mai 08, 2024, 00:14:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: KUPP!! 1960 1641cc Orgianallakk senket på: januar 18, 2012, 23:17:34 pm
Den kunne jeg ha tenkt meg ja. Flott bil. Er 1641 en pumpemotor?
2  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forskjellen på T1 65 og 66 mod. Noen som kan forklare? på: november 27, 2011, 12:17:24 pm
Takker for svar. Da er det mindre forskjeller enn det jeg trodde. Men har lagt merke til en annen ting; på senkede biler så får man ofte kraftig camber bak og på andre ikke. Skal dette egentlig være likt på alle modeller? Er det sånn at felgene kan gi forskjellig inntrykk her? På noen senkede biler så ser camber mindre ut, men på andre mye.
3  Forum / Snikk-snakk / Forskjellen på T1 65 og 66 mod. Noen som kan forklare? på: november 24, 2011, 19:55:34 pm
Jeg ser at butikker som selger deler har et skille på delene. Ser ofte opp til -65 og 66- og oppover. For meg ser de helt like ut i karosseriet. Men er de det?
Teknisk sett så er vel forstillinga også annerledes. Hva annet? Fordeler ulemper?
4  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Boble 1300 (1915ccm) 70mod selges. på: november 18, 2011, 15:45:08 pm
...og det ene bildet tror jeg er tatt utenfor Oppegård kirke på Svartskog;)
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min Oval på: november 08, 2011, 16:21:06 pm
Er dette orig. ragtop?
6  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 68 modell t1 på: november 07, 2011, 16:05:27 pm
Bilder? Har denne liggende lykter?
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min Oval på: oktober 19, 2011, 22:35:15 pm
Kan du fortelle litt om størrelse på dekk og felg? Og er den bare senket foran? Liker det stuket du har på denne.
8  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 65 Rat til salgs ... på: oktober 13, 2011, 18:22:07 pm
Og tilstanden til motor, samt størrelse?
9  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motor som sitter. på: oktober 12, 2011, 20:37:02 pm
Jeg måtte løsne en snekke-motor en gang som hadde vært under saltvann. Den hadde stått i flere måneder før jeg prøvde å tørne den rundt. Satt selvfølgelig som fy. Tømte en halv boks med WD-40 i begge sylindrene. Dagen etter fikk jeg faktisk fyr på den. Røyk la halve Malmøya Gliser

Diesel som nevnt vil også fungere. Blir nok enda mere røyk Osteaktig
10  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva skjedde?? på: oktober 12, 2011, 20:26:56 pm
Hmmm, kunne jeg bytta regninger i bil, så hadde jeg nok vært eier nå. Har sett en del biler jeg kunne gått for den siste tia. Da ville det vært en til i miljøet Gliser Men det er bare å begynne å spare...
11  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 62modell bobla. rustsveist. 5500kr levert mellom hordaland og austlandet på: oktober 12, 2011, 20:06:41 pm
Bilder sier mere enn tusen ord.
12  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 65 Rat til salgs ... på: oktober 12, 2011, 19:56:22 pm
Ok, hva med stigtrinn?
13  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 65 Rat til salgs ... på: oktober 12, 2011, 08:56:51 am
Er det bulker på høyre side av taket, eller er det bildet som ljuger litt?
14  Forum / Resto-look / Sv: post din resto-looker på: oktober 06, 2011, 21:55:39 pm
og en tur ved de gamle fabrikkene i området Rekker tunge

Hva er det røret på sia av bilen?
15  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hei! Jeg er nytt medlem med en del spørsmål... på: oktober 06, 2011, 21:49:28 pm
Ikke noe som har med tenningen å gjøre? Som feks coilen?
16  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hei! Jeg er nytt medlem med en del spørsmål... på: oktober 06, 2011, 19:16:40 pm
Så var det dette med 6V ja. Hva skal til for å konvertere til 12V? Må også hele ledningsnettet byttes ut? Er det ferdige konverterings kit å få kjøpt?
17  Forum / Snikk-snakk / Hei! Jeg er nytt medlem med en del spørsmål... på: oktober 06, 2011, 09:36:11 am
Har fundert litt på å skaffe meg ei boble som hobby. Har fått et annet syn på disse doningene de siste årene. Merkelig det der, når man bikker 40 så ser man masse sjarm i biler jeg lo meg i hjel av for 20 år siden. På 80 tallet ble det kjøpt inn en del bobler som
1000-spennere som vi kalte det. Dessverre så ble ikke disse så gamle etter litt rally på skogsveier nattestid. Men men, gøy var det Gliser

Økonomien er trang for tiden, så om det blir noe bil med det første får tiden vise. Jeg befinner meg forresten i Follo. Biltypen jeg har falt mest for, er T1 61-67. Stilen min vil være en blanding av callook/rat/retro.

Litt spørsmål:

- er det fy-fy å ettermontere ragtop? (har kun tenkt å bruke bilen sommertid)
- kan bilen senkes uten å måtte bytte dempere?
- hvordan er det å hente inn en bil i fra sverige, må den da være helt original?
- vil alle T1 1600 motor gå rett inn? Liker litt krefter. 1200 og 1300 tror jeg fort vil bli litt slapt.

Flott hvis dere kan hjelpe meg litt. Jeg har sikkert massevis av spørsmål underveis. Faren med det, er at alt blir fort mye dyrerere etterhvert som får mere erfaring Blunker
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!