mai 15, 2024, 02:09:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: LavT giriet 1302?  (Lest 4548 ganger)
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #30 på: juli 05, 2010, 23:05:50 pm »

Jeg kjører 15.000 km hver sommer, mye på motorvei, med 1600 motor og 1200 kasse. Har riktignok litt høyere bakhjul enn originalt, men det er ikke få ganger i løpet av sesongen den ligger i 100-110 i 6-7 timer i strekk. No prob.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #31 på: juli 06, 2010, 11:35:56 am »

Hei,

Takk for mange gode svar! Glad

Jeg skal reparere eksoslekkasjen min og begynne å måle turtallet mitt. 3400 er ikke så ille. Men høres mer ut som 5000 fra der jeg sitter.

Takk for deres tid.

Mvh,
Marius
Loggført
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #32 på: juli 15, 2010, 21:45:56 pm »

Nå har vi målt 3200rpm ved 100kmt på 4.gir. Hvor mye sliter dette over lengere tid på en luftavkjølt motor?M
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #33 på: juli 15, 2010, 22:01:23 pm »

oppoverbakke eller nedoverbakke?
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #34 på: juli 15, 2010, 22:03:55 pm »

Turtallsmessig skal ikke dette være noe problem på en ellers frisk og sunn motor. Originalt garanterte fabrikken at topphastighet var det samme som høyeste marsjhastighet.
Loggført
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #35 på: juli 15, 2010, 22:08:00 pm »

oppoverbakke eller nedoverbakke?

klarer bare 100 på flat mark og nedoverbakke.M
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #36 på: juli 15, 2010, 22:09:59 pm »

Høres ikke helt riktig ut. Min 1300 fra 1968 med 40 HK (og dønn original utveksling) klarer 130 på nåla på en god dag med litt hjemlengsel.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #37 på: juli 16, 2010, 00:12:48 am »

Hva er utvekslinga på en 54mod? Samme som en 60-talls 1200?
Filmet min her en dag. Orginal girkasse. Høyt turtall, men den er jo laget for å tåle det.

Her kjører jeg i 80 (litt feil på speedometer) Gliser Man hører vel at den har mer å gi?

Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #38 på: juli 16, 2010, 01:00:49 am »

Ovalen skal ha noe sånt, hvis vi våger og stole på internettet:

1st gear     3,60 :1     
2nd gear    1,94 :1     
3rd gear     1,22 :1    
4th gear     0,82 :1
Reverse      4,63 :1    
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!