mai 15, 2024, 09:06:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lufting av bremser  (Lest 4873 ganger)
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« på: oktober 14, 2009, 13:52:19 pm »

Trenger noen tips her. Jeg har skiftet bremsebånd,sylindre og bremseslange på alle hjula, når jeg skal lufte bremsene så pumper jeg til pedalen er hard, så venter jeg i 3 sekunder og pumper igjen så går den helt i bånn. Har luftet alle nipplene ingen tegn til luft. Bremse væsken spruter ut foran, men bak kommer det tregt. Bilen hadde stått lenge og det var tomt med bremsevæske på bilen før jeg begynnte. Noen som kan hjlepe meg her? Glad Bremsebånda ligger på
Loggført

1960 t1
1966 t1
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 14, 2009, 14:02:02 pm »

Trenger noen tips her. Jeg har skiftet bremsebånd,sylindre og bremseslange på alle hjula, når jeg skal lufte bremsene så pumper jeg til pedalen er hard, så venter jeg i 3 sekunder og pumper igjen så går den helt i bånn. Har luftet alle nipplene ingen tegn til luft. Bremse væsken spruter ut foran, men bak kommer det tregt. Bilen hadde stått lenge og det var tomt med bremsevæske på bilen før jeg begynnte. Noen som kan hjlepe meg her? Glad Bremsebånda ligger på
Ja, du beskriver bra... du må få med deg en medhjelper som kan åpne luftepluggene etter tur, når pedalen er hard. dere snakker så sammen om når pedalen nærmer seg botnen, fordi då skal han som har åpnet pluggen stenge den. (skru den igjen) (så pumpes det opp "pedal" igjen) Dette må gjørest gjentatte ganger, helt til all luften som tidligere hadde samlet seg opp i hovedsylinderen har kommet ut igjennom luftepluggene på alle hjulene. Start med bakhjulene og avslutt med framhjulene.
Lykke til Gliser
Loggført
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 14, 2009, 14:14:46 pm »

Ok takk :)Da får jeg prøve det, har holdt på alene jeg, ikke lett det gitt Blunker
Loggført

1960 t1
1966 t1
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 14, 2009, 16:20:45 pm »

Ikke bare det, begynn med høyre bakhjul, deretter venstre, så høyre forhjul, og avlsutt med venstre forhjul.
Loggført
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 14, 2009, 16:28:00 pm »

Hovedpumpa er deffekt Sint Noen som har liggenes? som passer til en 63 t-1? Glad
Loggført

1960 t1
1966 t1
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 14, 2009, 16:35:20 pm »

Hovedpumpa er deffekt Sint Noen som har liggenes? som passer til en 63 t-1? Glad
Ja tenkte meg og det, men siden du hadde pedal i utgangsp. var det nok verdt et forsøk. Typisk når bilene har stått i lang tid.
Loggført
Tom_A
Medlem
***
Innlegg: 206
Bosted: Hamar


Ghost Riders


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 14, 2009, 17:37:36 pm »

Det var verdt et forsøk ja, takk for innspill Glad
Loggført

1960 t1
1966 t1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!