mai 04, 2024, 05:56:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: kortet puma spm.. Haster!!  (Lest 1416 ganger)
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« på: mai 16, 2008, 17:41:30 pm »

Hei.
Driver nå på med og montere puma på min 66 mod.. Har fått i alle flatstålene(fjærene) i forstillingen og finner da ut at de er for lange.. Selve armene med opphengskulene kommer ikke helt inn i pumaen.. Er det noe jeg gjør feil her eller er det unneberg bil som ikke har opplyst meg om at når man handler smalnet puma så må man også handle kortere tosjonsfjærer?Hæ Har veldig lust og få bilen på veien til imorgen.. Hæ Blunker Hæ
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #1 på: mai 16, 2008, 17:48:35 pm »

Stemmer nok sikkert at du må ha kortere fjærer... Rørene dem sitter i er jo også kortere så..

Kapp dem og lag nye "bolthull"....
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #2 på: mai 16, 2008, 19:37:31 pm »

Altså, når man handlar korta puma bør ein resonnere seg fram til at fjærpakkane blir for lange utan å legge skylda på leverandøren av puma, gitt..  Blunker Handlar du deg 2 tommar kortare bukse, forandrar ikkje lengda på beina dine seg, vettu.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: mai 16, 2008, 20:22:43 pm »

Vær obs på at det er litt tricky å borre nytt hull. Du ønsker å få det riktig FØRSTE gangen.  Blunker
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: mai 16, 2008, 22:07:05 pm »

Vær obs på at det er litt tricky å borre nytt hull. Du ønsker å få det riktig FØRSTE gangen.  Blunker

Du ønsker ikke bare å få det på rett plass, men også å få riktig kon. Dvs litt mindre spiss enn et vanlig bor. Jeg slipte til et bor til rett kon med settskruen som mal. Det var ikke noen big deal, det vanskelige var å få det til å borre i tillegg  Blunker

Spenn sammen fjærpakkene med tvinger el lign, kapp av like mye i hver ende (2,5 cm hvis forstillingen er 5 cm smalere enn orig), monter pakka i røret, sett på bærearmer så langt inn de skal, skru inn settskruen som da lager et merke i fjærpakka der hvor det nye hullet skal være, demonter og sett fjærpakka i en søylebormaskin for å lage hullet. Eller sett bort jobben til noen som kan det/har gjort det før  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: mai 16, 2008, 22:47:44 pm »

Jeg gjorde det siste, Jee tok det for meg. Lyden av det borret på 60rpm som gravde seg ned o fjærstålet husker jeg som om det var i går.
Det er sikkert lurt å prøvemontere bærearmene før du kapper lengden også. Mine var IKKE det gjort på og de var i grenseland korte når vi skulle borre hullene...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!