mai 09, 2024, 23:24:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Returbensin til tank....  (Lest 1352 ganger)
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« på: mars 29, 2009, 16:25:38 pm »

Er det noen der ute som har montert retur fra trykkregulator til orginal tank?
Kcl selger tankuttak som gjør det mulig å montere 8mm tilkobling uten å sveise,bare skru....noen som har prøvd dette?

mvh øyvind
Loggført
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #1 på: mars 29, 2009, 21:04:32 pm »

Ser cb selger en T kobling som kan monteres på tankutløp,men hvordan går dette når en pumpe leverer 65 psi.Vil bensinen "skumme"?kjører med malpassi trykkregulator....

Loggført
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #2 på: mars 30, 2009, 07:23:30 am »

Jeg har den CB T-koblingen liggende.

PM
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: mars 30, 2009, 10:04:50 am »

jeg bruker den t-koplingen fra cb, men jeg brukte det originale røret inni tunnellen som retur, og det viste seg at det røret hadde små pinholes i seg, som ble synlig da jeg trykksatte det med bensin...

Men etter det jeg har lest meg frem til fungerer det greit med slikt t-stykke.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: mars 30, 2009, 10:18:30 am »

jeg bruker den t-koplingen fra cb, men jeg brukte det originale røret inni tunnellen som retur, og det viste seg at det røret hadde små pinholes i seg, som ble synlig da jeg trykksatte det med bensin...

Men etter det jeg har lest meg frem til fungerer det greit med slikt t-stykke.

Jeg har også tro på at T koblingen virker, men har ikke vært helt overbevist før. Men nå skriver du at trykket i returen din ble så høyt at røret sprakk (for det var tett først slik jeg husker det) Det tyder vel på at det ikke er helt "fri løpe" tilbake til tank?
Som et tanke eksperiment; om du ikke hadde koblet returen inn i T-stykket, men bare latt retur røret gå til friluft... hadde røret sprukket da?

Loggført

Speed is no substitute for direction
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #5 på: mars 30, 2009, 18:29:06 pm »

Bestillte en tankgjennomføring hos kcl(kolberg caspari lautum) i dag.Tror dette fungere slik at man borrer et hull i siden på tanken eller på topp om man ønsker.I hullet setter du inn en gummihylse som er kon.Gummihylsen vil ekspandere når du setter inn bolten med rørgjennomføringen i å tette.Innvendig rør er 6mm,utvendig 8mm.Tror dette er utstyr som egentlig er beregnet på dieselvarmere ol.Tror dette blir bedre enn å bruke et slik T stykke.....

mvh øyvind
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: mars 30, 2009, 18:34:36 pm »

jeg bruker den t-koplingen fra cb, men jeg brukte det originale røret inni tunnellen som retur, og det viste seg at det røret hadde små pinholes i seg, som ble synlig da jeg trykksatte det med bensin...

Men etter det jeg har lest meg frem til fungerer det greit med slikt t-stykke.

Jeg har også tro på at T koblingen virker, men har ikke vært helt overbevist før. Men nå skriver du at trykket i returen din ble så høyt at røret sprakk (for det var tett først slik jeg husker det) Det tyder vel på at det ikke er helt "fri løpe" tilbake til tank?
Som et tanke eksperiment; om du ikke hadde koblet returen inn i T-stykket, men bare latt retur røret gå til friluft... hadde røret sprukket da?



røret sprakk ikke, det sprutet ut fra små pinholes, antakelig som resultat av rust/korrosjon, og siden jeg ikke har kjørt denne bilen på 10 år, så husker jeg rett og slett ikke om det lakk bensin i røret før heller. Det var så mange rare lukter og lyder i bilen på den tiden....

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!