Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1980 på: mars 04, 2013, 21:11:46 pm » |
|
Har gjort og vet at Oteva 75 skal kjøres inn enkelt med kammen , deretter moterer du de store ??
Mvh Erich
Har ikke gjort dette, denne gangen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1981 på: mars 04, 2013, 21:12:55 pm » |
|
btw, om pluggene er fine og hvite så er dem nok for varme også...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1982 på: mars 04, 2013, 21:15:28 pm » |
|
Har snakket med Johannes om denne motoren. Motoren har vist steget et par tusen euro fra den flyttet fra Sverige til Hellas. Grekeren skal vist tjene noen lapper på´n. Den 1600'n hadde vært tøft å ha. Det er et skikkelig kult motorbygg, helt riktig etter min smak.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1983 på: mars 04, 2013, 21:16:19 pm » |
|
btw, om pluggene er fine og hvite så er dem nok for varme også...
Det er mulig. Da er er godt at det ligge kaldere plugger hos Erik.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #1984 på: mars 04, 2013, 21:17:26 pm » |
|
Spiller kanske ikke så mye rolle om kammen nå er målt ok av Erik .. men dette skal gjøres , om ikke kan kammen slites unødv. .. de første 30 min .. Når man ikke er der, er det vamskelig å avgjøre hvorfor ikke motoren varver mer .. uansett du har en billig ,gratis !!"mellmlanding " 20 min fra Johannes m/ verksted/dusj og seng ,,,om du noen gang trenger ....
Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1985 på: mars 04, 2013, 21:37:52 pm » |
|
Pluggsett nr 2 ble brukt i dag.
Det er fuel leveringen det er noe muffens med. Selv om det ble samme resultat med ett annet sett gassere.
Er nå også på regulator nummer 2.
Ved konstant motstand på f.eks 5000 rpm. Så feter den seg opp uten å røre gass eller endre turtall. Går fra 0,9 lamda til 0,75 og bensinspruten står opp av gasserne. Er uvirkelig. Men sikkert en vettu løsning.. om man finner feilen.
Gasserne blir plukket i fillebiter i kveld. Bare for å eliminere yttligere. Og jeg vurderer å koble vekk hele akspumpe systemet intill problemet er løst.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1986 på: mars 04, 2013, 21:49:43 pm » |
|
Hvilken type regulator er det brukt? Holley sine har eg selv sett at klarer ikke å holde trykket over lengre tid.. Men du har vel en trykkmåler liggende?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1987 på: mars 04, 2013, 21:50:22 pm » |
|
Hvilken type regulator er det brukt? Holley sine har eg selv sett at klarer ikke å holde trykket over lengre tid.. Men du har vel en trykkmåler liggende?
Holley regulator med veskefylt måler
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1988 på: mars 04, 2013, 21:51:17 pm » |
|
Pluggsett nr 2 ble brukt i dag.
Det er fuel leveringen det er noe muffens med. Selv om det ble samme resultat med ett annet sett gassere.
Er nå også på regulator nummer 2.
Ved konstant motstand på f.eks 5000 rpm. Så feter den seg opp uten å røre gass eller endre turtall. Går fra 0,9 lamda til 0,75 og bensinspruten står opp av gasserne. Er uvirkelig. Men sikkert en vettu løsning.. om man finner feilen.
Gasserne blir plukket i fillebiter i kveld. Bare for å eliminere yttligere. Og jeg vurderer å koble vekk hele akspumpe systemet intill problemet er løst.
Har sikkert nevnt det Erik. Men disse gasserene har jeg opplevd drukner med full gass fra lavt turtall. Så det kan være noe rart med de.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
|
« Svar #1989 på: mars 04, 2013, 21:52:14 pm » |
|
Stå på Eivind,dere for det nok til,krysser fingre,tær,armer og bein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1990 på: mars 04, 2013, 21:52:46 pm » |
|
Stå på Eivind,dere for det nok til,krysser fingre,tær,armer og bein Takk Ingar. Vi trenger masse bra karma nå!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1991 på: mars 04, 2013, 21:53:15 pm » |
|
Skulle ikke prøvd å skifte emulsjonsrør og se hva som skjer da?
Sleng på en vanlig mekanisk bensinpumpe og se hva som skjer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1992 på: mars 04, 2013, 21:53:54 pm » |
|
Skulle ikke prøvd å skifte emulsjonsrør og se hva som skjer da?
Sleng på en vanlig mekanisk bensinpumpe og se hva som skjer.
Testa med både F20 og F2. Dette er ette anbefaling fra JPM
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #1993 på: mars 04, 2013, 22:03:35 pm » |
|
Vill du låne mine 51,5 så bare sifra, sender umiddelbart! Har tippet 237, liker ikke å tape.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1994 på: mars 04, 2013, 22:05:03 pm » |
|
Vill du låne mine 51,5 så bare sifra, sender umiddelbart! Har tippet 237, liker ikke å tape.
Jee: Vil det funke med tanke på innsugene mine?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1995 på: mars 04, 2013, 22:07:02 pm » |
|
Helt konge å se hvor mange som vil hjelpe til. Vi har et flott miljø! Jeg har en scintilla å låne bort. Vi har sett det funke jævlig bra tidligere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1996 på: mars 04, 2013, 22:07:45 pm » |
|
evt, koble ut den elektriske pumpa rett før dere drar den ut på turtall..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
|
« Svar #1997 på: mars 04, 2013, 22:10:57 pm » |
|
Jeg har kliss nye 48 IDF liggende hvis du vil prøve helt nye.
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1998 på: mars 04, 2013, 22:12:26 pm » |
|
Jeg har kliss nye 48 IDF liggende hvis du vil prøve helt nye.
Takk. Men det er umulig å montere på IDF på IDA innsug.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1999 på: mars 04, 2013, 22:13:41 pm » |
|
Helt konge å se hvor mange som vil hjelpe til. Vi har et flott miljø! Jeg har en scintilla å låne bort. Vi har sett det funke jævlig bra tidligere Er helt enig med deg Anders! Takk til alle som vil hjelpe, og er med på å støtte meg og Putte!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
|
« Svar #2000 på: mars 04, 2013, 22:14:48 pm » |
|
Jeg har kliss nye 48 IDF liggende hvis du vil prøve helt nye.
Takk. Men det er umulig å montere på IDF på IDA innsug. Ja, det stemmer. Tenkte ikke på det
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Klungland
Medlem
Innlegg: 217
Bosted: Etne
62 cab
|
|
« Svar #2001 på: mars 04, 2013, 22:19:42 pm » |
|
Tror du bør skjekke kamtidene.. Noen grader feil og symtomer som nevnt kan oppstå.
|
|
|
Loggført
|
Life is what happens while you are busy making other plans
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2002 på: mars 04, 2013, 22:23:26 pm » |
|
Tror du bør skjekke kamtidene.. Noen grader feil og symtomer som nevnt kan oppstå.
Erik har sjekket kammen så langt det lar seg gjøre. Men det viser seg å være vanskelig. Er spent på å se om ting blir bedre etter en overhaling av gasserene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
|
« Svar #2003 på: mars 04, 2013, 22:27:29 pm » |
|
er det ikke prøvd med andre gassere her uten at det ble noe bedring? da bør vel bensintrykket sjekkes!! med ordentlig utstyr...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2004 på: mars 04, 2013, 22:29:38 pm » |
|
er det ikke prøvd med andre gassere her uten at det ble noe bedring? da bør vel bensintrykket sjekkes!! med ordentlig utstyr...
Er testet med Svein Sander sine gassere. Bensintrykket er sjekket med skikkelig veskefyl måler
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Klungland
Medlem
Innlegg: 217
Bosted: Etne
62 cab
|
|
« Svar #2005 på: mars 04, 2013, 22:31:34 pm » |
|
Tror du bør skjekke kamtidene.. Noen grader feil og symtomer som nevnt kan oppstå.
Erik har sjekket kammen så langt det lar seg gjøre. Men det viser seg å være vanskelig. Er spent på å se om ting blir bedre etter en overhaling av gasserene. Med målur på innsugsventil, hvor mange grader før TDC begynner ventil å åpne på hviletakt(overlapp)?Dette skal stemme med Cam card.
|
|
« Siste redigering: mars 04, 2013, 22:36:09 pm av Klungland »
|
Loggført
|
Life is what happens while you are busy making other plans
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #2006 på: mars 04, 2013, 22:43:35 pm » |
|
Det er gjort. Tatt høyde for virkelig TDC og får ikke kamkortet til å stemme hundre prosent. Prøvde å legge ut måledata i sted. Nettet på verksted ville ikke gjøre som jeg ville. Men som jeg skrev tidligere vil jeg ikke kun skylde på kammen. Da jeg selv ikke har vært inni denne motoren. Ikke at jeg tror det er noe feil på montering eller deler. Men når en ikke har hatt pølsefingrene borti greiene selv er det dumt å garantere noe. Men den skulle vært forstillt 1-2 grader for å få den mer optimalt på høyt turtall. Men dvs at den nå skulle fungert bedre på lavt turtall. Noen den heller ikke gjør. 51,5 IDA passer rett på. To forskjellige regulatorer er brukt. Holley som sitter på Eivind sin. Og min egen no brand som har alltid har fungert smertefritt tidligere. Bensinpumpen er en Facet Blue top. Kan såklart prøve med en annen fuelpumpe også. Men finner det rart at det samme skjer hver gang. Om det hadde vært sporadiske problemer ville den oppført seg anderledes. Problemet til Putte 2.0 er jo allerede eliminert. Det var flottørhøyden
|
|
« Siste redigering: mars 04, 2013, 22:47:55 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2007 på: mars 04, 2013, 22:45:33 pm » |
|
51,5 IDA passer rett på.
Vill du låne mine 51,5 så bare sifra, sender umiddelbart! Har tippet 237, liker ikke å tape.
Da låner jeg de gjerne!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #2008 på: mars 04, 2013, 22:58:57 pm » |
|
Det er gjort. Tatt høyde for virkelig TDC og får ikke kamkortet til å stemme hundre prosent. Prøvde å legge ut måledata i sted. Nettet på verksted ville ikke gjøre som jeg ville. Men som jeg skrev tidligere vil jeg ikke kun skylde på kammen. Da jeg selv ikke har vært inni denne motoren. Ikke at jeg tror det er noe feil på montering eller deler. Men når en ikke har hatt pølsefingrene borti greiene selv er det dumt å garantere noe. Men den skulle vært forstillt 1-2 grader for å få den mer optimalt på høyt turtall. Men dvs at den nå skulle fungert bedre på lavt turtall. Noen den heller ikke gjør. 51,5 IDA passer rett på. To forskjellige regulatorer er brukt. Holley som sitter på Eivind sin. Og min egen no brand som har alltid har fungert smertefritt tidligere. Bensinpumpen er en Facet Blue top. Kan såklart prøve med en annen fuelpumpe også. Men finner det rart at det samme skjer hver gang. Om det hadde vært sporadiske problemer ville den oppført seg anderledes. Problemet til Putte 2.0 er jo allerede eliminert. Det var flottørhøyden Det er ikke mulig at det er flottørhøyden som av en eller annen grunn er problemet igjen? Det var faktisk en tanke jeg hadde til oppførsel på motor før du nevnte problemet på putte 2.0 ...... Ellers vet jeg om et tilfelle som var noe lignende (men med motor da i bil), da var det gasserstag som klusset til slik at gasserne åpnet bare ca. 90%, men det regner jeg med at dere har sjekket og at er i orden.
|
|
« Siste redigering: mars 04, 2013, 23:04:25 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2009 på: mars 04, 2013, 23:02:51 pm » |
|
Det er gjort. Tatt høyde for virkelig TDC og får ikke kamkortet til å stemme hundre prosent. Prøvde å legge ut måledata i sted. Nettet på verksted ville ikke gjøre som jeg ville. Men som jeg skrev tidligere vil jeg ikke kun skylde på kammen. Da jeg selv ikke har vært inni denne motoren. Ikke at jeg tror det er noe feil på montering eller deler. Men når en ikke har hatt pølsefingrene borti greiene selv er det dumt å garantere noe. Men den skulle vært forstillt 1-2 grader for å få den mer optimalt på høyt turtall. Men dvs at den nå skulle fungert bedre på lavt turtall. Noen den heller ikke gjør. 51,5 IDA passer rett på. To forskjellige regulatorer er brukt. Holley som sitter på Eivind sin. Og min egen no brand som har alltid har fungert smertefritt tidligere. Bensinpumpen er en Facet Blue top. Kan såklart prøve med en annen fuelpumpe også. Men finner det rart at det samme skjer hver gang. Om det hadde vært sporadiske problemer ville den oppført seg anderledes. Problemet til Putte 2.0 er jo allerede eliminert. Det var flottørhøyden Det er ikke mulig at det er flottørhøyden som av en eller annen grunn er problemet igjen? Det var faktisk en tanke jeg hadde til oppførsel på motor før du nevnte problemet på putte 2.0 ...... Flottørhøyden er juster til 5.5-6.0 mm med Gene Berg verktøy. Så den skal ikke synde igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|