mai 04, 2024, 15:15:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp??  (Lest 3715 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« på: august 15, 2008, 20:53:17 pm »

Hva skjer med motoren her? når jeg starter fyker den til himmels i turtall så stopper den??? Hæ
http://s307.photobucket.com/albums/nn314/1302_s/?action=view&current=SANY0121.flv
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: august 15, 2008, 22:03:16 pm »

Det virker som den får for lite av noko... Hadde ikkje du justert forgassaren???
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 15, 2008, 22:11:38 pm »

får for lite ja..det hører jeg, og
 den er justert til grunninnstillinger
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: august 15, 2008, 22:12:17 pm »

Bensinpumpa? Tvilende
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #4 på: august 15, 2008, 22:26:03 pm »

hørtes nesten ut som han bare gikk på den bensinen som er i gasseren.
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 15, 2008, 22:30:08 pm »

bensinpumpa funker som bare det og det er bensin i kammeret men altså plutselig fyrer den og så slokker den så må jeg pumpe meg i hjel så plutselig kommer den tilbake
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: august 15, 2008, 22:30:38 pm »

tror ikke den går på alle
Loggført
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #7 på: august 15, 2008, 22:43:17 pm »

høres jo ut som han går tom da egentlig så du må pumpe frem mer igjen. selv om han går på 3 skal den gå for sleit med det selv.
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 15, 2008, 22:46:31 pm »

ja det er også no..den går bare på 3..hva gjør jeg med det? hva sjekker jeg? hvordan finner jeg ut hvem som funker og eventuelt hvem som ikke gjør det
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #9 på: august 15, 2008, 22:54:39 pm »

sjekke pluggledningene. får du den til og gå kan du nappe av en og en. hvis ikke setter du en plugg i ledningen og legger mot gods og får en til og kjøre litt på startern. så ser du om d er gnist.jeg hadde litt problemer med 4'ern på min.
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 15, 2008, 23:03:54 pm »

aha prøver det da... men først ssc
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #11 på: august 15, 2008, 23:07:46 pm »

ok. skal dit jeg og har jeg tenkt Glad
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #12 på: august 20, 2008, 15:14:06 pm »

Ok alle sammen Forslag hittil er: Bensinpumpa(utelukket)
                                              Tenninga (hva gjør jeg for å sjekke denne?)
                                              Pluggene (er nye skal sjekkes)
                                              Fordeler (hvordan sjekker jeg den?
                                              Vakumlekasje
                                              Håper på hjelp og innspill

                                             Hvis står med bilen foran meg hvilke plugg er nr 1? 2? 3? 4?
                                                Sånn   3       1
                                                         4      2  ??
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #13 på: august 20, 2008, 16:22:01 pm »

Det er ikke falskluft det er snakk om? prøv å spray litt startgass rundt i motor rommet å se om ruser opp (om du får den til å gå da..

mener rekkefølgen er  slik: 4   3
                                    2   1
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #14 på: august 20, 2008, 20:59:13 pm »

vet at tenningsrekkefølgen er 1-4-3-2 men hvor sitter sylinder nr 1? nr2....? altså hvis jeg blåser litt startgass i motorommet mens den går og se om den ruser seg?, men det kommer jo inn i luftfiteret når jeg sprayer i motorommmet da
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #15 på: august 20, 2008, 21:03:22 pm »

kjøp deg en haynes-bok....
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: august 22, 2008, 20:27:12 pm »

kjenn på eksosrørene helt intil hver sylinder etter at du har kjørt motoren i ett min
da kjenner du raskt hvilken som ikke tenner

startgass bruker du i konsentrert mengde under forgasser rundt skjøten og på samme måte ved toppene.
da går det an å finne ut hvor den eventuelt lekker.

ikke åpne luke og spray ned i motor rommet nei Blunker


Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #17 på: august 22, 2008, 21:07:47 pm »

har lett etter haynes bok finner ingen om 1302 liksom
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #18 på: august 22, 2008, 21:23:22 pm »

Er det ikkje denne det er snakk om då?

http://www.amazon.com/Beetle-Karmann-through-Models-Haynes/dp/1850107297/ref=pd_bbs_sr_2?ie=UTF8&s=books&qid=1219436425&sr=8-2
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #19 på: august 22, 2008, 21:30:00 pm »

se der fant du den gitt...takk
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #20 på: august 22, 2008, 21:34:41 pm »

Når du fyrst handler på amazon, så kjøper du sjølvsagt med deg eit par andre bøker!! Er jo så svinbilligt i forhånd til norge!!! Sist eg kjøpte betalte eg 500kr inkl. frakt for bøker som kostar over 1500+frakt i norge Sjokkert
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #21 på: august 22, 2008, 21:36:19 pm »

ja hehe godta meg på msn crister msnen min rikard.volvo.940@hotmail.com selvom jeg har lagt deg til
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #22 på: august 22, 2008, 21:39:02 pm »

Du er lagt til tempo-frelst@hotmail.com !!! Sidan detta er eit offentligt forum: Legg meg til!! Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #23 på: august 22, 2008, 22:11:38 pm »

ikke ta dette personlig da Glad
men gliste litt når jeg så den:)

How to Keep Your Volkswagen Alive 19 Ed: A Manual of Step-by-Step Procedures for the Compleat Idiot (Paperback)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #24 på: august 22, 2008, 22:15:27 pm »

Det er ei god bok ivertfall Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #25 på: august 22, 2008, 22:25:36 pm »

gliste jeg også...nå føler ikke jeg meg som en comleat idiot da
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!