mai 05, 2024, 03:16:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sveising  (Lest 1745 ganger)
ErikTbg
Seniormedlem
****
Innlegg: 278
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: februar 29, 2016, 17:29:23 pm »

Hei dere!

Antar at det er en del av dere her inne som har sveiset litt før. Flere ting som trengs litt omsorg på mitt prosjekt. Akkurat nå planlegger jeg å skifte ut plata mellom panser og frontvindu.

Hva anbefales. Ta ut hele  delen, eller sveise inn kun delene som er gjennomrustet.

På min er det rust i hjørne på frontvindu, men det er også rust på delen rett under panseret. Se bilder.

Noen som vil gi noen tips, eller mene noe Glad

Takk for svar!


* DSC_0093.jpg (38.28 KB, 591x392 - vist 234 ganger.)

* DSC_0096.jpg (22.04 KB, 591x392 - vist 216 ganger.)

* DSC_0097.jpg (19.02 KB, 591x392 - vist 208 ganger.)

* DSC_0098.jpg (39.66 KB, 591x392 - vist 216 ganger.)
Loggført

Boble 61 mod, svart z-888
Boble 62 mod, evig prosjekt
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: mars 01, 2016, 12:18:09 pm »

Uten å påberope meg noe sveisesertifikat, ser det ut til at du skyter spurv med kanon ved å bytte ut hele den biten. husk i alle fall å stive godt av før du skjærer.
Men altså, fell inn noen friske biter, vel?
Loggført

Member #1 /Spliths venner
ErikTbg
Seniormedlem
****
Innlegg: 278
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: mars 01, 2016, 16:45:38 pm »

takk for svar.

Ingen sveiser jeg heller, men ønsker å lære.

Min tanke var at det ble mindre synlig sveis om en bytter hele delen. Men vil holde meg borte fra falsen til høyre og venstre for vinduet.

Jeg har også tenkt på dette med bæring om jeg kutter ut hele delen. Tenkte kanskje at hele dashbordet vil holde ting på plass?

Om noen er i området er det bare å komme på garasjebesøk Glad

mvh Erik
« Siste redigering: mars 01, 2016, 16:56:15 pm av ErikTbg » Loggført

Boble 61 mod, svart z-888
Boble 62 mod, evig prosjekt
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #3 på: mars 01, 2016, 17:10:35 pm »

Hvis jobben gjøres ordentlig må du gå det nøye i sømmene for å se at det er fikset på, uansett om hele stykket byttes eller bare det rammede området.
Jeg ville definitivt bare kappet og sveiset det som faktisk er dårlig. Mindre jobb og mindre sjans for at noe slår seg eller blir skjevt.
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 01, 2016, 17:51:52 pm »

Bytt bare dær det er rust
« Siste redigering: mars 01, 2016, 19:45:22 pm av mags » Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #5 på: mars 02, 2016, 08:43:59 am »

Eg hadde komme til å kun skifta hjørnene og kanalprofilen der den er dårlig. Men når det er sagt, så er det noko med at "er det noe, finner du ofte mer". Så sjekk etter at du har tatt ut den gamle profilen, om du må ta ut lenger bort. Vanskelig å sveise på noko som minner om sigarettpir.....
Min erfaring er at om det er mulig, så er det enklast/finast å legge sveisen midt i radien på profilen. Då er det litt mindre fare for at det trekker seg, og du får bulkar.
Lukke til Glad
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!