Hyggelig å møte deg på lørdag så bilen din sto på statoilen når vi kom på søndagen Må si jeg liker bare denne bilen din bare bedre og bedre kult at du også har begynt i andre enden enn det folk vanligvis gjør understell og bremser før motor blir nok en av Norges feteste German/Euro Lookere dette. Mangler bare en turbolada værstingsmotor og bur så er du der etter min mening
Da har vi vært en tur på Hmr i helga sykt artig treff. Bilen stoppa med javne mellomrom på lørdag og da trodde vi det var bensinfiltret vi hadde satt på under tanken som kødda, dro hjem på lørdagen og fikk fiksa det. Satt på en ny slange uten filter. Søndagen så var vi litt seint ute da alle haddd pakka sammen når vi kom men da fikk vi jo banen for oss selv Kjørte 5-6 runder igjen før den bare dør på samme måte :/ viste seg etter litt hodekløing at det var litt dritt i tanken. Så da var det bare å skru av bensinslangen og blåse det man var god for
Og helt på slutten av dagen så klarte jeg å kjøre ut i nest siste sving å rive av en av de skruene som holder oljelokket på plass Aka stor oljelekk i siste sving
Hadde med meg Gopro kamera så har klipt sammen en liten film enste er at jeg syns kvaliteten ikke var så sykt bra men får se på redigeringsprogrammet når jeg kommer hjem igjen
En av filmene fra inni bilen og bakover så ser man en liten hissiprop som kjører hard vet ikke hvem det er men bilen for kasta seg bra igjenom svingene
supert treff, gleder meg som en drittunge til neste år selv om det ikke ble så mye kjøring på lørdag, da bilen har sine problemer (dritt i tanken) men på søndag fikk vi kjørt litt hardere og kanskje litt for hardt da den bestemte seg for å ha oljeskiftet sitt i siste sving [attachment=1]
Stor takk til Lowlife og Dewil for å få bilen opp på hengern og oljesanering Kommer tilbake neste år og da med olja i motoren
Flott den der ja , tommel opp. Hvordan blir det med fremtidige EU-ok med buret montert ? Har lenge hatt lyst på et bur selv for litt mer beskyttelse mot omverden og det der så jo pent ut
Buret kan skrues ut på 20 min men hadde jo vært fint å hatt det i vognkortet på bilen, Har søkt litt rundt for å finne kjøretøyforskriftene fra 1942 men uten så mye hell, virker som det er ganske mye friere enn det som kom i 1971. Husker ikke hvor jeg leste det, men det var et sted her inne tror jeg. Der bur i bil ble tatt opp og i følge reglene fra 1942 så var eneste krave inni bilen at man skulle ha sikt ut men er jo som alle vet forskjell på BT stasjonene rundt om i lande men hvis vi leser § 97 i grunnloven så står det at ingen regler har tilbakevirkende kraft. så kan jo komme med den som et tromf kort hvis de begynner å ramse opp regler som har kommet i nyere tid på bur
Skal myyye til for å få ein boble til å se bra ut i hvit etter min mening, men denne blir bare bedre og bedre!! Eg e imponert så langt, definitivt en av mine favoritter i år. Så enkel, men allikevel så nydelig! Big thumbs up
Takk kult å høre at den blir likt hjelper på arbeidsinnsatsen Denne er så hvit man får det hehe, parkerte ved siden av en ny hvit opel her om dagen og den var litt grå i forhold Har lenge hatt planer om hvordan den skal være og de har ikke forandret seg men mangler kamei spoiler i fronten og gjøre ferdig interiøret. neste vinter blir det litt motorbygging så den har motor til å matche utsende
har montert stabstaget foran blir bra å få litt mer profil på dekka haha [attachment=1]
så det på pedersens-racing sine sider at 45mmx3mm var til dragrace bur på biler under 10sek men det er kanskje et generelt krav på bilen selv om den ikke er kjappere enn 10 sek også. planen er jo uansett ikke å kjøre rett frem men heller litt banekjøring
Bur til bilcross / bane FIAs minstekrav. Hovedbøyle 45x2,5 mm. Alle andre rør 40x2 mm.
Jeg er nødt til å spørre, har du bygget buret som "pynt" siden det ikke tilfredsstiller noen regler når det kommer til tykkelse og innfesting?
-BB-
det er kjøpt som byggesett av pedersens-racing og dim på rørene er: Hovedbøyle 45x2,5 mm Alle andre rør 40x2 mm. Så ikke noe eksosrør her hvis det var det du trodde Kalle hovedbøylen blir feste til gulvet med 3mm forsterkningplater i tillegg til de platene du ser som er sveiset fast i bunn av buret.
Kan ta med bobla en gang vi er i garasjen å skrur på bay'en, så kan du få se
I påvente av nye bilder frå Polen kan "folket" kose seg med fyrste oppstart av min 1303 t4 2056ccm turbo.
Arnstein
digger den bilen der støtter de andre her også om at du må få ut en egen tråd om bilen tipper det kiler i tissen når man gir bånn gass ut av et lyskryss hehe
Lakking av bur i full gang blir så nice hehe [attachment=1][attachment=2] [attachment=4][attachment=5] eneste som var litt dumt er at denne bolten blir hvit siden den måtte tres inn før vi sveisa fast skrukoblinga. [attachment=3]
Da er nye fordekk bestilt i dim 195/50 16 og en fosterstillings justering hos kvickstop på mandag, må få lakka buret og skrudd det fast og heva bobla litt så er vi klar for Herbie Memorial Run neste helg blir sweet
fått fikset starten da den tok kvelden når bensinproblemene kom skiftet til en 2,1 wbx automatstarter [attachment=1] Har også skiftet bensinpumpe, så gjenstår å se om det var roten til alt vondt forhåpentligvis
Har googlet litt rundt på 2 bøttestoler, men dette viste seg å være vanskelig å finne noen som passer bra inn i bilen og ikke blir stående butt i butt med hverandre. så hvis noen vet om noen racing stoler som er kule i en boble så rop ut
Da har vi kommet et skritt nærmere german look'en vi sikter etter
Har begynt å lage et halvbur, ikke helt ferdig, mangler skråstiver bak og 2 skråstivere fremover mot A-stolpen. Bure blir også lakkert i samme farge som bilen [attachment=1][attachment=2][attachment=3]
1 mai var den stor poleringsdagen her og torsdag og litt på fredagen. Ble stoooor fornøyd med resultatet [attachment=1]
Var ute å kjørte litt med bobla på kvelden på fredagen før vw til tusen, da den plutselig stopper etter en liten stund. fikk dytta bilen hjem dagen etter finner jeg ut at bobla ikke lader, har Mexico dynamo. og da er det en ledning som ikke får en strømpuls inn på dynamoen, fikser det kjapt med med å ta en ledning bort på 12v etter at jeg har startet og da vil den plutselig lade sweet tenker jeg å legger meg tidlig på lørdagen for å komme opp tidlig på søndag. søndagen kommer og jeg står tidlig opp for å hente en kompis før vi skal dra til Statoil på storO for felleskjøring til treffet [attachment=2] [attachment=3]
kom ikke lengre enn Mortens-kro før den bare dør ut igjen så får fatter til å taue meg hjem igjen. hopper i vinterbilen min og kjører den til ski istede men rett før vi kommer til treffet, går det ene hjullagret bak i stykker. perfekt! blir henta med henger litt seinere på dagen haha [attachment=4]