mai 07, 2024, 04:26:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
61  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er din toppliste på motor-lyd...? på: august 02, 2008, 22:57:30 pm
Ingenting slår en F1 V12! Men må oppleves live...

62  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: august 02, 2008, 22:35:34 pm
Wow, takk for det  Glad
63  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: august 02, 2008, 21:46:59 pm
Takk for det  Glad Gudene skal vite at jeg har vært spent på motoren. Den har ikke vært gratis og jeg har aldri gjort dette før, så hjertet banket hardt første gang jeg startet den. Men det ble et kick!!
64  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: august 02, 2008, 16:07:18 pm
Arti med video...

65  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: august 01, 2008, 19:18:32 pm
Da er motoren startet. Den går veldig fint og alle ting ser ut til å fungere som det skal. Den går utrolig jevnt og vibrasjonsfritt og river skikkelig på turtallet. Og LYDEN er deeilig!!! Kult

Det eneste som bekymrer meg litt er at grenrørene ikke ser ut til å bli like varme foran og bak.





Kan dette bety at noe er galt? Jeg har justert tenningen så det er ikke noe med den. Gasserne er satt opp litt fet for innkjøringens del men ikke noe dramatisk.

Uansett, nå er kammen innkjørt så nå blir det oljeskift og ventiljustering. Venter fortsatt på bremsedeler så den store innkjøring må vente...
66  Forum / Problemløseren / Sv: kobling av VDO oljetrykksmåler på: juli 31, 2008, 15:21:03 pm
Må nok innrømme at jeg hadde feilkoblet. Nå er alt i orden...
67  Forum / Problemløseren / kobling av VDO oljetrykksmåler på: juli 30, 2008, 11:24:15 am
Trenger hjelp her. Har nettopp startet min nybygdre 1915 men oljetrykksmåleren funker ikke. Da blir det lite motorkjøring på meg kan jeg love  Flau Når jeg slår på tenninga gir den fullt utslag. Kan jeg ha koblet den feil? Det er en VDO måler hvor det er pluss, minus og giverkobling på meteret. I tillegg er sef kobling til pæra. Skal dette ikke være kurant hvor pluss kobles til tenning, minus til jord og giverkontakten til giver???
68  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Glof fjørbein på: juli 20, 2008, 23:58:21 pm
Kan bare brukes på 74 mod og fremover. Senker 5 cm.
69  Forum / Problemløseren / Pertronix ignitor ødelagt? på: juli 09, 2008, 17:00:29 pm
Har nettopp forsøkt å starte min nybygde 1915 men får ikke gnist. Har satt på Pertronix fordeler med ignitor 2 modul. Flamethrower coil. Har gått igjennom vanlig feilsøking uten at det hjalp. Måler 12v både på coil og i topp på fordeler når tenning er på. Noen tips? Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om modulen/ coil er gåen?
70  Forum / Problemløseren / Sv: Senking av bakstilling på 1303 S på: juli 06, 2008, 19:41:40 pm
Hvor mye senker ytre splines?
71  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juli 04, 2008, 07:49:42 am
Må borre opp hullene et par milimeter for å få dem til å passe.
72  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juli 03, 2008, 16:42:25 pm
Hvilke årmodell Blinkers fra 911?




Slike blinklys er vel på golf 2 og audi 80 også, sikkert med flere. Selges også som universal på bilxtra...


hmm.. jeg hadde porsche 911 blinkere på golfen min jeg da...tøøøft Gliser

Det gjelder å se det beste i ting ja  Gliser  Gliser
73  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juli 03, 2008, 16:41:38 pm
Strøkent, kantor!

Takk for det!
74  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juli 03, 2008, 11:10:07 am
http://www.autotuning.no/nettbutikk/deler-til-porsche/911-1978---1983/hvite-sideblinklys
75  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juli 02, 2008, 22:14:06 pm
En oppdatering. Akkurat nå er det så mye som må gjøres at jeg lurer på om jeg kommer meg på veien i år... Øyerulling

Iallefall, motoren er endelig i bilen igjen. Har dratt kabler og prøvd å holde streng orden...



Eksosen er montert.



Lambdasonden er på plass:



Så har jeg jobbet med lakken. Som sagt noen feil ble det. Her er det verste partiet med appelsinhud:



Det ble sånn etter litt arbeide:



For å få til dette pusser jeg først med 1500 og 2000 papir. Så brukte jeg disse produktene maskinelt:



Ellers har en del andre biter kommet på plass som lys:

Blinkers fra 911



Blinkers med parklys fra golf



Og hovedlys med "angeleyes"





76  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juni 25, 2008, 11:35:33 am
Den er rett og slett større. Vet ikke nøyaktig hvor mye men stemplene er flere mm større.   
77  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juni 25, 2008, 11:01:59 am
Takk for det  Kult
Venter egentlig bare på adapterne til calipperne og at spindlene foran blir ferdig maskinert...
78  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juni 25, 2008, 10:41:50 am
Har fått nytt kamera så tenkte det kunne passe med noen bilder:

Her er stolene på vei inn:



Pedalsettet ble fint synes jeg:



Bremsepumpe er hentet fra 944. Med noen biter fra Kercher ble den bolt on:





Har fått på plass oljefilteret under bakskjermen:



Har fått noen spørsmål om hvordan veivhusventilasjonen er gjort. Her er min løsning:



Litt harry - jeg VET det:



79  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: laderegulator kobling på: juni 24, 2008, 21:37:29 pm
Takker  Kult

Pål
80  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: laderegulator kobling på: juni 24, 2008, 15:06:39 pm
Så koblet du disse på de to kontaktene på dynamoen? Hva gjorde du på regulatorsiden?
81  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Åndeboks og slanger på: juni 23, 2008, 09:59:27 am
Hvor lurt er det å montere slangene under? Jeg tenker på at man ved oljepåfylling vil få masse olje i toppene, noe som vel ikke er gunstig??

Ang filter eller slange som utlufting: Jeg mener å ha fått med meg at originalt designet VW avluftingen slik at turbulensen rundt slangen under motoren gjør at den suger ut luft og dermed gir mer effektiv avlufting. Men det er sef mulig at med en åndeboks er det effektivt nok...

Bare mine 2 cent...

Pål
 
82  Forum / Teknisk, teori og praksis / laderegulator kobling på: juni 23, 2008, 09:48:48 am
Jeg har tidligere hatt en (vekselstrøms)dynamo med ekstern regulator under baksetet. Nå har jeg satt på dynamo med intern regulator. Er det sånn at man da drar en kabel til batteriet og ladelampa og lar være å bruke øvrige ledninger, eller er jeg på jordet her??

Pål
83  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: nye fangere som ikke passer på festene på: juni 22, 2008, 22:32:23 pm
Ok, skal høre med Unneberg. Takk for svar.

Pål
84  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: kerscher dashboard på: juni 20, 2008, 08:31:05 am
Pga misforståelse har det ikke blitt noe handel.

Det er dette jeg er på jakt etter:

http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/detail.php?id=144

noen?
85  Forum / Teknisk, teori og praksis / nye fangere som ikke passer på festene på: juni 19, 2008, 22:16:26 pm
Skal montere nye fangere på min '74 1303. Men det viser seg at de ikke passer. Jeg har kjøpt en '75 fanger med blinklys for å ha foran - den passer ikke. Bak har jeg kjøpt en '74 fremfanger - den passer ikke (den passer heller ikke foran). Hvordan må dette gjøres?

Pål
86  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juni 19, 2008, 22:13:01 pm
Det skal ikke være noe problem så vidt jeg vet. Spacerne er en del av navet - kan ikke kjøre uten dem iallefall.
87  Forum / Snikk-snakk / Sv: Handle fra US and A? ;D på: juni 19, 2008, 08:52:17 am
Jeg har bestilt det aller meste fra Unaiten og har aldri hatt noe problemer. Har bestilt deler fra CIP på fredag morgen og hatt dem på døra mandag formiddag. Det var UPS.

Det jeg har sett er at når man f. eks. er i nettbutikken til vwparts.net så vil frakten økes veldig mye når man overstiger enkelte grenser (volum/vekt?). Dette gjør at man må sjekke totalkostnaden nøye for å få best pris. I noen tilfeller kan det lønne seg å betale mer for varen hvor fraktkostnaden blir billigere og vice versa.
88  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juni 18, 2008, 21:19:10 pm
Hvor breie bakskjermer skal du ha??
Må vel  ha noen breie noen for å komme på utsiden av de "FEITE" hjula!! Gliser


Jeg er litt usikker men har målt dem til å være 6 cm bredere. Innpresset på 47 gjør allikevel at de ikke bygger så voldsomt ut. Mest morsomt var det å se at 8' felg foran gikk fint uten spacere.

Her er klaringen bak:

89  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juni 18, 2008, 21:16:02 pm
Med den magnet-greia der på bensinslangen, så spørs det om ikke drivakslene dine blir lakris-stenger ..  Osteaktig  Blir helt utrolige effekter med den dingsen der serru´  Blunker 

Ellers ser alt flott ut !  Glad

Ja med rett symmetri på bensinmolekylene så blir det fart i sakene, DET er jeg helt sikker på!! Røde strips hjelper visst også...

For øvrig er adapterne på vei - blir lagd av et firma i Oslo. Ble bare tull med Kercher når calipernummerne ikke stemte med dem som de selger til sine adaptere. De nektet å gi meg målene sånn at jeg fikk målt om de kunne passe. Så jeg ga f i dem.
90  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: juni 18, 2008, 17:08:05 pm
Sakte men sikkert...

Motoren er nesten ferdig:





Alt klart for full flow:





En liten dasj voodoo:

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!