mai 10, 2024, 18:20:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EFI - TB/innsug  (Lest 2476 ganger)
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« på: august 20, 2013, 08:00:30 am »

4 injectorer pr. innsug kan jeg forstå, men hvilken fordel med 6stk pr innsug?




Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: august 20, 2013, 08:07:53 am »

Bildet er kun ment som en illustrasjon for å vise alternative dyseplasseringer. Du blokker enkelt dem du ikke skal benytte. Selv fikk jeg han til å kun maskinere hull i den
posisjonen jeg ønsket.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #2 på: august 20, 2013, 08:21:59 am »

Om jeg forstår rett så er kun ett sett borret opp - flere koster pæng...
Men vil det kunne være behov for 3 sett dyser i noe som helst fall? 2 sett kan jeg som sagt se behov for.

Og hva er fordelen med høy vs lav dyseplassering, eller har det kun med plassen å gjøre?

Er dine med innebygde spjeld, eller har du ett singel spjeldhus? Og hvis innebygde, er kvalitet på stag osv bra?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 20, 2013, 08:27:43 am »

Det følger vel med stag, men CSP sitt senterstag funker og. Dyseplassering skal jeg ikke begi meg ut på, men de to laveste plasseringene er "like" med unntak av vinkel inn mot toppen.

Jeg ville valgt de ytre for å få en bedre vinkel inn mot ventilene.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: august 20, 2013, 08:29:05 am »

Om jeg forstår rett så er kun ett sett borret opp - flere koster pæng...
Men vil det kunne være behov for 3 sett dyser i noe som helst fall? 2 sett kan jeg som sagt se behov for.

Og hva er fordelen med høy vs lav dyseplassering, eller har det kun med plassen å gjøre?

Er dine med innebygde spjeld, eller har du ett singel spjeldhus? Og hvis innebygde, er kvalitet på stag osv bra?

Jeg og Wally fikk de to første settene han fikk laget og den gang var det ikke noen prisforskjeller. Sikkert endret idag. 2 - 3 sett med dyser er fint for dem som trenger mye fuel. E85 krever som kjent ca 30% mer sammenliknet med bensin. Sett nr 2 kan feks styres på boost og sett nr 3 kan trigges når du feks skal tilføre lystgass.

Når det gjelder dyseplasseringer så er det mange teorier der ute og du finner mye info på nettet. Mine har "innebygget" singel spjell på 50mm og jeg må si meg fornøyd med kvaliteten. Gasserstaget er bedre en feks det fra CSP. Du finner flere bilder og info her: http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=65&t=141332

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #5 på: august 20, 2013, 09:13:54 am »

Like greit å borre opp alle 3 posisjoner da, så kan man teste litt forskjellig om man får lyst.
Bensin er vel ut... (Hva med å brenne sin egen alkohol?) Osteaktig Men blir vel E85 ja.

Ikke gal pris heller når man regner litt på det... Julenissen, bare send meg et par sånne, full treatment  Kysser
« Siste redigering: august 20, 2013, 10:09:48 am av SixGun » Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #6 på: august 20, 2013, 12:01:24 pm »

Tilleggsspørsmål for eller/og imot:

Innebygde throttle bodies x 2, eller 1 sentermontert TB??

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: august 20, 2013, 13:47:54 pm »

Uten å vite hva som er best (siden jeg ikke har sammenliknet back-to-back), så har jeg landet på innebygde spjell og 52mm ID til min 2110ccm oxyboxer. Har laget eget stag basert på et gammelt scat-stag, men det er mest fordi ikke noe passer på oxyen uten litt tilpasninger uansett, så da tar man det man finner i skuffen. Ender nok opp med å bruke nedre ytre dyseplassering men mine sett hadde alle hullene borret opp, så jeg må plugge de andre.

Her har jeg prøvemontert med dyser på innsiden, men selv med "34hk viftehus" blir det trangt med dyser, fuel rails, stag etc på innsiden:

* mock-up.jpg (142.27 KB. 700x544 - vist 286 ganger.)


Siden plassering på utsiden spruter mer direkte på ventilen også, så blir det slik på min motor i alle fall

« Siste redigering: august 20, 2013, 14:05:24 pm av grelland » Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #8 på: august 20, 2013, 22:51:05 pm »

Er det CB sin tørrsumppumpe du har montert ?

Har vurdert den, men vil gjerne undersøke litt om montering/bruk........størrelse og plassering av tank.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #9 på: august 21, 2013, 05:52:30 am »

grelland: takk for bilde. Ser bra ut  Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: august 21, 2013, 06:58:58 am »

grelland: gasserstaget ditt vil bli "feil lengde" når motoren blir varm..
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: august 21, 2013, 09:35:14 am »

det der var en tidlig mockup for å sjekke klaring mot dyser etc, så nå er det bygd om til bellcrank løsning så da blir det riktig Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #12 på: august 21, 2013, 09:36:23 am »

Er det CB sin tørrsumppumpe du har montert ?

Har vurdert den, men vil gjerne undersøke litt om montering/bruk........størrelse og plassering av tank.

For ikke å hijacke denne tråden, foreslår jeg at du tar en titt litt tilbake i oxy-tråden min, der mener jeg vi diskuterte dette med denne pumpa. Evt kan jeg legge ut litt info i den tråden Blunker
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #13 på: november 02, 2013, 22:42:35 pm »

Dere som har inside information hos produsenten, er disse på gang til type 4?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!