mai 14, 2024, 14:16:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: komperasjons test  (Lest 1113 ganger)
karius71
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« på: april 16, 2013, 13:41:11 pm »

hei er det ingen her inne som vet å mye trykk det skal være pr sylinder på en 1600 orginal motor? er en grei ting å begynne med synes jeg når en ikke vet hvorfor motoren ikke går helt greit. pga da finner en jo ut om motoren er utslitt rett å slett.eller om en ventil henger eller noe. har selv liten erfaring med vw. men hvis ingen her vet det må jeg jo bare se om alle sylinderene ligger på ca likt trykk å ta det derfra.bobla virker som den liker dårlig med en gang den får litt motstand. har nettopp kjøpt denne bobla så har mye jeg må sjekke men synes det er greit å begynne med en komp test å ta tingene derfra. håper noen kan hjelpe meg med spørsmålet mitt. har skrudd mye på andre merker men utrolig lite på boble.mvh eirik
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: april 16, 2013, 14:51:51 pm »

kompresjonen er nok ikkje grunnen til at den går dårlig med motstand, mest typisk er heller dårlige tenningsdeler eller at fortenninga ikkje henger med(dvs vakumoptrekket på fordeleren) sistnevnte sjekker du ved å suge i slangen som går inn på forgassaren og ser at plata flyttar seg fint nedi fordelaren og går tilbake. bytt slangar vist dei er dårlige. membranen i vakumklokka kan ha tatt kveld.

ellers er da då ventiljustering, ny stift og kondensator, lokk,rotor og pluggkablar og pluggar som er tingen, samt justering av ny stift og justering av choke og blanding på forgassaren. er det dobbelport sjekk ogso at gommikusene på innsuget er heile. dei pleier å morkna.

vist den går veldig dårlig med motstand men kan rusast opp med clutchen inne so kan ogso bensinpumpa vera sleten
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Saxer
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #2 på: april 16, 2013, 16:10:25 pm »

Har hatt mye av de samme problemene Trist
Jeg er langt fra en erfaren mekker og har fått mye hjelp av tips her inne :-)
Mange som har god peiling her :-)
Har sjekka over det som blir nevnt i forrige innlegg.
Skal nå sjekke ventiljusteringen og kompen.
Har forstått det som kompresjonen bør være over 6 bar og ikke for stor forskjell
på sylinderne.

Lykke til.
Loggført

72 modell Fastback
71 mod 1302S
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: april 16, 2013, 17:43:43 pm »

 Glad


* Komp (Custom).JPG (63.3 KB, 800x278 - vist 85 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Trygve
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: Vormedal


Vis profil

« Svar #4 på: april 16, 2013, 22:17:43 pm »

bare suppplere.... bensinfilter....
egen erfaringe Gliser
Loggført
karius71
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: april 18, 2013, 14:42:12 pm »

takker for svar. synes alltid det er greit å vite at kompen er riktig. for er den i orden kan en begynne med andre ting synes jeg. er ikke vits i å streve rundt masse å så tar en komp test så finner en ut det ikke er komp på en av sylinderene da er det masse arbeid forjeves. Glad
Loggført
karius71
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: april 28, 2013, 18:59:02 pm »

hei sjekket kompen på min motor å der lå sylinderene på 10 bar. å så lurer jeg på om tennings rekkefølgen var feil den var 1.3.4.2 men lurer på om den skal være 1.4.3.2. fant ut jeg har noe problemer med vakum klokka så må nok bytte den. men er rart er utag til vakum slange både foran å bak på vakum klokka noe som vet noe om dette? mvh eirik
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: april 28, 2013, 22:55:43 pm »

dei doble vakumklokkene er oftare defekt enn dei enkle. du kan forsovidt setta på ei enkel vakumklokka istadenfor. tenningsrekkefølga er 1432. står på dynamofoten forøvrigt.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!