Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 70
|
121
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Depotplass på SCC 2013?
|
på: juli 23, 2013, 21:35:32 pm
|
Jeg har ikke med racebil i år, trenger neppe depotplass til den jeg kjører i år (ikke Gunda). Mvh Tom Roger Det er da fler som skal ha depotplass?
SOA? Endre D.? Svein S? Morten T.? Tom Roger? Finn-Erik? Johnny?
|
|
|
122
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor er luftkjølt VW så billig?
|
på: mai 28, 2013, 15:00:10 pm
|
Jeg forlanger det jeg mener bilen er verdt - vil kke folk betale den summen er det greit I å hause opp legger jeg til grunn at man drar frem fordelene med akkurat det jeg selger. Originalstand, lite rust - lite jobb +++ Mvh TomR En bil er ikke verdt mer enn noen vil betale, "riktige priser" vet jeg ikke noe om. Det jeg HAR registrert er at det er bølger med "poppis" modeller: 1 år var det Type3, et anna splitt og ovaler som skøyt fart, så kom Barndoorer og litt Ghia innimellom. Jeg er ikke så aktiv i miljøet lenger, men registrerer at mange biler ligger MYE lengre for salg enn før - er dette på grunn av overprising mon tro? Som en kommentar til Lars G så "hauser" jeg mer enn gjerne opp mine egne biler for å få det jeg vil ha for dem, hvem gjør ikke det? Mvh Tom R Jeg kjøpte min første Oval for litt over 16 år siden..... en bra oval med litt småplukk som gjenstod. Prisen var grei i.f.t dagens priser for tilsvarende oval.
Vet ikke om jeg er enig med deg Øystein. Vil vell heller si at mange folkevogner, og da tenker jeg på bobler, er kraftig overpriset i.f.t kvalitet/stand. Har fulgt med på nettmarkedet i mange år og ser at prisene stiger, men at kvaliteten er så som så. Innemellom dukker det opp gode kvalitetsbiler til "riktige" priser, men de forsvinner raskt som bare det.
Staten Norge har god stabil økonomi og vi kan tillate oss å betale mer enn hva "varen" egentlig er verd, tenker jeg.
Det som provoserer meg i dagens vw veteran marked, er at enkelt personer hauser opp priser på folkevogner, men den intensjon om å holde sin egen bilpark høyt priset, ved evt senere salg.
Jeg har aldri hauset opp mine biler, men registrerer at enkelte gjør det på en måte som får meg til å reagere. Nybegynnere går da ofte på en smell økonomisk. Men kan vell ikke forvente at alle skal likt?
|
|
|
123
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor er luftkjølt VW så billig?
|
på: mai 28, 2013, 09:36:52 am
|
En bil er ikke verdt mer enn noen vil betale, "riktige priser" vet jeg ikke noe om. Det jeg HAR registrert er at det er bølger med "poppis" modeller: 1 år var det Type3, et anna splitt og ovaler som skøyt fart, så kom Barndoorer og litt Ghia innimellom. Jeg er ikke så aktiv i miljøet lenger, men registrerer at mange biler ligger MYE lengre for salg enn før - er dette på grunn av overprising mon tro? Som en kommentar til Lars G så "hauser" jeg mer enn gjerne opp mine egne biler for å få det jeg vil ha for dem, hvem gjør ikke det? Mvh Tom R Jeg kjøpte min første Oval for litt over 16 år siden..... en bra oval med litt småplukk som gjenstod. Prisen var grei i.f.t dagens priser for tilsvarende oval.
Vet ikke om jeg er enig med deg Øystein. Vil vell heller si at mange folkevogner, og da tenker jeg på bobler, er kraftig overpriset i.f.t kvalitet/stand. Har fulgt med på nettmarkedet i mange år og ser at prisene stiger, men at kvaliteten er så som så. Innemellom dukker det opp gode kvalitetsbiler til "riktige" priser, men de forsvinner raskt som bare det.
Staten Norge har god stabil økonomi og vi kan tillate oss å betale mer enn hva "varen" egentlig er verd, tenker jeg.
Det som provoserer meg i dagens vw veteran marked, er at enkelt personer hauser opp priser på folkevogner, men den intensjon om å holde sin egen bilpark høyt priset, ved evt senere salg.
|
|
|
124
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Boble til rundt 20000,-
|
på: mai 26, 2013, 16:40:53 pm
|
Har ei venninne som ser etter en boble til rundt 20000,- Heller mekaniske defekter enn rust, vil ha ok lakk. Send meg en PM om du har noe i dette prisleiet, helst østlandet.
Mvh TomR
|
|
|
128
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: mars 07, 2013, 10:08:53 am
|
Mine forslag:
- Bytt bensin - Test en annen LM-2 eller tilsvarende for kontroll av blanding
Mvh Tom R
|
|
|
134
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1950 VW Split Boble SELGES
|
på: januar 07, 2013, 14:27:08 pm
|
Da dukker forhåpentligvis denne opp igjen superrestaurert etter alle kunstens regler - merkelig dette, gikk til opphavslandet faktisk SOLGT! ..... til markedspris til... Munchen.
(BTW: Takk for tilbud og bytteforslag, men her var/er det kun cash som gjelder.)
|
|
|
142
|
Bruktbørsen / Deler selges / Gamle startere - fortrinnsvis T1
|
på: november 19, 2012, 12:37:40 pm
|
Har en del gamle 6V startere liggende - dette er noe for originalfreakene som skal ha korrekte greier på sin bil. Legg eventuelt inn hva du er ute etter her så skal jeg ta en kikk hva jeg har, dette er startere som du ikke får som nyproduserte greier.
|
|
|
144
|
Forum / Problemløseren / Sv: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer
|
på: november 18, 2012, 00:41:49 am
|
Lenge siden jeg har snakket med Pat nå, men han var over her i 2009 og da feilsøkte vi på et slikt sprut og kom da frem til dette issuet med Norsk XP/tastatur. Jeg har alltid kjørt US XP og har aldri opplevd problemer med dette sprutet. En US XP får man lett kjøpt med lisens på Ebay. Sist gang jeg snakket med Pat var på slutten av 2010, og jeg ser nå at de skriver at det ikke fungerer på Win7 og Win8. Jeg vet man kan lese verdier med Win7 - men som sagt: jeg tipper problemene kommer når man lagrer verdier inn i sprutet. Mitt råd etter litt erfaring med disse sprutene - bruk US XP! Forøvrig kompletterte jeg mitt sprut med dette, står egentlig bare å venter på å bli montert på/i en bil: http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2016Denne passer vel ikke på Type 4 da den tar borti motorblekk...
|
|
|
145
|
Forum / Problemløseren / Sv: T-4 m/CB Perfomance insprut Startsproblemer
|
på: november 17, 2012, 23:42:02 pm
|
Lese verdier går fint, men gud forby om du skulle begynne å lagre nye verdier inn i hjernen med norsk xp på maskina. Det er *.ini fila som er spesiell på norsk windows XP, jeg har hatt mange og lange samtaler med Pat Downs om dette her og vi ble begge enige om at det var lurt med US XP! Nå ligger mitt nye sprut i kottet her, men jeg vet ikke om det er kommet oppdateringer eller om det er problemfritt i win7. På XP må man iallefall kjøre US XP. Mvh Tom R Mitt CB Quick tune funker helt fint. Oppstart gikk helt greit etter å funnet frem til rett PC, byttet fra , til . etc .... P.g.a lekkasje fra girboks ble motor tatt ut før jeg begynte på finjusteringen.
|
|
|
149
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ønske om 12 sekunder gatebil - her har du sjansen!
|
på: november 17, 2012, 00:28:01 am
|
2276 motor bestående for det meste av CB motordeler, fullvekt 1967 Type 1 som kjørte 12.8 på SCC 2012 med feit sjåfør Motor er bygget av JeeRacing, og er nok den beste motoren jeg noensinne har hatt! Kjørt 2 SCC, thats it! Motor bremset 185Hk i benken til Ringstad, men er nok hentet ut noen HK til ved å porte sveisede innsug, pr nå 10.5 i komp. Alt i motor er selvfølgelig avbalansert! Motor: - NOS blokk som er tatt opp for langslag - Sveiset pickup - 84 CB veiv - CB 5.4 H Beam råder - CB Ultralight løftere - CB vaskbart racefilter - Stålomspunnede slanger - Oljekanaler er tatt opp og plugget med plugger for lett rengjøring - Wiseco stempler - Gene Berg 26mm oljepumpe - CB wedgeport med sveisede og matchporta innsug (sveiset av Tekken) - Manton støstenger - Rettskårne kamdrev, usikker på om det er Magnum eller CB - Nye ventiler, fjærer og lashcaps fra CB - IDA 48 - Scat 1 5/8 eksos med A1 muffler - Gene Berg sigature series sump 3.5 quart - Jaycee støtstangrør - Jaycee block off på bensinpumpe - Jaycee reimhjul - CB åndeboks - Pulverlakkert viftehus - Fordeler er MSD med MSD tennpluggledninger. - MSD II coil - Kennedy Stage II trykkplate - Copperhead lamell Vel, dette er motoren som selges, den sitter i bil og kan startes - kjøring er jeg skeptisk til på 205x70 sommerdekk og is Motoren leveres med timeslip og bremsepapirer. Jeg vil ha bud på 55 000,- eller over på denne motoren. Mvh Tom R Tel 916 54034
|
|
|
|