mai 11, 2024, 15:40:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Knirking i clutch, Karmann Ghia `70  (Lest 1031 ganger)
Shotgun
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 39
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« på: juli 24, 2008, 12:21:17 pm »

I den senere tiden har det oppstått en ganske massiv knirkelyd når jeg bruker clutchen. Det høres ut som det kommer i fra selve pedalstellet, og ikke bakover. Jeg må tydeligvis legge meg ned å skru litt i helga. Er det noen som har en formening om hva det kan være? Det kan jo selvfølgelig være alt mellom himmel og jord, men jeg tenkte kanskje det kunne være noe "enkelt", som er typisk for denne modelen, eller VW generellt.

Kjetil  Glad
Loggført

1970 Karmann Ghia
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1 på: juli 24, 2008, 12:23:11 pm »

Kan det være fjøra som sitter ved pedalen som er litt "tørr"? Lyder har en egen egneskap til å forplante seg i metall.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Shotgun
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 39
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: juli 24, 2008, 12:37:24 pm »

Takk, Käfer. Det koster ingenting å prøve å smøre opp den fjæra. Det høres unektelig ut som det kommer derifra. Vi får prøve.  Glad
Loggført

1970 Karmann Ghia
Shotgun
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 39
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: juli 27, 2008, 00:47:12 am »

Nei, knirken skyldes nok dårlig clutchwire. Har vasket og smurt etter alle kunstens regler, men det hjelper ikke. Med det samme jeg har pedalene av bilen tenkte jeg at jeg skulle pusse og grunne bunnplata der de er festet. Jeg har ikke funnet rust, men etter grundig rengjøring, kommer jeg ned på bart metall enkelte steder. Er det noen som har forslag på en god grunning jeg kan bruke før jeg maler?  Glad
Loggført

1970 Karmann Ghia
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!