ned til verkstedet.. vil GJERNE ha bremser da..
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #97 på: oktober 20, 2010, 19:36:39 pm »

Må vel vera billigare å overhala den du har, men merkleg att det skal vera so dyrt til splittbuss. Er det mykje forskjell kontra to-krets til boble? Dei kaster jo folk etter deg omtrent..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #98 på: oktober 20, 2010, 19:38:01 pm »

joggu ikke godt å si du... overhaler gjerne om noen veit hvor jeg får tak i overhalingssett...
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #99 på: oktober 20, 2010, 19:38:47 pm »

Kva diameter er det på stempelet egentlig?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #100 på: oktober 20, 2010, 19:50:23 pm »

Her har du jo forresten ein til ein tusing + litt til: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=964108 evt ein sprett ny tysk repro: http://wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=211611011Q

og her er ein an link som kan vera grei: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=434629&view=previous

Cheap'O metoden: http://www.aircooledtech.com/dual_MC_upgrade/

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #101 på: oktober 20, 2010, 20:03:27 pm »

ja se her ja... så det ER en kjent sak at -67 har tokrets.. hadde en liten diskusjon med gutta på unneberg om dette... dem mente min bil var uoriginal.... Øyerulling


men det er den jo ikke...Blunker
Loggført

Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #102 på: oktober 20, 2010, 20:19:53 pm »

http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=21204&category=

Lars VW Veterandeler
Loggført
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #103 på: oktober 20, 2010, 21:50:38 pm »

ja se her ja... så det ER en kjent sak at -67 har tokrets.. hadde en liten diskusjon med gutta på unneberg om dette... dem mente min bil var uoriginal.... Øyerulling


men det er den jo ikke...Blunker
Sa vell også at tokrets var 67 only ifølge prislista  Glad
« Siste redigering: oktober 20, 2010, 21:55:05 pm av Tommy.H » Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #104 på: oktober 20, 2010, 21:55:03 pm »

jo stemmer det tommy.. glemte å presisere det, beklager... men det tok sin tid dit uansett.... Gliser Glad

lars?? den må jeg ha...
Loggført

Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #105 på: oktober 20, 2010, 22:25:09 pm »

når kom forresten første bobla med to krets?
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #106 på: oktober 22, 2010, 07:00:16 am »

splittbuss har tokrets bremsesystem fra 8de måned 66..

Sa vell også at tokrets var 67 only ifølge prislista  Glad

Som er helt i samsamsvar med teksten over. VW begynner å produsere neste års modell fra åttende måneden i året før. Derfor er det lurt å ha kontroll på hvilken årsmodel bilen er av og ikke bare hvilket år den ble bygget.

For å slippe å betale det hvite i øyet fins det et enkelt adapterkitt som lar deg montere en Bay hovedpumpe, kittet består storstett bare av en alu spacer som flytter pumpen et par cm vekk fra pedalen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #107 på: oktober 24, 2010, 20:19:24 pm »

hvor får man tak i denne?
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #108 på: oktober 25, 2010, 10:15:54 am »

Regner med at Unneberg har denne i katalogene sine.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #109 på: oktober 25, 2010, 10:39:56 am »

På den eine linken eg lag ut over her so ser du montering av bay pompa
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #110 på: oktober 31, 2010, 00:17:43 am »

sitter her i natten og ser på ebay... så dukker denne tingen opp.... og denne har jeg på bussen min... saumfarer samba og kanskje... jeg sier bare kanskje.... så kanskje(igjen) kan dette være utstyrsdel med m kode "008"?? og en anna ting... kan det være denne som kødder på bilen min da den er full av f... når jeg gasser men er heeeelt fin og går strøkent på tomgang...Hæ

kanskje noen andre som har info om denne saken??

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/vw-bus-split-window-carburator-regulator1958-67-/260682930749?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cb1e9da3d
Loggført

vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #111 på: oktober 31, 2010, 06:51:56 am »

sitter her i natten og ser på ebay... så dukker denne tingen opp.... og denne har jeg på bussen min... saumfarer samba og kanskje... jeg sier bare kanskje.... så kanskje(igjen) kan dette være utstyrsdel med m kode "008"?? og en anna ting... kan det være denne som kødder på bilen min da den er full av f... når jeg gasser men er heeeelt fin og går strøkent på tomgang...Hæ

kanskje noen andre som har info om denne saken??

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/vw-bus-split-window-carburator-regulator1958-67-/260682930749?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cb1e9da3d
En sånn dings har jeg hvis du vil prøve,Fikk høre d var en turtalssperre til industrimaskiner...?
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #112 på: oktober 31, 2010, 07:52:22 am »

den er full av f... når jeg gasser men er heeeelt fin og går strøkent på tomgang...Hæ

tipper akspumemembranet har tatt kveld...
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #113 på: oktober 31, 2010, 08:05:12 am »

Den saken er turtallsperre som satt på alle transportere med 1500 motor.
Du må ta opp forgasseren din og rense den, sjekk spesiellt at akspumpen fungerer, det skal komme en dusj bensin gjennom det bøyde røret midt i forgasseren når du gir gass.
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #114 på: november 01, 2010, 17:34:12 pm »

hipp hipp... nei vent litt... Øyerulling

bytta gasser idag.. hadde en 30pict-2 liggende i kjelleren... nå er den svært så ivrig når jeg gir gass, men har nå fått ett nytt problem og det er at nå er den heller motvillig på tomgang.. Flau
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #115 på: november 02, 2010, 13:19:39 pm »

sjekk den elektriske tomgangsdysen!
Kan være den som er problemet! Er ikke store rusket inni der, som skal til for at det ikke går!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #116 på: november 02, 2010, 13:56:52 pm »

takker..Blunker skal prøve det. Glad
Loggført

Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #117 på: november 02, 2010, 16:53:34 pm »

gjorde ren tomgangsdysen men den var ren og pen..Blunker så hjalp lite.. så lette litt i gamle tråder og løp ut...

skrudde lufteskruen helt inn og halvannen ut igjen og nå går den svært pent.... (enn så lenge..) Blunker

Loggført

Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #118 på: november 05, 2010, 18:09:31 pm »

rubbet ikke polert... ser bedre ut i virkeligheten.  Gliser


* splittvwnorge4.jpg (112.36 KB. 775x519 - vist 1682 ganger.)

* splittvwnorge1.jpg (76.9 KB. 775x519 - vist 1475 ganger.)

* splittvwnorge2.jpg (78.9 KB. 775x519 - vist 1381 ganger.)

* splittvwnorge3.jpg (81.49 KB. 775x519 - vist 1398 ganger.)

Loggført

nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #119 på: november 05, 2010, 19:55:12 pm »

herrlig  Glad  gleder meg til å se denne på treff
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!