mai 03, 2024, 23:23:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senke spørsmål  (Lest 1199 ganger)
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« på: mai 12, 2008, 22:07:35 pm »

Hallo..
Er en ting jeg lurer litt på angående senking av boblene bak..  Senket min 67 mod 3 ytre hakk igår.. bilen ble laav, med andre ord helt topp Glad... Gummistopperen fjærnet jeg slik at det ikke stopper på den.. Prøvekjørte bilen og fant ut d var 0 fjæring, bare i dekkene...
Undersøkte litt hvorfor det ikke er fjæring og fant ut at fjærplaten stopper i en stopper... ser ut så det er en begrensning oppe og nede for fjærplata.

Er ny på boblefronten så er det bare slik man må leve med vist man ska ha boblene go og lave bak eller er det noe jeg har gjort feil.. Høyden var perfekt nå synest jeg Rekker tunge
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: mai 12, 2008, 22:25:48 pm »

Hvordan blir det med kjøreegenskaper uten fjæring tror du?
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 12, 2008, 22:29:49 pm »

du kan kappe ut en trekant/kile av fjærplata for å få en viss grad av fjering men når du nå har senket 3 hadd vil det si 16,5 cm
noe jeg tror er for mye til at dette skal hjelpe.. er ikke snakk om å kutte mer en 0 til 2-3 cm
her har du en overiskt over senking
http://www.glenn-ring.com/tech/low.html
Loggført
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #3 på: mai 12, 2008, 22:33:54 pm »

du kan kappe ut en trekant/kile av fjærplata for å få en viss grad av fjering men når du nå har senket 3 hadd vil det si 16,5 cm
noe jeg tror er for mye til at dette skal hjelpe.. er ikke snakk om å kutte mer en 0 til 2-3 cm
her har du en overiskt over senking
http://www.glenn-ring.com/tech/low.html

takk for infoen... 
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: mai 13, 2008, 06:11:26 am »

Har kjørt med tre hakk bak selv... Skal ikke mye ujevnheter til før bilen spretter isteden for å absorbere som støtdemperen hadde gjort hvis den hadde hatt mulighet til å bevege seg.

Tøft? Ja, jeg er for lave bobler...
Sikkert? Nei, jeg er for sikre bobler... (I den grad det går an...)
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!