november 10, 2024, 21:38:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815909 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1980 på: mars 04, 2013, 21:11:46 pm »

Har gjort og vet at Oteva 75 skal kjøres inn enkelt med kammen , deretter moterer du de store ??

Mvh
Erich

Har ikke gjort dette, denne gangen...
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1981 på: mars 04, 2013, 21:12:55 pm »

btw, om pluggene er fine og hvite så er dem nok for varme også...
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1982 på: mars 04, 2013, 21:15:28 pm »

Håhå, den er nok ganske laangt unna gratis, Eivind Gliser

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,18733.msg269412.html#msg269412

16000 EUR. Samme selger har også 1600 motoren med 196hk som JPM bygget på The Lounge tilsalgs.

Har snakket med Johannes om denne motoren. Motoren har vist steget et par tusen euro fra den flyttet fra Sverige til Hellas. Grekeren skal vist tjene noen lapper på´n.
Den 1600'n hadde vært tøft å ha. Det er et skikkelig kult motorbygg, helt riktig etter min smak. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1983 på: mars 04, 2013, 21:16:19 pm »

btw, om pluggene er fine og hvite så er dem nok for varme også...

Det er mulig. Da er er godt at det ligge kaldere plugger hos Erik.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #1984 på: mars 04, 2013, 21:17:26 pm »

Spiller kanske ikke så mye rolle om kammen nå er målt ok av Erik .. men dette skal gjøres , om ikke kan kammen slites unødv. .. de første 30 min .. Når man ikke er der, er det vamskelig å avgjøre hvorfor ikke motoren varver mer .. uansett du har en billig ,gratis !!"mellmlanding " 20 min fra Johannes m/ verksted/dusj og seng ,,,om du noen gang trenger ....

Mvh
Erich
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1985 på: mars 04, 2013, 21:37:52 pm »

Pluggsett nr 2 ble brukt i dag.

Det er fuel leveringen det er noe muffens med. Selv om det ble samme resultat med ett annet sett gassere.

Er nå også på regulator nummer 2.

Ved konstant motstand på f.eks 5000 rpm. Så feter den seg opp uten å røre gass eller endre turtall. Går fra 0,9 lamda til 0,75 og bensinspruten står opp av gasserne. Er uvirkelig. Men sikkert en vettu løsning.. om man finner feilen.

Gasserne blir plukket i fillebiter i kveld. Bare for å eliminere yttligere. Og jeg vurderer å koble vekk hele akspumpe systemet intill problemet er løst.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1986 på: mars 04, 2013, 21:49:43 pm »

Hvilken type regulator er det brukt?
Holley sine har eg selv sett at klarer ikke å holde trykket over lengre tid..
Men du har vel en trykkmåler liggende?
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1987 på: mars 04, 2013, 21:50:22 pm »

Hvilken type regulator er det brukt?
Holley sine har eg selv sett at klarer ikke å holde trykket over lengre tid..
Men du har vel en trykkmåler liggende?

Holley regulator med veskefylt måler
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1988 på: mars 04, 2013, 21:51:17 pm »

Pluggsett nr 2 ble brukt i dag.

Det er fuel leveringen det er noe muffens med. Selv om det ble samme resultat med ett annet sett gassere.

Er nå også på regulator nummer 2.

Ved konstant motstand på f.eks 5000 rpm. Så feter den seg opp uten å røre gass eller endre turtall. Går fra 0,9 lamda til 0,75 og bensinspruten står opp av gasserne. Er uvirkelig. Men sikkert en vettu løsning.. om man finner feilen.

Gasserne blir plukket i fillebiter i kveld. Bare for å eliminere yttligere. Og jeg vurderer å koble vekk hele akspumpe systemet intill problemet er løst.

Har sikkert nevnt det Erik. Men disse gasserene har jeg opplevd drukner med full gass fra lavt turtall. Så det kan være noe rart med de.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #1989 på: mars 04, 2013, 21:52:14 pm »

Stå på Eivind,dere for det nok til,krysser fingre,tær,armer og bein Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1990 på: mars 04, 2013, 21:52:46 pm »

Stå på Eivind,dere for det nok til,krysser fingre,tær,armer og bein Blunker

Takk Ingar. Vi trenger masse bra karma nå!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1991 på: mars 04, 2013, 21:53:15 pm »

Skulle ikke prøvd å skifte emulsjonsrør og se hva som skjer da?

Sleng på en vanlig mekanisk bensinpumpe og se hva som skjer.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1992 på: mars 04, 2013, 21:53:54 pm »

Skulle ikke prøvd å skifte emulsjonsrør og se hva som skjer da?

Sleng på en vanlig mekanisk bensinpumpe og se hva som skjer.

Testa med både F20 og F2. Dette er ette anbefaling fra JPM

Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #1993 på: mars 04, 2013, 22:03:35 pm »

Vill du låne mine 51,5 så bare sifra, sender umiddelbart!
Har tippet 237, liker ikke å tape.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1994 på: mars 04, 2013, 22:05:03 pm »

Vill du låne mine 51,5 så bare sifra, sender umiddelbart!
Har tippet 237, liker ikke å tape.

Jee: Vil det funke med tanke på innsugene mine?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1995 på: mars 04, 2013, 22:07:02 pm »

Helt konge å se hvor mange som vil hjelpe til. Vi har et flott miljø!

Jeg har en scintilla å låne bort. Vi har sett det funke jævlig bra tidligere Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1996 på: mars 04, 2013, 22:07:45 pm »

evt, koble ut den elektriske pumpa rett før dere drar den ut på turtall..
Loggført

VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #1997 på: mars 04, 2013, 22:10:57 pm »

Jeg har kliss nye 48 IDF liggende hvis du vil prøve helt nye.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1998 på: mars 04, 2013, 22:12:26 pm »

Jeg har kliss nye 48 IDF liggende hvis du vil prøve helt nye.


Takk. Men det er umulig å montere på IDF på IDA innsug.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1999 på: mars 04, 2013, 22:13:41 pm »

Helt konge å se hvor mange som vil hjelpe til. Vi har et flott miljø!

Jeg har en scintilla å låne bort. Vi har sett det funke jævlig bra tidligere Gliser

Er helt enig med deg Anders!
Takk til alle som vil hjelpe, og er med på å støtte meg og Putte!
Loggført
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #2000 på: mars 04, 2013, 22:14:48 pm »

Jeg har kliss nye 48 IDF liggende hvis du vil prøve helt nye.


Takk. Men det er umulig å montere på IDF på IDA innsug.

Ja, det stemmer.
Tenkte ikke på det Glad
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #2001 på: mars 04, 2013, 22:19:42 pm »

Tror du bør skjekke kamtidene..  Noen grader feil og symtomer som nevnt kan oppstå.
Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2002 på: mars 04, 2013, 22:23:26 pm »

Tror du bør skjekke kamtidene..  Noen grader feil og symtomer som nevnt kan oppstå.


Erik har sjekket kammen så langt det lar seg gjøre. Men det viser seg å være vanskelig.
Er spent på å se om ting blir bedre etter en overhaling av gasserene.
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #2003 på: mars 04, 2013, 22:27:29 pm »

er det ikke prøvd med andre gassere her uten at det ble noe bedring? da bør vel bensintrykket sjekkes!! med ordentlig utstyr...
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2004 på: mars 04, 2013, 22:29:38 pm »

er det ikke prøvd med andre gassere her uten at det ble noe bedring? da bør vel bensintrykket sjekkes!! med ordentlig utstyr...

Er testet med Svein Sander sine gassere. Bensintrykket er sjekket med skikkelig veskefyl måler
Loggført
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #2005 på: mars 04, 2013, 22:31:34 pm »

Tror du bør skjekke kamtidene..  Noen grader feil og symtomer som nevnt kan oppstå.


Erik har sjekket kammen så langt det lar seg gjøre. Men det viser seg å være vanskelig.
Er spent på å se om ting blir bedre etter en overhaling av gasserene.

Med målur på innsugsventil, hvor mange grader før TDC begynner ventil å åpne på hviletakt(overlapp)?Dette skal stemme med Cam card.
« Siste redigering: mars 04, 2013, 22:36:09 pm av Klungland » Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2006 på: mars 04, 2013, 22:43:35 pm »

Det er gjort. Tatt høyde for virkelig TDC og får ikke kamkortet til å stemme hundre prosent. Prøvde å legge ut måledata i sted. Nettet på verksted ville ikke gjøre som jeg ville.

Men som jeg skrev tidligere vil jeg ikke kun skylde på kammen. Da jeg selv ikke har vært inni denne motoren. Ikke at jeg tror det er noe feil på montering eller deler. Men når en ikke har hatt pølsefingrene borti greiene selv er det dumt å garantere noe. Men den skulle vært forstillt 1-2 grader for å få den mer optimalt på høyt turtall. Men dvs at den nå skulle fungert bedre på lavt turtall. Noen den heller ikke gjør.

51,5 IDA passer rett på.

To forskjellige regulatorer er brukt. Holley som sitter på Eivind sin. Og min egen no brand som har alltid har fungert smertefritt tidligere. Bensinpumpen er en Facet Blue top.

Kan såklart prøve med en annen fuelpumpe også. Men finner det rart at det samme skjer hver gang. Om det hadde vært sporadiske problemer ville den oppført seg anderledes.

Problemet til Putte 2.0 er jo allerede eliminert. Det var flottørhøyden Glad
« Siste redigering: mars 04, 2013, 22:47:55 pm av Jee » Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2007 på: mars 04, 2013, 22:45:33 pm »

51,5 IDA passer rett på.

Vill du låne mine 51,5 så bare sifra, sender umiddelbart!
Har tippet 237, liker ikke å tape.

Da låner jeg de gjerne!
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #2008 på: mars 04, 2013, 22:58:57 pm »

Det er gjort. Tatt høyde for virkelig TDC og får ikke kamkortet til å stemme hundre prosent. Prøvde å legge ut måledata i sted. Nettet på verksted ville ikke gjøre som jeg ville.

Men som jeg skrev tidligere vil jeg ikke kun skylde på kammen. Da jeg selv ikke har vært inni denne motoren. Ikke at jeg tror det er noe feil på montering eller deler. Men når en ikke har hatt pølsefingrene borti greiene selv er det dumt å garantere noe. Men den skulle vært forstillt 1-2 grader for å få den mer optimalt på høyt turtall. Men dvs at den nå skulle fungert bedre på lavt turtall. Noen den heller ikke gjør.

51,5 IDA passer rett på.

To forskjellige regulatorer er brukt. Holley som sitter på Eivind sin. Og min egen no brand som har alltid har fungert smertefritt tidligere. Bensinpumpen er en Facet Blue top.

Kan såklart prøve med en annen fuelpumpe også. Men finner det rart at det samme skjer hver gang. Om det hadde vært sporadiske problemer ville den oppført seg anderledes.

Problemet til Putte 2.0 er jo allerede eliminert. Det var flottørhøyden Glad

Det er ikke mulig at det er flottørhøyden som av en eller annen grunn er problemet igjen?  Hæ  Det var faktisk en tanke jeg hadde til oppførsel på motor før du nevnte problemet på putte 2.0 ......

Ellers vet jeg om et tilfelle som var noe lignende (men med motor da i bil), da var det gasserstag som klusset til slik at gasserne åpnet bare ca. 90%, men det regner jeg med at dere har sjekket og at er i orden.
« Siste redigering: mars 04, 2013, 23:04:25 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2009 på: mars 04, 2013, 23:02:51 pm »

Det er gjort. Tatt høyde for virkelig TDC og får ikke kamkortet til å stemme hundre prosent. Prøvde å legge ut måledata i sted. Nettet på verksted ville ikke gjøre som jeg ville.

Men som jeg skrev tidligere vil jeg ikke kun skylde på kammen. Da jeg selv ikke har vært inni denne motoren. Ikke at jeg tror det er noe feil på montering eller deler. Men når en ikke har hatt pølsefingrene borti greiene selv er det dumt å garantere noe. Men den skulle vært forstillt 1-2 grader for å få den mer optimalt på høyt turtall. Men dvs at den nå skulle fungert bedre på lavt turtall. Noen den heller ikke gjør.

51,5 IDA passer rett på.

To forskjellige regulatorer er brukt. Holley som sitter på Eivind sin. Og min egen no brand som har alltid har fungert smertefritt tidligere. Bensinpumpen er en Facet Blue top.

Kan såklart prøve med en annen fuelpumpe også. Men finner det rart at det samme skjer hver gang. Om det hadde vært sporadiske problemer ville den oppført seg anderledes.

Problemet til Putte 2.0 er jo allerede eliminert. Det var flottørhøyden Glad

Det er ikke mulig at det er flottørhøyden som av en eller annen grunn er problemet igjen?  Hæ  Det var faktisk en tanke jeg hadde til oppførsel på motor før du nevnte problemet på putte 2.0 ......

Flottørhøyden er juster til 5.5-6.0 mm med Gene Berg verktøy. Så den skal ikke synde igjen.
Loggført
Sider: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!