Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
|
63
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker
|
på: august 02, 2008, 21:46:59 pm
|
Takk for det Gudene skal vite at jeg har vært spent på motoren. Den har ikke vært gratis og jeg har aldri gjort dette før, så hjertet banket hardt første gang jeg startet den. Men det ble et kick!!
|
|
|
65
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker
|
på: august 01, 2008, 19:18:32 pm
|
Da er motoren startet. Den går veldig fint og alle ting ser ut til å fungere som det skal. Den går utrolig jevnt og vibrasjonsfritt og river skikkelig på turtallet. Og LYDEN er deeilig!!! Det eneste som bekymrer meg litt er at grenrørene ikke ser ut til å bli like varme foran og bak. Kan dette bety at noe er galt? Jeg har justert tenningen så det er ikke noe med den. Gasserne er satt opp litt fet for innkjøringens del men ikke noe dramatisk. Uansett, nå er kammen innkjørt så nå blir det oljeskift og ventiljustering. Venter fortsatt på bremsedeler så den store innkjøring må vente...
|
|
|
67
|
Forum / Problemløseren / kobling av VDO oljetrykksmåler
|
på: juli 30, 2008, 11:24:15 am
|
Trenger hjelp her. Har nettopp startet min nybygdre 1915 men oljetrykksmåleren funker ikke. Da blir det lite motorkjøring på meg kan jeg love Når jeg slår på tenninga gir den fullt utslag. Kan jeg ha koblet den feil? Det er en VDO måler hvor det er pluss, minus og giverkobling på meteret. I tillegg er sef kobling til pæra. Skal dette ikke være kurant hvor pluss kobles til tenning, minus til jord og giverkontakten til giver???
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Pertronix ignitor ødelagt?
|
på: juli 09, 2008, 17:00:29 pm
|
Har nettopp forsøkt å starte min nybygde 1915 men får ikke gnist. Har satt på Pertronix fordeler med ignitor 2 modul. Flamethrower coil. Har gått igjennom vanlig feilsøking uten at det hjalp. Måler 12v både på coil og i topp på fordeler når tenning er på. Noen tips? Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om modulen/ coil er gåen?
|
|
|
72
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker
|
på: juli 03, 2008, 16:42:25 pm
|
Hvilke årmodell Blinkers fra 911?
Slike blinklys er vel på golf 2 og audi 80 også, sikkert med flere. Selges også som universal på bilxtra... hmm.. jeg hadde porsche 911 blinkere på golfen min jeg da...tøøøft Det gjelder å se det beste i ting ja
|
|
|
75
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker
|
på: juli 02, 2008, 22:14:06 pm
|
En oppdatering. Akkurat nå er det så mye som må gjøres at jeg lurer på om jeg kommer meg på veien i år... Iallefall, motoren er endelig i bilen igjen. Har dratt kabler og prøvd å holde streng orden... Eksosen er montert. Lambdasonden er på plass: Så har jeg jobbet med lakken. Som sagt noen feil ble det. Her er det verste partiet med appelsinhud: Det ble sånn etter litt arbeide: For å få til dette pusser jeg først med 1500 og 2000 papir. Så brukte jeg disse produktene maskinelt: Ellers har en del andre biter kommet på plass som lys: Blinkers fra 911 Blinkers med parklys fra golf Og hovedlys med "angeleyes"
|
|
|
78
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker
|
på: juni 25, 2008, 10:41:50 am
|
Har fått nytt kamera så tenkte det kunne passe med noen bilder: Her er stolene på vei inn: Pedalsettet ble fint synes jeg: Bremsepumpe er hentet fra 944. Med noen biter fra Kercher ble den bolt on: Har fått på plass oljefilteret under bakskjermen: Har fått noen spørsmål om hvordan veivhusventilasjonen er gjort. Her er min løsning: Litt harry - jeg VET det:
|
|
|
81
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Åndeboks og slanger
|
på: juni 23, 2008, 09:59:27 am
|
Hvor lurt er det å montere slangene under? Jeg tenker på at man ved oljepåfylling vil få masse olje i toppene, noe som vel ikke er gunstig??
Ang filter eller slange som utlufting: Jeg mener å ha fått med meg at originalt designet VW avluftingen slik at turbulensen rundt slangen under motoren gjør at den suger ut luft og dermed gir mer effektiv avlufting. Men det er sef mulig at med en åndeboks er det effektivt nok...
Bare mine 2 cent...
Pål
|
|
|
82
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / laderegulator kobling
|
på: juni 23, 2008, 09:48:48 am
|
Jeg har tidligere hatt en (vekselstrøms)dynamo med ekstern regulator under baksetet. Nå har jeg satt på dynamo med intern regulator. Er det sånn at man da drar en kabel til batteriet og ladelampa og lar være å bruke øvrige ledninger, eller er jeg på jordet her??
Pål
|
|
|
85
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / nye fangere som ikke passer på festene
|
på: juni 19, 2008, 22:16:26 pm
|
Skal montere nye fangere på min '74 1303. Men det viser seg at de ikke passer. Jeg har kjøpt en '75 fanger med blinklys for å ha foran - den passer ikke. Bak har jeg kjøpt en '74 fremfanger - den passer ikke (den passer heller ikke foran). Hvordan må dette gjøres?
Pål
|
|
|
87
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Handle fra US and A? ;D
|
på: juni 19, 2008, 08:52:17 am
|
Jeg har bestilt det aller meste fra Unaiten og har aldri hatt noe problemer. Har bestilt deler fra CIP på fredag morgen og hatt dem på døra mandag formiddag. Det var UPS.
Det jeg har sett er at når man f. eks. er i nettbutikken til vwparts.net så vil frakten økes veldig mye når man overstiger enkelte grenser (volum/vekt?). Dette gjør at man må sjekke totalkostnaden nøye for å få best pris. I noen tilfeller kan det lønne seg å betale mer for varen hvor fraktkostnaden blir billigere og vice versa.
|
|
|
88
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker
|
på: juni 18, 2008, 21:19:10 pm
|
Hvor breie bakskjermer skal du ha?? Må vel ha noen breie noen for å komme på utsiden av de "FEITE" hjula!! Jeg er litt usikker men har målt dem til å være 6 cm bredere. Innpresset på 47 gjør allikevel at de ikke bygger så voldsomt ut. Mest morsomt var det å se at 8' felg foran gikk fint uten spacere. Her er klaringen bak:
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker
|
på: juni 18, 2008, 21:16:02 pm
|
Med den magnet-greia der på bensinslangen, så spørs det om ikke drivakslene dine blir lakris-stenger .. Blir helt utrolige effekter med den dingsen der serru´ Ellers ser alt flott ut ! Ja med rett symmetri på bensinmolekylene så blir det fart i sakene, DET er jeg helt sikker på!! Røde strips hjelper visst også... For øvrig er adapterne på vei - blir lagd av et firma i Oslo. Ble bare tull med Kercher når calipernummerne ikke stemte med dem som de selger til sine adaptere. De nektet å gi meg målene sånn at jeg fikk målt om de kunne passe. Så jeg ga f i dem.
|
|
|
|