mai 22, 2024, 05:22:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken årsmodell og betegnelse har denne?  (Lest 1137 ganger)
Zwitter
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Skjelstadmark, Hegra


Vis profil

« på: november 14, 2009, 23:41:09 pm »

Har akkurat hentet hjem en bil som har stått lagret inne i en garasje siden 1972, vognkort og tenningsnøkkel er desverre forsvunnet med tiden. Det er en boble ifra først på 50 tallet, men eksakt år hadde vært veldig greit og funnet ut av hurtigst mulig. Tror kansje det er en såkalt zwitter! Det står -1-0441244 under baksetet, og -1-0465554 på motoren. Noen som klarer og hjelpe meg med dette?
Loggført

Erlend
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: november 14, 2009, 23:47:00 pm »

hvis den har delt bakrute med krom runt vinduene.. og dasch bord som en oval, er det en switter


Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Zwitter
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Skjelstadmark, Hegra


Vis profil

« Svar #2 på: november 14, 2009, 23:55:29 pm »

Hvordan er dashen på en oval da? Er det ikke den som har speedon i midten og hanskerom på både høyre og venstre side da? Dette dashbordet har en stor "grill" på midten og tenningslåsen på passasjersida....
Loggført

Erlend
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: november 15, 2009, 00:11:16 am »

Spennende funn. Har du noen bilder av vidunderet?
Dashen du beskriver med grill i midten er det som betegnes som oval-dash, også brukt på zwitter. Hvis bilen i tillegg har delt bakrute sitter du med en zwitter. Det er kun den første halvdelen av '53-modellene som er zwittere, resten har oval bakrute. Dvs de ble produsert i slutten av '52 og begynnelsen av '53. Ditt chassisnr ser ut til å være fra januar '53 og altså innenfor denne perioden.
Gratulerer!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Zwitter
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Skjelstadmark, Hegra


Vis profil

« Svar #4 på: november 15, 2009, 08:55:59 am »

Takker for suverene svar Blunker Da var det som jeg antok, bilen var en zwitter, og nå vet jeg jo ifra hvilket år også. Takk Takk! Har nok endel arbeid foran meg for og få den til, men første pri er og forsøke og få motor igang, begynte og bli lite komp igjen... Så kommer bremsene, der trengs det nok overhaling av det meste, brukte litt pedal når jeg slapp den av hengeren jeg, dermed ble de stående på Øyerulling Tenkte og få de tingene opp og gå, så jeg kan forsøke og få ut skiltene på den. Da kan jeg jo dra på de nærmeste treffene og vise fram bilen. Så får heller resten taes etterhvert, blir nok ett rullende prosjekt! Skal forsøke og få ut noen bilder her, men vet da f hvordan!
Loggført

Erlend
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!