mai 03, 2024, 20:25:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Full varme hele tiden, justeringsskrue gir ingen respons. (T1 - 1963)  (Lest 1723 ganger)
Urge-Boy
Juniormedlem
**
Innlegg: 61
Bosted:



Vis profil
« på: mai 07, 2008, 13:21:13 pm »

Har en 1963 T1 som har justeringsskrue for varme ved siden av girspaken.

Når jeg skrur på skruen skjer det ingenting, "blåser" like mye.

Hvordan fungerer justeringen? Går det en vaier fra skruen og bakover? 
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: mai 07, 2008, 19:27:55 pm »

Ja det går vaiere bak til spjeldene på varmekassene.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Urge-Boy
Juniormedlem
**
Innlegg: 61
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: mai 07, 2008, 19:42:37 pm »

Ligger denne vaieren skjult eller er det mulig å se den..?

Hvor er varmekassene?  Hæ
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: mai 07, 2008, 19:48:35 pm »

Varmekassene ligger rundt eksosrørene fra de fremste sylinderne.



Den lysere store saken som ligger under motoren...hehe..
Bak demperen på bildet ser du slangen, som transporterer varmluften mellom varmekasse og kupé.
Spjeldarmen er vanskelig å se på bildet, men den er rett der slangen kobles til varmekassen.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: mai 07, 2008, 20:02:28 pm »

Heiter dei ikkje varmepotter då Hæ
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Urge-Boy
Juniormedlem
**
Innlegg: 61
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: mai 07, 2008, 20:23:35 pm »

Varmekassene ligger rundt eksosrørene fra de fremste sylinderne.

Den lysere store saken som ligger under motoren...hehe..
Bak demperen på bildet ser du slangen, som transporterer varmluften mellom varmekasse og kupé.
Spjeldarmen er vanskelig å se på bildet, men den er rett der slangen kobles til varmekassen.

Supert! Da skal jeg lete når jeg får bilen ut fra vinterlagringen Blunker Litt varmt å kjøre hele sommeren med full varme!
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: mai 07, 2008, 21:11:24 pm »

Heiter dei ikkje varmepotter då Hæ
like....whatever, dude!
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: mai 07, 2008, 22:00:36 pm »

 Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 08, 2008, 09:55:15 am »

Mange pleier å stripse fast disse spjeldene på max åpning under vinteren. Dette krever at stripsene kuttes av igjen når det blir vår og sommer. Sikkert det eller røket wire som er problemet.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!