mai 04, 2024, 11:54:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Irs-camber  (Lest 3584 ganger)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« på: april 20, 2010, 15:19:40 pm »

Fikk bobla på hjula idag, og kjørt noen meter.
Blei skikkelig skuffa når jeg parkerte igjen og oppdaga reine svingaksel cambern Trist
Er likt på begge sider...
Er 67 bunn med innsveiste irs fester. Kan det være brakettene som sitter feil?
Tips ønskes sårt...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #1 på: april 20, 2010, 17:22:16 pm »

Er den senket vil du få camber med IRS også. Ikke veldig mye, men klart synbart.
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #2 på: april 20, 2010, 17:31:03 pm »

camber er jo bra!!! jo mer jo bedre!
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: april 20, 2010, 19:20:10 pm »

Er den senket vil du få camber med IRS også. Ikke veldig mye, men klart synbart.

Er ikke senket. 205/70 står kant i kant med skjerm..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: april 20, 2010, 19:21:37 pm »

camber er jo bra!!! jo mer jo bedre!

Joda innen enkelte stiler så, men ikke på denne! Her er det ass up, nose down som gjelder!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #5 på: april 20, 2010, 19:26:27 pm »

Da ligger jo feilen der Henning, stilen!
Loggført

Mvh

Marius
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: april 20, 2010, 19:30:24 pm »

Hmpff..
'Seriøse svar ønskes!! Rekker tunge
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: april 20, 2010, 19:35:46 pm »

Du kan jo heva den(sjølv om den ikkje er senka)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #8 på: april 20, 2010, 19:54:21 pm »

Bobla fikk IRS for å få bedre kjøreegenskaper. Ingen ting er vel mere ødeleggende for kjøreegenskapene enn en skamsenka pendel. Et lite hjørne av bakhjulet har kontakt med asfalten, og bilen skjener hit og dit i humper. (Bump steer på "nynorsk") Ser helt skadet ut også.
Loggført
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #9 på: april 20, 2010, 20:45:51 pm »

Bobla fikk IRS for å få bedre kjøreegenskaper. Ingen ting er vel mere ødeleggende for kjøreegenskapene enn en skamsenka pendel. Et lite hjørne av bakhjulet har kontakt med asfalten, og bilen skjener hit og dit i humper. (Bump steer på "nynorsk") Ser helt skadet ut også.

Performance is nothing
Looks is everything
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #10 på: april 20, 2010, 21:07:00 pm »

Bobla fikk IRS for å få bedre kjøreegenskaper. Ingen ting er vel mere ødeleggende for kjøreegenskapene enn en skamsenka pendel. Et lite hjørne av bakhjulet har kontakt med asfalten, og bilen skjener hit og dit i humper. (Bump steer på "nynorsk") Ser helt skadet ut også.

Performance is nothing
Looks is everything

Mest interessert i både pose og sekk jeg da.
Looken avgjøres av øyet som ser, og mine øyne tåler ikke dekk som ikke har hele flata i bakken..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #11 på: april 20, 2010, 21:54:47 pm »

Camber kan i hvertfall justeres noe, ved de 3 boltene til bærearm/fjærplate. Mener å huske at den retter seg opp hvis du løsner boltene og drar til mens den står på bakken. Ca hvor mange grader er det snakk om ?
Loggført
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #12 på: april 21, 2010, 11:20:07 am »

.....Her er det ass up, nose down som gjelder!

Da har du vinka farvel til kjøreegenskaper uansett...

Sitat
Bobla fikk IRS for å få bedre kjøreegenskaper. Ingen ting er vel mere ødeleggende for kjøreegenskapene enn en skamsenka pendel. Et lite hjørne av bakhjulet har kontakt med asfalten, og bilen skjener hit og dit i humper. (Bump steer på "nynorsk") Ser helt skadet ut også.

Enig at en skamsenka pendel gir dårlige kjøreegenskaper, men en moderat senka pendel gir ikke det.. Moderat senk med IRS er gull!
Bump steer får du vel pga feil vinkel på styrestagene i forstilling.
Loggført

73 GTV
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #13 på: april 21, 2010, 12:23:14 pm »

Du er altså ute etter å rette opp hjula?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #14 på: april 21, 2010, 12:53:36 pm »

.....Her er det ass up, nose down som gjelder!

Da har du vinka farvel til kjøreegenskaper uansett...


Ja stemmer, akkurat som at man har vinket adjø til kjøreegenskapene pga bakmotor....  som kjent mye bedre med midt motor.
« Siste redigering: april 21, 2010, 13:31:39 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #15 på: april 21, 2010, 13:25:28 pm »

Pendelakselbiler kan styres ved forskjellig pådrag i sving.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #16 på: april 21, 2010, 15:48:55 pm »

Du er altså ute etter å rette opp hjula?


jupp
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #17 på: april 21, 2010, 20:19:34 pm »

Du er altså ute etter å rette opp hjula?


jupp

Fått hjula rett, men ble kanskje i overkant høy... Rekker tunge


* HPIM1584.JPG (106.78 KB, 640x480 - vist 189 ganger.)

* HPIM1583.JPG (105.62 KB, 640x480 - vist 210 ganger.)
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #18 på: april 21, 2010, 20:28:47 pm »

Plass til meir gummi då, vettu.  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #19 på: april 21, 2010, 20:30:35 pm »

Hvor var fejlen?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #20 på: april 21, 2010, 21:27:21 pm »

Har heist den ett knepp, men det ble altfor høyt. Sitter 205/70 der nå, og noe større ville vel være å overdrive.
Blir nok justerbare fjærplater neste, så får jeg finjustert uten å skru en hel dag.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #21 på: april 22, 2010, 01:16:33 am »

Litt negativ camber bør du uansett ha bak - da  blir camber ca null ved motorveishastighet...
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #22 på: april 22, 2010, 07:30:15 am »

Kansje litt vel bredt med 6,5" felger?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #23 på: april 28, 2010, 11:27:12 am »

Du bør nok gjøre som knasten sier.
Ta ett sett bærearmer og bor ut punktene på dempertårna for så og sette det høyre demperfestet oppå venstre arm og motsatt når du da setter høyre armen på venstre side blir camberen rett når bilen er mye lavere, jeg har ikke prøvd ut det der men det er visst ett gammelt triks, om bilen da blir for lav er jo det ett problem da....

Ser ut som om noen har sveist på braketten for den foringa innerst på feil plass, ingen bil med irs er så høy!?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #24 på: april 28, 2010, 12:31:24 pm »

Ser ut som om noen har sveist på braketten for den foringa innerst på feil plass, ingen bil med irs er så høy!?

Vippepunktet er uansett enden av fjærplata, du skal flytte den innerste endel før du heiser bilen 4 cm helt der ute...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #25 på: april 29, 2010, 08:56:14 am »

Ser ut som om noen har sveist på braketten for den foringa innerst på feil plass, ingen bil med irs er så høy!?

Vippepunktet er uansett enden av fjærplata, du skal flytte den innerste endel før du heiser bilen 4 cm helt der ute...

Ja men man skal vel ikke endre så mye der inne før camberen blir annerledes.
Og henning har jo nå heist bilen til han har fått 0 i camber.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #26 på: april 29, 2010, 09:25:10 am »

Er drittlei det meste med denna bilen her nå, så denne blir degradert med 1200 svingkasse. Vet ikke hva som var planen for han som sveiste inn irs festene. Mulig han ville ha den så høy....
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!