mai 14, 2024, 00:22:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Full flow og ekstern oljekjøler  (Lest 786 ganger)
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« på: juli 03, 2010, 09:35:08 am »

Har litt problemer med varme på lange turer, oljen ligger gjerne på 100-120C.
Har dypsump og det vil jeg tro holder tempen nede. Nå skal motoren inn i 1303`en min, og den har ekstern kjøler i front. Hvordan skal jeg rute olja? Olja skal ut til frontkjøleren og gjennom eksternt filter.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1 på: juli 03, 2010, 09:49:24 am »

Hei
Først gjennom eksternt filter så frontkjøler og retur blokk.
Slik var det på min.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: juli 03, 2010, 09:51:15 am »

Hvorfor tror du sumpen holder temperaturen nede?
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 03, 2010, 09:57:41 am »

Vel den henger jo godt under motoren, så jeg vil tro luftstrømmen kjøler noen hvertfall, samt 1,5 liter mer olje gjør susen. Men jeg er ingen ekspert Glad


* P1050109.JPG (111.71 KB, 560x420 - vist 114 ganger.)
« Siste redigering: juli 03, 2010, 10:16:53 am av vidar eiane t-111 » Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: juli 03, 2010, 12:05:03 pm »

På min motor har jeg en plate med termostat mellom filterholderen og filteret med to slangestusser på. Den fungerer sånn at oljen blir tvunget gjennom kjøleren når temperaturen går over ca 80 grader, under 80 går oljen direkte tilbake til motoren. Jeg har beholdt resten av systemet originalt inkl kjøleren i viftehuset.
Jeg fikk også 120 grader ved rask motorveikjøring, med ekstern kjøler og termostat har jeg ikke vært over 95. (Målt i peilepinnehull. Dvs øverst i bunnpanna)
Jeg har imidlertid aldri målt topplokkstemperatur så den vet jeg ingen ting om. Toppene kan bli for varme selv om oljetemperaturen er ok.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!