mai 05, 2024, 23:12:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ombygging fra sika til doka og godkjenning  (Lest 1206 ganger)
VW Service Einastranda
Medlem
***
Innlegg: 153
Bosted: eina


Er ikke hobby lengre, blitt en livsstil ;)


Vis profil
« på: oktober 15, 2014, 20:31:33 pm »

Har er spørsmål som sikkert ikke lar seg gjøre, men koster ikke noe og spørre Glad
Hvis man har en  norsk splittsika med papirer, og bygger om denne til en splittdoka kan det da være muligheter til og få godkjent denne med skilter og få registrert den for 5 eller 6 personer?
Papirene og Chassinummeret følger fortsatt sikaen.
Loggført

1962 splittbuss 9 seter
1969 Cab
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 21, 2014, 17:43:49 pm »

Ta kontakt med ombyggingsgruppa i Oslo, de kan sikkert svare på det bedre enn noen andre  Blunker
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 22, 2014, 00:48:15 am »

er da ikkje meir fornuftigt å selga singelkaben og kjøpa seg ein dobbelkab? å bygga om dette vil medføra eit ganske omfattande arbeid + at du muligens må kappa ut deler frå ein doka(feks eit tak) og dermed forsvinner all logikk?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 22, 2014, 07:51:07 am »

er da ikkje meir fornuftigt å selga singelkaben og kjøpa seg ein dobbelkab? å bygga om dette vil medføra eit ganske omfattande arbeid + at du muligens må kappa ut deler frå ein doka(feks eit tak) og dermed forsvinner all logikk?
jeg er helt enig med tistlo på denne.
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 22, 2014, 08:32:29 am »

Hvis målet er å kunne ha med flere, kutt bort midtdelen av planet rett bak kabinen + lag skikkelig drenering og forsterkninger selvsagt. 4 tette vegger i litt bra stål blir jo solid. Sett inn/lag safarivindu så man kan være sosial. Blunker Da får du 4 seter på planet og 2/3 i kabinen. Det går sikkert (?  Øyerulling ?) an å få godkjent....I tillegg bevarer du sikaen OG de som sitter på planet får en litt gøyere tur. Iallefall i solskinn. Her i Bergen er ikke det noe problem. Glad

Om de på planet vil ha luksus, kjører du med kapell. Gliser

Det er planen (som er i konstant endring....) med bay-sikaen min. Iallefall et litt mer overkommelig prosjekt enn å bygge om til doka.....men kult om du får det til selvsagt.

Skulle jeg gjort en SÅ omfattende ombygging ville jeg heller laget noe enda mer spes. Jobben blir jo (nesten) lik med BT og ikke minst sveiseapparatet.....Trippel-kabiner?

Skulle vel funnet plass til denne i garasjen......


* vw-triple-cab.jpg (65.93 KB. 300x449 - vist 157 ganger.)



* 52badff9c2496d848c407211154056b4.jpg (46.4 KB. 500x375 - vist 168 ganger.)

« Siste redigering: oktober 22, 2014, 08:50:30 am av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!