mai 12, 2024, 17:01:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1600 med DIGIJET sprut fra en golf...er det mulig?  (Lest 1084 ganger)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« på: april 10, 2010, 15:23:33 pm »

Jeg har høgd en golf 1,3i i helga og den har jeg tatt av ett komplett digijet sprut. Med en liten tanke om å eventuelt lettvindt putte dette på en 1600 eller mer t1 motor.

Tenker ikke på at det skal gå noe spesielt fælt eller noe slikt, bare for moro egentlig.

Men, Golfen er 1300ccm og bobla blir uansett 1600, så jeg burde vel bytte dyser til noen litt større, og dermed lure sprutet litt, går dette an eller blir det bare tull. Noen som har peiling?

Hvor likt er dette det fra buss?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 10, 2010, 19:48:33 pm »

skal nok gå greit det.
DIgijet er samme som sitter på WBX i europa. og forsåvidt enkelt sprut.
spruter på alle 4 samtidig og forsignal fra en tenningsmodul.
er ikke sikkert du trenger å rote med dyser , hvilken effekt gir denne golfmotoren??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: april 10, 2010, 20:07:56 pm »

skal nok gå greit det.
DIgijet er samme som sitter på WBX i europa. og forsåvidt enkelt sprut.
spruter på alle 4 samtidig og forsignal fra en tenningsmodul.
er ikke sikkert du trenger å rote med dyser , hvilken effekt gir denne golfmotoren??

Går det å bruke en større luftmengdemåler å se om det klarer å justere seg selv?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: april 10, 2010, 20:35:51 pm »

Golf II 1,3 hadde 55hk mener jeg.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 10, 2010, 21:07:04 pm »

Det stemmer js 55hk. Vil det fungere med litt trim på en 1600? Hva gjorde du med ditt når du hadde det i fastback'n jørn? Hadde du det standard?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 10, 2010, 21:09:32 pm »

Dysene er forøvrig 155
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 10, 2010, 21:19:46 pm »

jeg hadde originalt wbx 2,1 sprut.

155cc/min bør holde lenge .
wbx sprut 165cc/min og 112hk.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!