mai 04, 2024, 18:13:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?  (Lest 1709 ganger)
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« på: februar 28, 2008, 19:24:29 pm »

Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?

AS,AB,H,HS...   OSV.
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 28, 2008, 19:39:22 pm »

Her skal du ha de fleste.
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/motorenuebersicht.php

Loggført
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #2 på: februar 28, 2008, 19:48:32 pm »

får det ikke til å stemma at en 1500cc har like mange HK som en 1300cc
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: februar 28, 2008, 19:50:43 pm »

1300 dobbelporta AB er hissig den.. ikke undervurder en gammel boblemotor :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: februar 28, 2008, 19:52:33 pm »

Det er nok hovedsaklig for at 1500 har singelport topper og sen 1300 er dobbeltport.
Loggført
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #5 på: februar 28, 2008, 20:15:48 pm »

Går det an å bytte om, slik at 1500ccm får dobbelport toppene til 1300ccm'en? Rekker tunge
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 28, 2008, 21:22:11 pm »

Går det an å bytte om, slik at 1500ccm får dobbelport toppene til 1300ccm'en? Rekker tunge

Det er lettere å bruke 1600 DP topper...Disse passer rett på 1500 sylindre...1300 DP topp må freses opp for å passe...Mindre ventiler er det vel også på 1300 DP topper enn på 1600 DP
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
herulf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1265
Bosted: Lillesand



Vis profil
« Svar #7 på: februar 28, 2008, 21:43:45 pm »

http://www.vwtyp1.com/teknik/alder/index.htm
Loggført

Herulf
47253505
hdettme@hotmail.com
Hvorfor kan ikke alle skrive i profilen hvor di bor?Hæ?
http://boblekameratene.forumakers.com/index.htm
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #8 på: februar 29, 2008, 00:21:16 am »

Enkelt fortalt: Da VW laga 1600-motoren, bestemte de seg for å bruke endel av teknologien fra den på 1300-motoren også (blant annet doble innsugsporter). Dermed fikk 1300-motoren samme ytelse som 1500-motoren, og denne ble overflødig.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!