VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Erlend / bug66 på august 05, 2014, 15:26:08 pm



Tittel: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Erlend / bug66august 05, 2014, 15:26:08 pm
Må nye snekker justeres før bruk? Satt i en ny trw idag, med 10cm slakk på rattet. Strammet både under og over, i alle styreutslag.. Og gjort det etter boka..


Tips?


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: BeetleBugaugust 05, 2014, 15:27:48 pm
Tips?

Ja, du skulle aldri ha kjøpt en TRW styresnekke.


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Erlend / bug66august 05, 2014, 15:31:40 pm
Konstruktivt kalle..


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: BeetleBugaugust 05, 2014, 15:43:24 pm
Konstruktivt kalle..

Kanskje ikke men allikevel helt sant.

Du sjekket såklart at den var pakket med skikkelig egnet fett og ikke noe tynnflytende smørje?


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Erlend / bug66august 05, 2014, 15:53:20 pm
Konstruktivt kalle..

Kanskje ikke men allikevel helt sant.

Du sjekket såklart at den var pakket med skikkelig egnet fett og ikke noe tynnflytende smørje?

Ja det er sjekket.

Aksialslakk (store bolten under) er justert inn og lilleskruen er tightet inn med en kvart omdreining.


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Tistloaugust 06, 2014, 23:58:43 pm
vansklig å forstå kva som er grunnen til at desse snekkene er i handelen , igrunn. i dei fleste tilfeller endar ein opp med meir slark i den nye enn med den gamle orginale. virkar som dei aller fleste er laga mandags morgon eller fredags ettermiddag. har vert borti 4 sånne TRW snekker og kun 1 har fungert tilfredstillande ut av boksen. 2 av dei har eg klart å justert inn, og delvis mysta sjølvoprettinga, og den siste var skrot ut av boksen..
overhaling av dei gamle er for meg einaste alternativ..

men ser du skriver "lilleskruen er tightet inn med en kvart omdreining", denne skal du skru inn til den sovidt møter motstand,men vist da i ditt tilfelle var 1/4 omdr. so er jo saken biff


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: FooZaugust 09, 2014, 07:22:34 am
vansklig å forstå kva som er grunnen til at desse snekkene er i handelen , igrunn. i dei fleste tilfeller endar ein opp med meir slark i den nye enn med den gamle orginale. virkar som dei aller fleste er laga mandags morgon eller fredags ettermiddag. har vert borti 4 sånne TRW snekker og kun 1 har fungert tilfredstillande ut av boksen. 2 av dei har eg klart å justert inn, og delvis mysta sjølvoprettinga, og den siste var skrot ut av boksen..
overhaling av dei gamle er for meg einaste alternativ..

men ser du skriver "lilleskruen er tightet inn med en kvart omdreining", denne skal du skru inn til den sovidt møter motstand,men vist da i ditt tilfelle var 1/4 omdr. so er jo saken biff

Har du tilgang til en grei video/forklaring på justering av orginal styresnekke?
Jeg har en liten instruksjon i restaureringsboka jeg har, og det funket fint for å få bort frigang i styresnekka mi,
men vil gjerne låre litt mer om denne, så jeg kan føle meg trygg på evt framtidig justering.
(info rundt innmat i snekka hadde vært supert)  :)


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Huleboaraugust 24, 2014, 18:48:24 pm
Youtube e fint. https://www.youtube.com/watch?v=8Btb5KedXb4


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Erlend / bug66august 24, 2014, 19:03:57 pm
Alt er prøvd. Det er bare TRW som er crap.


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: wide5august 31, 2014, 07:07:53 am
Nå husker ikke jeg i farta når de endret fra tykk til tynn aksling ut av styresnekka.
Men kunne du bruke den pitman armen du hadde fra Før? Eller måtte du få tak i en nyere type?
de trw snekkene kommer jo bare til nyeste modell pitman.
greia er uansett at med disse får du ikke strammet pitman armen nok på akslingen ut av styresnekka.
Dette er litt sært, men bolten du strammer armen med er jo delgjenget. Denne bunner på gjengene Før den har klart å klemme armen fast i akslingen. Fy fader som jeg styra med dette en gang i tiden.
Men så gjenget jeg den bolten etpar runder til, og vips så var bilen tight og fin på rattet. Dette har jeg vært med på å gjøre med flere biler.
Det tok meg lang tid og mye banning på å finne dette ut.
Men jeg lå under bilen og rugget på hjulene. Da så jeg fysisk at pitman armen slarket frem og tilbake på akslingen.
Helt fjernt at de er sånn, men løser seg fint med annen bolt eller litt lenger gjenge.


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Erlend / bug66september 05, 2014, 20:40:48 pm
Skjønner hva du mener. Kan jo sjekke ut dette i vinter.

Men lå under og så på snekka når rattet ble vridd rundt, og det så ut som det er inni snekka problemet er..


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Kjetil Limaseptember 05, 2014, 20:49:43 pm
Jeg kjøpte min snekke i uk på machine7. Sikkert samme driten, lekker olje som en sil. Tenkte jeg skulle montere den gamle snekka i vinter jeg. Bortkasta penger.


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Erlend / bug66september 05, 2014, 21:07:27 pm
Får prøve å finne en NOS


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: Hot Owlseptember 05, 2014, 23:55:00 pm
Regner med du har lest den definitive tråden på styresnekker?
Hvis ikke er den nok verd en titt.
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,19621.0.html

Innlegg nr.18 og ut er gull.


Tittel: Sv: Førstegangsjustering styresnekke
Skrevet av: wide5september 07, 2014, 09:05:11 am
Det skal sies.
Selv om jeg i sin tid fant ut dette med bolten og greier. Så er det ikke dermed sagt at jeg er stor fan av de reorosnekkenene.
prøv å finn en god original en..

Petter