mai 03, 2024, 20:33:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: varme i T2 74 mod  (Lest 1044 ganger)
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: mai 03, 2008, 09:58:56 am »

hvordan funker dette? ser at det er en wire som har hoppet av den ene røde hendelen forran og hvis jeg krabber under bilen ser jeg det er en wire på hver side i framkant av varmeboksene som ikke er koblet til og det ser ut som det er en arm/hendel som stikker ut av hvert sitt hus forran varmeboksene. den ene hendelen er bare stripset fast i karrosseriet ser jeg. er dette spjeld? hva skal skje når jeg beveger de to røde varmehendlene forran? skjer nemlig ingenting. vifta er koblet på en egen bryter, og det kommer varmluft ut av de to store dysene midt på dashen. ingenting på beina.

ett annet problem, er at når jeg slår av vifta og kjører litt lengre strekk, har det en tendens til å lukte svakt brent olje. når jeg stopper i f.eks. lyskryss, eller saktegående kø, kan det begynne å ryke ut av de ventilene varmen kommer ut av. ble jo selvfølgelig livredd første gangen jeg oppdaget dette, og kjørte rett inn på en busslomme for å sjekke at ingenting brant. slo på vifta igjen og da blåste røyken vekk. regner med at denne røyken kommer fra varmeboksene og siver fram når vifta ikke går.

 gjelder en T2 74mod med 2.0L CU motor fra T3 buss
Loggført
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #1 på: mai 07, 2008, 20:16:42 pm »

jess, da ser det ut som jeg har fått litt mer innblikk i dette ved å kikke litt i div. verkstedhåndbøker. men jeg fant ikke så mye om akkurat hva som skal skje når jeg beveger på de to røde hendlene på dashen. hvem styrer hva? nå kommer det kun varmluft opp på frontruta uansett hvilken posisjon spakene står i. vifta blir som nevnt over styrt av en egen ettermontert bryter på dashen, men har hørt noe om at det skal være en bryter på en av de røde hendlene som slår den på. hvilken er det?
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #2 på: mai 12, 2008, 07:41:50 am »

rød til venstre = styrer luften mellom opp/ned
rød i midten = varme av eller på
blå til høyre = friskluft av/på
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 12, 2008, 08:21:57 am »

På varmehendelen til venstre sitter det en bryter som blir aktivert når du trykker den helt ned. Denne skal slå seg på tilleggsvifta når det er igjen ca. 1 cm fra bunnen. Denne bryteren sitter på baksiden av dashbordet og blir jordet i selve dashbordet.

Off topic: Hva gjorde du får å få motoren fra T3'n til å passe i bay'en? Er det kun kjøleblekk og  motorfeste som må flyttes over?
Loggført

oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #4 på: mai 12, 2008, 10:43:55 am »

vet faktisk ikke hva som er gjort for å få det til å passe, da jeg kjøpte den sånn. har skrudd endel T3 dieselbuss, men dette er min første bay. eneste jeg har gjort, var å rydde i litt kabelrot og justere forgasserene.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!