700
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekasje bakaksel
|
på: august 31, 2009, 14:55:01 pm
|
Bare sørg for at du etterfyller girkassen med olje når jobben er gjort! Bilen må være i plan, og så fyller du på til oljen kommer til kanten på påfyllingshullet.
|
|
|
701
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / 1302 S ønskes
|
på: august 30, 2009, 18:45:04 pm
|
Har nå sett etter en 1302 S en god stund, uten å finne den rette. Tenker at jeg etterlyser en slik her! Bilen bør være i god stand, og EU-godkjent. Minst mulig rust, helst ingen... Ser for meg en som har: Polstret dash, skivebremser fremme, høye seter, god 1600-motor og gravsteinslyktene med ryggelys. Hengerfeste er også greit å ha, men ikke et must! Fargen er ikke så viktig. Vil IKKE ha et prosjekt der jeg må skru meg halvt ihjel, men noe småfix er greit. Følger med på Finn og Autodb. Pris? Håper å få tak i den rette innenfor 20-25k. Høres dette helt utopisk ut, eller finnes denne?? Har du den jeg leter etter? Send evt bilder og beskrivelse til jhe60@start.no
|
|
|
702
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1972 1302 Jubilee, pengesluk eller spiker etter 20 års hvile?
|
på: august 30, 2009, 14:41:23 pm
|
Uansett er det viktigste om DU synes at det er verdt arbeidet. Bilen kan du alltids selge, hvis du ikke vil gjøre jobben. Alltid noen som er villig til å hive seg på, med mindre det er et helt håpløst prosjekt, men her ville det gjort seg å få lagt ut bilder, så kan man få en bedre mulighet til å vurdere det. Uansett, lykke til!!
|
|
|
704
|
Bruktbørsen / Deler selges / Picnic-koffert til salgs.
|
på: august 26, 2009, 13:59:36 pm
|
Med innhold til salgs. Selges for en bekjent, som har en viss prisforventning, vi får se om den prisen oppnås. Hvis ikke, forbeholdes retten til å trekke kofferten fra salg. Om innholdet er originalt og/eller komplett er uvisst, men jeg synes det ser bra ut. Kofferten er noe patinert, og har et knekt hengsel.
Eventuelle bud i tråden, slik at de er synlig for alle.
|
|
|
706
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gnisselyd fra bakakselen
|
på: juni 10, 2009, 12:21:13 pm
|
På trommelen din så er det vel eit hol, stemmer det? isåfal er det berre å rotera til holet treffer ein av justeringstjernene inni trommelen. så bruker du eit skrujern og vipper stjerna opp/ned alt etter som kva side det er. Då justerer du bremsebånda inn og ut. MEN det er ikkje nødvendigt egentlig.. eg berre drar trommelen rett av. går fint det, men når den skal på igjen, må det justerast inn!
Hvis du kan dra trommelen rett av, er ikke bremsene litt dårlige da? Båndene skal vel ligge litt inntil, eller?
|
|
|
707
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gnisselyd fra bakakselen
|
på: juni 09, 2009, 12:48:32 pm
|
Ikke store jobben. Av med hjulet. Trekk ut splinten, frem med latmannsarm og 36 mm, så løsner du kronmutteren. Juster inn bremsene og trekk av trommelen. Vips, så har du fullt innsyn i hvordan bremsene dine ser ut....
|
|
|
709
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Enden er nær....
|
på: juni 05, 2009, 11:57:14 am
|
Åtte år?? Jøss, da må du ha tålmodighet som en engel (og sikkert resten av familien også) Uansett, gratulerer så mye! Hva med noen bilder av gliset?
|
|
|
712
|
Forum / Problemløseren / Sv: Puma Stilling
|
på: mai 21, 2009, 18:59:59 pm
|
Har du festet boltene som holder fjærene?? Det sitter 1 midt på hvert rør. Disse må festes først, før du låser med de 2 mutrene som sitter på.
|
|
|
717
|
Bruktbørsen / Biler selges / Original 1302 Cabriolet til salgs i Bergen.
|
på: april 29, 2009, 14:04:31 pm
|
Har vært i kontakt med en kar her i byen, som skal selge denne. Bilen er en original 1302 Cab 71-72-modell. Skivebremser, står ikke originalmotoren i, men en 1500-motor. Motoren gikk helt fint da eier begynte demonteringen. Hentet i Tyskland for 5-6 år siden. Demontert, men alle deler er tilstede. En del rust i karosseri og kanaler, nye kanaler følger med. Fargen nå er plommerød, originalt oransje. Flyndren er ferdig behandlet og strøken. Arbeid må påregnes! Mannen heter Bjørn Andersen, holder til i Smihaugen 26 på Knarrevik på Sotra Han kan nås på tlf 992 72 872. Da jeg nevnte pris, sa han at han håpte på 15-20 laken, men bilen SKAL vekk, så han er åpen for bud!! Mulig å gjøre et kupp, altså. Ta kontakt med ham hvis interesse, han er orientert om at jeg har lagt denne ut her på forumet. Håper at noen synes denne må tas vare på, jeg skulle gjerne hatt den selv, men får det ikke gjennom hos min såkalt "bedre" halvdel... Løp og kjøp!!!
|
|
|
719
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: vw kubelwagen
|
på: april 18, 2009, 23:12:45 pm
|
Ble bygget 2 typer av disse, en til offentlig bruk, (Bundeswehr, grensevakt, MP osv), og en sivil utgave. Dette er en militær utgave, ses på lysbryter, stridslysene foran og bak, og at den har spade og øks. Eksosen er nok byttet, da den originalt har eksos som kommer ut gjennom bakre fanger. I tillegg så er selvfølgelig fargen en god indikasjon. Motoren i denne er sannsynligvis "kapslet", dvs at en del av de elektriske komponentene er ekstra beskyttet mot fuktighet. Bl a har den noen ganske spesielle tenningskabler, skal du ha de er de grisedyre, 4 pluggledninger koster ca 1600 kr,- Bunnplate fra Karmann, girkasse og akslinger fra T2 med reduksjonsbokser for bedre terrengfremkommelighet. Mye standarddeler fra T1 gjør dette til en veldig kjekk bil å ha. Stort sett ikke vrient å skaffe deler. www.ralfs-vw-teile.de er en sikker vinner i så henseende. Sidevinduer koster ca 5500,- dersom de trengs, en evt dårlig kalesje som må byttes koster ca 4500,-
|
|
|
|