mai 14, 2024, 04:54:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking av 71 1303  (Lest 1336 ganger)
amrod71
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Karmøy



Vis profil
« på: juni 26, 2013, 20:29:03 pm »

Hei
 
har en 71 model 1303 men orginale fjærer. vill senke denne mest mulig men fremdeles kunne kjøre over fartshumper å div uten problemer noen så kan hjelpe meg med hvor mye eg kan senke den?
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1 på: juni 26, 2013, 21:30:06 pm »

Hvor lavt vil du? Du kan bruke 5cm senkefjører, justerbare fjørskåler og annen demper, eller det beste (som koster mest), coilovere, senker til ca 8 cm.
Min 03 fra -74/-75 er senket med senkefjører som er "modifisert".
Sjekk www.unneberg.bil.no de har forskjellig, og Hot Shop, de har coilovere.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
amrod71
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #2 på: juni 28, 2013, 18:55:39 pm »

Tenkte ein plass mellom 5 og 8 cm hvordan er din å kjøre med?
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #3 på: juni 28, 2013, 21:48:28 pm »

Stiv og humpete, men kryper fint over fartsdumper. Godt grep i svinger og ligger godt på veien. Min er vel knapt 10 cm senket.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #4 på: juni 28, 2013, 23:31:49 pm »

Min er senket med coilovere  og er rundt 8 cm lavere enn originalt med coiloverne på topp. Den har god komfort samtidig som den er leken og fin i svinger. Med coilovere føles den ikke som stiv og humpete, noe den gjorde når jeg kjørte med senkefjører og korte dempere.

Kan fortsatt slippe den ned 10 cm til, men da ligger den på bakken, så har store justeringsmuligheter med coilovere iallfall. Sjokkert
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 29, 2013, 07:46:30 am »

Har prøvd med en del forskjellige kombo`er foran på 1303. Bobla er jo som kjent ikke akkurat tung foran, så det å stive opp bilen veldig foran er ikke da særlig lurt hverken med tanke på kjørekomfort eller veigrep. Kjøp de coiloverne som har røde koni-dempere. De funker fint. Juster gjerne bilen et stykke ned i høyde foran, men juster ikke demperne alt for stivt, da bare hopper og spretter bilen foran og da blir det som sagt både dårlig kjørekomfort og veigrep.

Og en annen ting, du skriver 71 modell 1303  Hæ  Ble ikke laget noen 1303 i 71... Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: juni 29, 2013, 08:02:04 am »

Jeg opplever at problemet er styringen, og ikke bakkeklaringen. Hvis du har normal rulleomkrets på forhjulene dine så begynner styringen å låse seg i sving ved dumper når bilen begynner å bli lav. Dette skjer på 74-> forstillingen, og jeg kan ikke helt se hvorfor det ikke skulle være et problem på den tidlige forstillingen også.
Loggført

Speed is no substitute for direction
amrod71
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #7 på: juni 29, 2013, 08:31:52 am »

Beklager det er en skrivefeil.. Men takk for gode innlegg:)
Loggført
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 29, 2013, 14:19:44 pm »

Er litt mindre problemer med det på den eldre forstillingen, da den har andre fjærbein og spindler.
Et par andre deler som stadig vekk anbefales når man senker disse bilene er foringer til stabstaget som gir mer castervinkel (caster fix bushings). Man mister dessverre litt caster når man senker. Har satt sånne på min 1302, og er godt fornøyd med dem. Kjennes mer stabil og retter opp bedre.

Her finner man mye rart av forstillingsdeler til 1302/1303, eller "super beetle" som cowboyene kaller den.
http://toplineparts.com/
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 29, 2013, 17:29:51 pm »

Er litt mindre problemer med det på den eldre forstillingen, da den har andre fjærbein og spindler.
Et par andre deler som stadig vekk anbefales når man senker disse bilene er foringer til stabstaget som gir mer castervinkel (caster fix bushings). Man mister dessverre litt caster når man senker. Har satt sånne på min 1302, og er godt fornøyd med dem. Kjennes mer stabil og retter opp bedre.

Her finner man mye rart av forstillingsdeler til 1302/1303, eller "super beetle" som cowboyene kaller den.
http://toplineparts.com/

Jepp. Særlig foran er det viktig med urethane-foringer. Bare pass på å smør dem GODT inn med lithium-fett hvis du ikke vil knirke rundt med bilen din.
Eneste sted hvor jeg har hatt dårlig erfaring med urethane-foringer er de ytterste "smulteringene" på bakstillinga. Der fikk jeg ikke bort knirkelyd selv med mye lithium-fett.
Særlig de indre foringene på forstillinga er et must å skifte da disse har en del belastning frem-tilbake.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!