VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: pWolf på april 24, 2010, 18:45:55 pm



Tittel: Ingold - 68´1300
Skrevet av: pWolfapril 24, 2010, 18:45:55 pm
Da ble det endelig Boble!!  68 mod 1300L med 1600 motor  ;D
Litt rust her å der men ikke noe alvorlig!

Bilen hadde en del stickers, bla fra oslo så den har vært i "miljøet" før. Kanskje noen har info å komme med?
Har tat bort de fleste merkene bortsett fra Ingolstadt merke i bakruta, syntes det var kult å la det sitte ;)
Det er også to merker på framskjermene som jeg lot sitte på da jeg mistenker at de er orginale.
Bilen er levert ny Gjøvik, orginal kvittering for "1 stk Boble! følger med  :D

Planen fremover er :  Puma
                              Ett knep ned bak
                              Lakke felger og ´white line dekk´
                              fikse rust, å flekk lakkere
                              
                              Rett å slett shine opp hele vogna!
                              Innvendig så trenger den en god rens å litt omtanke så er det tipp topp!


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: zapperx (Glenn Andersen)april 24, 2010, 22:10:13 pm
Ingolstadt er en knakende koselig by ja ;D


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: pWolfapril 25, 2010, 12:08:18 pm
He he...  ;D tror det hadde vært litt døll å dratt dit, men Audi produseres der, og både Audi AG og quattro GmbH holder til i denne byen visstnok..  ;)


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: pWolfapril 25, 2010, 18:09:27 pm
Mye artig dokumentasjon her... :)


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: pWolfapril 26, 2010, 15:31:13 pm
Hva er kulest på en 68 a? resto eller cal ...   Heller mot resto jeg tror jeg..  Noen tips?


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: pWolfmai 03, 2010, 18:42:35 pm
hva er kjappeste å enkleste måte å få senk på ? Puma eller spindler?  ::)


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: Martinmai 03, 2010, 18:51:02 pm
Hva er kulest på en 68 a? resto eller cal ...   Heller mot resto jeg tror jeg..  Noen tips?
68 resto ;)
(http://i39.tinypic.com/2me1ogl.jpg)


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: Martinmai 03, 2010, 18:54:31 pm
ikke mye som skal til vettu. puma godt ned ev. med spindler, 1-2 knepp bak, litt lavere dekk å en takgrind. thats it


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: pWolfmai 03, 2010, 18:56:25 pm
vi tenker likt ;) resto er kulest ;D  Bussen din er feeet by the way!


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: Martinmai 03, 2010, 19:03:37 pm
vi tenker likt ;) resto er kulest ;D  Bussen din er feeet by the way!
hehehe thanx, smooth look.  8)


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: Martinmai 03, 2010, 19:12:20 pm
denne er egentlig en 69mod. med andre skjærmer-lykter-fangere,  jeg hadde 2 knepp bak på ytre spline, å innsveisede senkere i org forstilling, i bunn med senke dempere.

http://i43.tinypic.com/2lsuog6.jpg


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: zapperx (Glenn Andersen)mai 03, 2010, 19:21:40 pm
Hva er kulest på en 68 a? resto eller cal ...   Heller mot resto jeg tror jeg..  Noen tips?
68 resto ;)
(http://i39.tinypic.com/2me1ogl.jpg)

Ikke heng deg så mye opp i hvilken stil bilen hører under. For noen her inne blir det aldri rett uansett hva du gjør, men min stemme er som martin sin, puma, spindlere, 2 knepp, takgrind +++
Husk at uansett er det DU som skal trives med bilen. Vi andre har bare meninger, og dem skal du ikke bry deg om ;)
Kos deg med bilen ;D


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: Martinmai 03, 2010, 19:27:54 pm
HELT ENIG ZAPP   ;D


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: pWolfmai 03, 2010, 19:51:23 pm
Takk takk zapp :)  Men det er jo så hinsides mye kult å gjør!! ::) Så for å få bestemt meg så henger jeg meg litt på "resto" looken  ;D
 Luftkjølt er det uansett! ;D


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: zapperx (Glenn Andersen)mai 03, 2010, 21:59:03 pm
Men det er jo så hinsides mye kult å gjør!! ::)

Er vel derfor flere av oss her inne har langt mer enn et prosjekt ;D ;D
Resto er finfint, kjør på!!!! ;D ;D


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: eWolfmai 04, 2010, 10:44:37 am
takgrind kan ordnes! :)


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: pWolfmai 04, 2010, 12:54:14 pm
Takgrind er på ønskelista ja :P    Takk for bildene gutta! Skal bestille litt ting å tang til bilen i slutten av mnd så da blir det forandringer etterhvert på den!  :)

tips til hvor jeg kan få tak i dekk med hvite dekksider? sjekket på eiker å de var faens så dyre!! :'(


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: zapperx (Glenn Andersen)mai 04, 2010, 13:21:36 pm
Takgrind er på ønskelista ja :P    Takk for bildene gutta! Skal bestille litt ting å tang til bilen i slutten av mnd så da blir det forandringer etterhvert på den!  :)

tips til hvor jeg kan få tak i dekk med hvite dekksider? sjekket på eiker å de var faens så dyre!! :'(

Gå for løse dekksider, det er mitt tips ;)
Rundt 500 lappen og sitter fint og ser bra ut visst du monterer de riktig.
vwveterandeler, unneberg, hotshop ++ har dette ;D


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: pWolfmai 04, 2010, 13:29:02 pm
oki.. 8) å de sitter godt uansett dekkmerke? ( i forhold til skriftstørelse på dekkene? )


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: zapperx (Glenn Andersen)mai 04, 2010, 14:33:51 pm
oki.. 8) å de sitter godt uansett dekkmerke? ( i forhold til skriftstørelse på dekkene? )

Tja... de sitter vel på de fleste, men om du har for lav prifil vil det se dumt ut og ikke funke så bra. Ned til 65 profil går iallefall bra. Dekksidene blir liggende over skrifta og presser mot dekket og ser bra ut på de aller aller fleste jeg har sett. Orginale dekk med white-side er penere som du sier, men er unødvendig dyre.
Løse dekksider fåes både i smal og brei stripe, hvite, røde ++ :)


Tittel: Sv: 68 mod 1300L
Skrevet av: pWolfmai 04, 2010, 14:55:13 pm
Takk! Da er det bare å prøve! ;D


Tittel: Sv: Ingold - 68´1300
Skrevet av: pWolfjuni 07, 2010, 17:16:57 pm
Da er Atlas white walls bestillt å driver å jobber med å få den lavere.. :P   Par nye dekk foran blir det også!  Lar den være litt små "rat" frem til neste sesong så får jeg se om ikke karosseriet får en aldri så liten lakk jobb til vinteren..

Noen som har montert atlas før? sikkert ikke vanskelig men tips mottas ;)


Tittel: Sv: Ingold - 68´1300
Skrevet av: Reieljuni 07, 2010, 17:54:08 pm


Noen som har montert atlas før? sikkert ikke vanskelig men tips mottas ;)
[/quote]

Jepp det har jeg gjort.... Det går men er litt vrient, tok litt tid på de første dekka gitt...


Tittel: Sv: Ingold - 68´1300
Skrevet av: pWolfjuni 09, 2010, 14:45:39 pm
Kjett å vente på postmannen altså....    ::)  Limes atlas rett på dekket? Åssen fester man de liksom ???

Bestillte smal puma i dag da... får mer å mer vondt av å se Ingold så høy i fronten! ;D


Tittel: Sv: Ingold - 68´1300
Skrevet av: pWolfjuni 14, 2010, 13:22:21 pm
Skal i gang med litt rust stopping, sånn at det holder seg nogenlunde til vinteren..  Etter å ha pusset vekk rust, hva er best å ha på så lenge ??? Rust killer altså...


Tittel: Sv: Ingold - 68´1300
Skrevet av: pWolfapril 16, 2012, 15:03:25 pm
Ja.. her har det ikke skjedd stort.. :D

Ingold blir snart lagt på finn for salg. Men hvis det er noen her som er ute etter litt mer jobb så er det bare å komme hente den!

Følgene må gjøres :

Kanaler bør skiftes (nye følger med)
Hull i innerskjerm bak på begge sider og i bakant ved dørstolpen.
Gulv og batterikassa trenger puss og lakk.
Bremsepumpa er gåen
Speedometeret sluttet å funke i det den ble satt på lagring, mulig den bare har hoppet av el no.
Nytt teppesett
Rens av stoler
4 gir hopper ut. mulig det er kun en justering som skal til.